Wirdheim och Jordan?
-
Wirdheim och Jordan?
Saxat från grandprix.com
"Jordan Grand Prix driver Ralph Firman will not be racing at Monza this weekend because of a balance problem related to problems with his inner ear. Firman crashed at high speed in Hungary three weeks ago.
It is not yet clear who will replace the British driver but it is likely to be either Bjorn Wirdheim or Zsolt Baumgartner. The team is expected to make a decision some point this evening."
Hoppas, hoppas...
"Jordan Grand Prix driver Ralph Firman will not be racing at Monza this weekend because of a balance problem related to problems with his inner ear. Firman crashed at high speed in Hungary three weeks ago.
It is not yet clear who will replace the British driver but it is likely to be either Bjorn Wirdheim or Zsolt Baumgartner. The team is expected to make a decision some point this evening."
Hoppas, hoppas...
Jag kom inte sist!
-
-
-
-
-
-
Även Autosport.com spekulerar i vem som kör Jordan nr 2 i helgen.
"There is no word yet on who will replace Firman alongside Giancarlo Fisichella. Zsolt Baumgartner, who made his F1 debut for the team in Firman's place at Hungaroring, is again scheduled to run in tomorrow's free practice session for the team, but Eddie Jordan claimed to be anxious to escape a Monza press scrum in order to finalise his choice of race driver after discussions with Firman.
"It is a tough call for Ralph," said Jordan, "but you have to respect his honesty."
Formula 3000 champion Bjorn Wirdheim had an impressive test for Jordan at Monza last week and, if some finance is available, he could also be in line for an F1 debut."
"There is no word yet on who will replace Firman alongside Giancarlo Fisichella. Zsolt Baumgartner, who made his F1 debut for the team in Firman's place at Hungaroring, is again scheduled to run in tomorrow's free practice session for the team, but Eddie Jordan claimed to be anxious to escape a Monza press scrum in order to finalise his choice of race driver after discussions with Firman.
"It is a tough call for Ralph," said Jordan, "but you have to respect his honesty."
Formula 3000 champion Bjorn Wirdheim had an impressive test for Jordan at Monza last week and, if some finance is available, he could also be in line for an F1 debut."
-
Vi får börja skramla!
Jag kan utan o blinka dega en tusenlapp för o se Björn köra, borde räcka för att hålla däcksvärmarna varma under helgen.
Någon som har en mille liggande så har vi nog till däcken oxså.
Seriöst, någon som vet vad det är för pengar det handlar om, hur mycke hostade Zsolt upp i Ungern tex ?
/S
Jag kan utan o blinka dega en tusenlapp för o se Björn köra, borde räcka för att hålla däcksvärmarna varma under helgen.
Någon som har en mille liggande så har vi nog till däcken oxså.
Seriöst, någon som vet vad det är för pengar det handlar om, hur mycke hostade Zsolt upp i Ungern tex ?
/S
"All bleeding eventually stops."
-
-
-
Är det där något du läst i en seriös källa, typ FIA, eller är det nåt du hört av en polare, på ett forum, etc.? Jag har nämligen för mig att jag också läst det där om att man måste ha avverkat minst en racedistans för att få köra. Senast jag hörde det var i samband med Kiesas F1-debut.NickeF1 skrev:Nope Björn har superlincensen. Eftersom han slutade fyra förra året i VM och så vann han iår och då får man automatiskt superlicensen.
-
Om jag inte minns helt fel så har Björn sagt det i en intervju en gång. Men det borde väl stå i reglementet också så det är bara att kolla upp.AndersF1 skrev:Är det där något du läst i en seriös källa, typ FIA, eller är det nåt du hört av en polare, på ett forum, etc.? Jag har nämligen för mig att jag också läst det där om att man måste ha avverkat minst en racedistans för att få köra. Senast jag hörde det var i samband med Kiesas F1-debut.NickeF1 skrev:Nope Björn har superlincensen. Eftersom han slutade fyra förra året i VM och så vann han iår och då får man automatiskt superlicensen.
/Nicke
-
Nej, det står så i FIA:s regler...AndersF1 skrev:Är det där något du läst i en seriös källa, typ FIA, eller är det nåt du hört av en polare, på ett forum, etc.? Jag har nämligen för mig att jag också läst det där om att man måste ha avverkat minst en racedistans för att få köra. Senast jag hörde det var i samband med Kiesas F1-debut.
5 - QUALIFICATION FOR THE SUPER LICENCE
5.1) The Super licence is issued by the Formula One
Commission, on its sole decision, following a specific request and recommendation from the driver's ASN, accompanied by his/her
record of results, and on the following conditions:
i) the driver is party to an agreement with a team entered in the FIA F1 World Championship to race a Formula One car in the Championship in the year of application as first, second or reserve driver,
ii) the driver is the holder of a Grade A licence,
iii) the driver:
- either a): has been classified in the first 4 of the final classification of the FIA F3000 International Championship within the previous 2 years,
- or b): has been classified in the first 3 in at least 5 races, or in the first 6 in at least 10 races, of the FIA F3000 International Championship, within the previous 2 years
- snip -
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Ja det är synd och skam, men det var väl inte annat än väntat...Razor skrev:Jaha, då var det officiellt att Baumgartner ersätter Firman
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=3785
I was misled and that is the way it went
-
Sjukt är ordet, fattar inte Jordan att det är bättre att ha en förare som placerar sig bättre och därmed öppnar ögonen för andra sponsorer och pengar. Än att ha en lodis som inte kan köra som betalar för sig. Hela F1 världen skrattar ju åt den gula bilen ju....Pinsamt....
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
-
-
Lugna sig, så jäkla enkelt är det inte. Jordan får inte verksamheten att gå ihop och är i finansiell kris. Alltså måste de jobba på att minimera utgifterna och maximera inkomsterna. Visst, det är ett till synes kortsiktigt tänkande men kanske också nödvändigt för stallets överlevnad.LOL skrev:Sjukt är ordet, fattar inte Jordan att det är bättre att ha en förare som placerar sig bättre och därmed öppnar ögonen för andra sponsorer och pengar. Än att ha en lodis som inte kan köra som betalar för sig. Hela F1 världen skrattar ju åt den gula bilen ju....Pinsamt....
Och, rent krasst, med tanke på hur kass bilen är så handlar det väl i fallet Wirdheim och Baumgartner om skillnaden mellan kanske näst sista eller sista plats. Det är inte så att vi pratar om podieplats - eller ens poängplats.
-
-
Håller nog med lite fast fattar ändå inte hur man tror att man skall kunna gå framåt via privata pengar från en usel förare. Jag vill mena att de pengar ZB betalar knappast räcker till bilutveckling och utan utveckling så hänger man inte med.Cuscino skrev:
Lugna sig, så jäkla enkelt är det inte. Jordan får inte verksamheten att gå ihop och är i finansiell kris. Alltså måste de jobba på att minimera utgifterna och maximera inkomsterna. Visst, det är ett till synes kortsiktigt tänkande men kanske också nödvändigt för stallets överlevnad.
Och, rent krasst, med tanke på hur kass bilen är så handlar det väl i fallet Wirdheim och Baumgartner om skillnaden mellan kanske näst sista eller sista plats. Det är inte så att vi pratar om podieplats - eller ens poängplats.
Förslag:
EJ, signa på BW, gå och fixa mer sponsorpengar externt och förklara för dem att nu har vi föraren som överlägset vann F3000 år 2003, utveckla bilen.
Med dessa åtgärder tror jag att poängplatser skulle kunna vara ett faktum redan 2004.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
-
-
-
-
Eddie Jordan måste vara helnöjd med sitt beslut att låta ZB ratta bilen i helgen, han omnämdes till och med på presskonfrensen, det är inte ofta det hänt Jordan på sistone: "what's his name, the Jordan-guy". Jag hoppas att vi aldrig någonsin mer få se den killen i en F1-cockpit igen. (Det gör förmodligen JPM också)...
-