Ett tag var det tal om att till nästa säsong skulle slicksen återinföras.
Detta efter att förarna själva vill ha tillbaks dem.
Personligen tror jag på en utveckling som mer bygger på mekaniskt grepp istället för aerodynamiskt grepp, detta gör att omkörningar blir något lättare samt att fler team har större chans till topp placeringar.
Dessutom kan de väl plocka bort alla system som hjälper föraren att kontrollera bilen en gång för alla.
Då får vi tillbaka mer äkta racing och vi kan se vem som faktiskt är snäppet bättre än andra.
När får F1 slicks igen?
-
-
-
Jag har inte helller hört något om slicksen skall komma tillbaka eller inte. Jag hoppas dock att utvecklingen går ditåt du beskrev, med mer "äkta" racing och goda omkörningsmöjligheter.
Den stora frågan är väl hur snabba bilarna får bli enligt FIA. Om dom får reglerat farten på annat sätt så finns väl alla möjligheter för att slicks återinförs?
Den stora frågan är väl hur snabba bilarna får bli enligt FIA. Om dom får reglerat farten på annat sätt så finns väl alla möjligheter för att slicks återinförs?
-
FIA lämnade en liten öppning för att slicks skulle komma att återinföras om stallen gick med på samtliga föreslagna regelförändringar - ej TC, LC, Automatlådor, en motor för 6 GP-helger o.s.v. - men stallen gick inte med på det. Därför kommer inte slicks att återinföras så det dröjer nog många år igen innan det kan bli aktuellt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish