Kommer Jordan vara med oss i 2004?
-
Kommer Jordan vara med oss i 2004?
Har hört från en källa på Ford. Det verkar som om Jordan GP stänger sakerna om 2 veckor.
B&H gör det inte så bra för tiden och det verkar inte finnas ersättare för de heller.
Bernie önskar väl inte att det skal hända heller enligt dem men också att tom Bernie inte hittar någon ny storsponsor till teamet.
Ett annat rykte säger ju att Craig Pollock skulle vara intresserad att köpa teamet.
Det skulle ju i praktiken betyda att Jordan stannar vid "Minardi status" som de skaffat sig denna säsongen och att vi får mer av den typen av team som bara är med för att "fylla fältet".
Hoppet måste väl vara om det skulle bli ett Mercedes Junior team precis som Sauber är till Ferrari.
Någon som har hört någonting annat?
B&H gör det inte så bra för tiden och det verkar inte finnas ersättare för de heller.
Bernie önskar väl inte att det skal hända heller enligt dem men också att tom Bernie inte hittar någon ny storsponsor till teamet.
Ett annat rykte säger ju att Craig Pollock skulle vara intresserad att köpa teamet.
Det skulle ju i praktiken betyda att Jordan stannar vid "Minardi status" som de skaffat sig denna säsongen och att vi får mer av den typen av team som bara är med för att "fylla fältet".
Hoppet måste väl vara om det skulle bli ett Mercedes Junior team precis som Sauber är till Ferrari.
Någon som har hört någonting annat?
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
-
Jag har inte någon mer information om detta men de låter trist om de skulle slå igen butiken. Trots att mitt egentliga intresse ligger mer åt skogsåka (aka WRC) så gillar jag att titta på F1.
En tanke jag direkt fick är att om dina uppgifter stämmer och Mercedes vill ha ett "juniorstall" vore väl det en perfekt lekstuga för en viss Wirdheim?
Istället för DTM får han F1-erfarenhet och kan visa vilken kapacitet han besitter. Chansen till att detta händer är väl små om de ens finns, men hoppet kan man ju alltid ha...
En tanke jag direkt fick är att om dina uppgifter stämmer och Mercedes vill ha ett "juniorstall" vore väl det en perfekt lekstuga för en viss Wirdheim?
Istället för DTM får han F1-erfarenhet och kan visa vilken kapacitet han besitter. Chansen till att detta händer är väl små om de ens finns, men hoppet kan man ju alltid ha...
-
-
ja precis
ja precis, det tänkte jag inte så mycket på när jag skrev det, men den diskutionen verkar ju vara väldigt relevant då.jajo skrev:Jaha, då är det därför det pratas så mycket om trebilsstall inför nästa år.
/Jan
Ryktena där säger ju att "3:e" bil inte skulle räknas i konstruktörs VM. Då blir det ju en annan tråkigt WRC historia som man för längesedan tröttnat på. Hoppas verkligen att så många stall som möjligt deltar.
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
Craig Pollock denies he’s buying Jordan
Craig Pollock denies he’s buying Jordan
“But I do keep my ears to the ground.” [02/10/03 - 15:11]
Craig Pollock could be making his return to Formula One next season as a member of Jordan Grand Prix. According to reports, the former BAR boss is considering purchasing shares in Eddie Jordan’s team.
Pollock has reportedly put in an offer to purchase the 41 percent stake of Jordan that is currently owned by Warburg, Pincus & Co as the bank is believed to be keen to sell of its stake in the team. Should the deal go through it would mean Pollock would be back in Formula One for the first time since he was ousted as BAR’s team boss in 2001 in favour of David Richards.
Pollock, though, has dismissed the speculation, saying that if he wanted to buy a team it would be BAR and not Jordan. He already has shares in BAR.
“I am a shareholder at BAR, and if I was going to buy a team, the obvious thing is to buy the team I own 35 percent of,” Pollock told Autosport Magazine.
“But I do keep my ears to the ground and I am well informed about the situation and viability of anything happening inside other teams.”
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
Re: Craig Pollock denies he’s buying Jordan
Ja det var väl gött att det löste sig, då räknar väl jag med att Jordan är med nästa år. Platserna i Jordan är ju inte klara heller så vi kan väl ställa ett litet hopp till att det inte är snack om en köp-plats och att BW kan vara intressant för Eddie. Eddie har ju tagit in många talanger i F1, och det kan ju var en av de bästa investeringarna han kan göra genom att tjäna pengar på talangens framtida succe... Men måste ju säga att det finns jävligt många att konkurrera med för tillfället.
Irish investors purchase stake in Jordan
Merrion Capital has purchased a 49.9% shareholding [07/10/03 - 13:37]
Aconsortium assembled by Merrion Capital has purchased a 49.9% shareholding in Jordan Grand Prix. The new investors have purchased the shareholding of Warburg Pincus and look forward to providing support and fresh impetus to Jordan Grand Prix in building on the achievements of team principal Eddie Jordan.
According to John Conroy of Merrion Capital: "the new investors are attracted by Jordan's proven ability to win races in this most competitive of sports and by the vibrant, can-do culture of the Jordan brand and Eddie Jordan".
Eddie Jordan commented: "I would firstly like to thank Warburg Pincus for their support over the past five years, during which time we won four races and finished third in the Championship. Looking ahead, I very much welcome my new partners in Merrion to Jordan Grand Prix and I am very excited to have a stable platform to propel the team to even greater achievements and to proudly wave the Irish flag in Formula 1."
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
Observera att Merrion Capital har köpt aktierna av Warburg som ägde 49,9% av Jordan tidigare. Det är alltså Warburg som har sålt sin andel och fått pengarna, Jordan har inte fått några nya pengar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Warburg har ägt 49,9% sedan 1999 och vi ser ju hur det har hjälpt Jordan sportsligt och ekonomiskt ...
Eddie Jordan däremot har blivit väldigt mycket rikare.
Eddie Jordan däremot har blivit väldigt mycket rikare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Nej teamet har ju gått upp och ner från år till år.
Det verkar nästa som man kör ett par "skitår" för att försöka slå till ett år ibland, men det är väl säkert tillfälligheter.
Jag har med den annonseringen i alla fall en större tro på Jordan i 2004 även om man skal ta alla sådana meddelanden med en nypa salt.
Det verkar nästa som man kör ett par "skitår" för att försöka slå till ett år ibland, men det är väl säkert tillfälligheter.
Jag har med den annonseringen i alla fall en större tro på Jordan i 2004 även om man skal ta alla sådana meddelanden med en nypa salt.
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
- Utvisad
-
-
Timo Glock som ocksa korde for forsta gangen ligger val lika.
Jag forstar inte varfor Jordan envisas med att lata nyborjare testa bilar pa det har viset. Uppenbarligen betalar de for sig, men det ar ju bilar som gar ar om man kraschar. Samtidigt star Verstappen utanfor dorrn med en pase pengar och vantar pa att bli inslappt. Visserligen ar han ingen supertalang, men han har ju anda ett par ars erfarenhet och kommer inte kor in en bil i racket pa arets forsta forsok.
Jag forstar inte varfor Jordan envisas med att lata nyborjare testa bilar pa det har viset. Uppenbarligen betalar de for sig, men det ar ju bilar som gar ar om man kraschar. Samtidigt star Verstappen utanfor dorrn med en pase pengar och vantar pa att bli inslappt. Visserligen ar han ingen supertalang, men han har ju anda ett par ars erfarenhet och kommer inte kor in en bil i racket pa arets forsta forsok.
-
- Utvisad
Inte för att skryta men jag tror faktist ni fick läsa denna nyhet som (en av de?) första internetsiterna.guuben skrev:Det började inte så vidare för Belgiern Bes Leinder idag:
Han totaldemolerade Jordan bilen på sitt första varv i Barcelona - han hann köra 6 kurvor och sen var det slut ....ganska snopen början på karriären.
-
Eddie vill mjölka testförarna på dineros så länge det bara går....Granis skrev:Timo Glock som ocksa korde for forsta gangen ligger val lika.
-
-
-
-
-
-
-
-
Eddie Jordan verkar vara nöjd med den nya bilen (EJ-14). Inga tekniska problem under dom 37 första varven.
Han påstår att dom aldrig förr gjort så stora framsteg på aerodynamiken på någon tidigare bil.
Tittar man på bilderna kanske man undrar var dom framstegen sitter..
Det känns på något sätt som om dom är långt efter. Och jag tror inte dom kommer prestera något den här säsongen, men detta är bara en känsla jag har...
Vad tror ni?
Han påstår att dom aldrig förr gjort så stora framsteg på aerodynamiken på någon tidigare bil.
Tittar man på bilderna kanske man undrar var dom framstegen sitter..
Det känns på något sätt som om dom är långt efter. Och jag tror inte dom kommer prestera något den här säsongen, men detta är bara en känsla jag har...
Vad tror ni?
-
-
Jag tror ingenting. Har ingen aning om vad som döljer sig under skalet.FredrikF1 skrev: Vad tror ni?
Och bara för att bilen inte ser ut som en väl använd tvål, behöver inte det betyda att den är nödvändigtvis långsam.
Dock... Jordan har haft problem som inte är så lätta att bara skaka av sig.
Men jag hoppas att man lever upp igen som loggan på sidan antyder.
-
-
Så vem kommer att få ratta den andra Jordan bilen? Jag tror vi kan räkna bort Jos Verstappen helt och hållet nu, ingenting tyder på att det blir en flygande holländare i år.
McNish lär ju dock vara en het kandidat så även Ralph Firman enligt f1-live.com men nu har jag även läst att F3000 3:an Pantano skall vara den som ligger närmast ett kontrakt, men kanske det bara är ett rykte!
Personligen hoppas jag på McNish!
McNish lär ju dock vara en het kandidat så även Ralph Firman enligt f1-live.com men nu har jag även läst att F3000 3:an Pantano skall vara den som ligger närmast ett kontrakt, men kanske det bara är ett rykte!
Personligen hoppas jag på McNish!
-
Det är bra om Jos verstappen är ute ur bilden. Han behövs inte i F1. Firman var väldigt rolig att titta på under kvalen när han hade en fantastisk förmåga att fladdra runt över hela banan. Men nu har ju F1 fått tillbaka både Taku och Massa så Firman kanske inte behövs lika mycket längre.
Pantano var han så bra i F3000?
Jag hoppas nog också att McNish får en sista chans att köra F1. Han var inte jättebra i Toyota men han var ju dålig heller. Annars vildhjärnan Firman.
Pantano var han så bra i F3000?
Jag hoppas nog också att McNish får en sista chans att köra F1. Han var inte jättebra i Toyota men han var ju dålig heller. Annars vildhjärnan Firman.
-
Jag sag att Timo Glock fick testforarplatsen. Hur sjutton tanker Eddie om man anstaller en testforare som kraschar en bil pa forsta forsoket?
Ok om man hyr ut bilar till blabar som Glock och Leinders for att dra in pengar, men de har val anda bevisat sin oduglighet. Antingen sa erbjod Glock EJ prinsessan och halva kungariket for en testforarroll eller sa kravde Verstappens manager det av EJ.
Ok om man hyr ut bilar till blabar som Glock och Leinders for att dra in pengar, men de har val anda bevisat sin oduglighet. Antingen sa erbjod Glock EJ prinsessan och halva kungariket for en testforarroll eller sa kravde Verstappens manager det av EJ.
-
-
-
-
Polisonger? Han behöver ju inte se ut Harry-Harald Frentzen, eller vad han nu hette som körde för Sauber. Polisonger passar bara gamla rockrävar från Nordamerika.Granis skrev:Men han har ju inga polisonger, sa har det ju ingen betydelse vad man heter.
Timo Glock låter som en tysk Harry Callahan. Men nu fick man ju se en bild på honom och han ser mer ut som en ekonom…
-
Vad tror ni om teorierna med Roman Abramovich som ny ägare till Jordan, då?
Med tanke på att han vid 37 års ålder lyckats skrapa ihop 50 miljarder på div. ryska affärer och till skillnad ifrån många av de andra tidigare kompanjonerna lyckats ha kvar sina tillgångar utan att bli åtalad, tyder ju på att han är rätt material för F1:s pirajaklubb.
Man kan nog misstänka att han inte tillhör nån av de vekare: www.grandprix.com/ns/ns12320.html
Med tanke på att han vid 37 års ålder lyckats skrapa ihop 50 miljarder på div. ryska affärer och till skillnad ifrån många av de andra tidigare kompanjonerna lyckats ha kvar sina tillgångar utan att bli åtalad, tyder ju på att han är rätt material för F1:s pirajaklubb.
Man kan nog misstänka att han inte tillhör nån av de vekare: www.grandprix.com/ns/ns12320.html
-
Gonzo skrev:Jag tycker det låter som en finne med en riktig picka i brallan...å då måste han ju vara en riktig karl...eller???
Tycker det ar trist att se vad som har hant med Jordan stallet. Det ar ju sa att det kostar for mycket att vara i eliten.
Nastan varje ar andrar FIA pa reglerna for att fa det jamnare i loppen! Men det ar ju bara stallen med mycket pengar som fort som satan kan komma fram till den nastan optimala losningen, vilket far till foljd att de mindre stallen inte hanger med!!
Varfor inte bibehalla samma regler vad galler teknik for att pa sa satt i sin forlangning fa jamnare lopp?
Ar jag ute och cycklar igen?
/Peppe
-
Det borde ju vara den bästa chansen som Jordan stallet kan få om Roman Abramovich är beredd på att gödsla en massa pengar för att Jordan ska uppnå framgångar. Frågan är ju bara om en sådan mystisk pamp har tålamod att vänta X-antal år innan det bär frukt.AndersF1 skrev:Vad tror ni om teorierna med Roman Abramovich som ny ägare till Jordan, då?
-
Ar jag ute och cycklar igen?
Tycker det ar trist att se vad som har hant med Jordan stallet. Det ar ju sa att det kostar for mycket att vara i eliten.
Nastan varje ar andrar FIA pa reglerna for att fa det jamnare i loppen! Men det ar ju bara stallen med mycket pengar som fort som satan kan komma fram till den nastan optimala losningen, vilket far till foljd att de mindre stallen inte hanger med!!
Varfor inte bibehalla samma regler vad galler teknik for att pa sa satt i sin forlangning fa jamnare lopp?
NÄ det tycker jag inte, det är mycket intresanttare med ett jämt startfält
så det inte alltid samma team och förare som slås om pallplatserna.
tycker att det var ett intresantaare F1 år 2003 än tidigare
-
En stor bidragande orsak till det förra årets jämna kamp berodde ju på förändrade regler...Visserligen främst sportsliga regelförändringar men dock.
Baksidan på myntet av de tekniska regelförändringarna till i år håller jag dock med om, det accelererar bara kostnadskurvan.
Det kunde ju iof vem som helst inse på en gång. Att Bernie + övr nu börjar tala om negativa kostnadskonskvenser av detta beslut är skrattretande.
Baksidan på myntet av de tekniska regelförändringarna till i år håller jag dock med om, det accelererar bara kostnadskurvan.
Det kunde ju iof vem som helst inse på en gång. Att Bernie + övr nu börjar tala om negativa kostnadskonskvenser av detta beslut är skrattretande.
-
Pa nat konstigt satt har Leinders lyckats krangla sig tillbaka in i F1 som testforare for Minardi. http://www.grandprix.com/ns/ns12554.htmlguuben skrev:Det började inte så vidare för Belgiern Bes Leinder idag:
Han totaldemolerade Jordan bilen på sitt första varv i Barcelona - han hann köra 6 kurvor och sen var det slut ....ganska snopen början på karriären.
Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det har. Ok att Minardi och Jordan behover pengar, men vad har blabar som Leinders och Glock att tillfora pa tester? Vingla runt och sabotera for de andra stallen pa fredagar?
-
jordan kommer givetvis att vara med, kan inte tänka mig nåt annat
Kanske man måste börja tänka om när ett stall som varit med så läng som Jordan. kanske måste man sänka kraven och utgifterna så att stallen har råd att vara med, jeg menar är det bara ferrari och Mclaren som har råd blir det inte mycket till tävlingar
Kanske man måste börja tänka om när ett stall som varit med så läng som Jordan. kanske måste man sänka kraven och utgifterna så att stallen har råd att vara med, jeg menar är det bara ferrari och Mclaren som har råd blir det inte mycket till tävlingar
-