Är det någe bra? Någon som har erfarenhet?
Min 1989 Merca är full utav små-repor från automat-tvätt och jag funderar på att låta en firma polera den. Hur bra blir resultatet? Är det någon risk att lacken på något sätt skadas?
Funderar även på att lackförsegla bilen, pluss eventuellt också min nyare bil (som dock inte behöver polering). Är det bra med lack-försegling?
Jag tycker att det är rätt kul att vaxa bilarna (och MCn), men det tar för mycket tid så det blir inte särskillt ofta. Enligt rekond-firman så blir bilen med lackförsegling väldigt lätt-tvättad och behöver man inte vaxa bilen för att hålla den blank och riktigt ren. Stämmer detta? Hur lång tid håller förseglingen (ca ett år enligt samma firma)?
Lackförsegling och polering
-
Lämnade in min gamla bmw på lackpolering o försegling.
Efter diverse inbrottsförsök o påbackningar så hade jag lackat om en dörr o en bakflygel. Såg inte snyggt ut då det var stor skillnad på nylackade ytorna o de gamla repiga ytorna.
Efter poleringen gick det knappt att se nån skillnad alls. Bra som fasen o lätttvättat också.
Bara att spola av, behövde inte använda nå avfettning eller nåt sådant.
Rekomderas varmt om det utförs av seriösa o framförallt nogranna personer. Kan bli hemskt annars.
/Jörgen
Efter diverse inbrottsförsök o påbackningar så hade jag lackat om en dörr o en bakflygel. Såg inte snyggt ut då det var stor skillnad på nylackade ytorna o de gamla repiga ytorna.
Efter poleringen gick det knappt att se nån skillnad alls. Bra som fasen o lätttvättat också.
Bara att spola av, behövde inte använda nå avfettning eller nåt sådant.
Rekomderas varmt om det utförs av seriösa o framförallt nogranna personer. Kan bli hemskt annars.
/Jörgen
-
Jag lämnade in min bil för en lackföregling som hette Diamond någonting. Lackskyddet skall tydligen hålla i sex år! Låter nästan för bra för att vara sannt tycker jag men i normala fall lämnar dom sex års garanti (fast jag valde att göra jobbet svart utan garanti för halva priset).
Det skall bli intressant och se hur lätt bilen blir att tvätta i vinter. Det vore ju fantastiskt om bilen skulle gå och få skinande blank genom vanlig tvätt även under vinterhalvåret.
Jag bad dom även att behandla fälgarna. det hade dom aldrig gjort förut, men dom tycket att det var en jättebra ide.
Det skall bli intressant och se hur lätt bilen blir att tvätta i vinter. Det vore ju fantastiskt om bilen skulle gå och få skinande blank genom vanlig tvätt även under vinterhalvåret.
Jag bad dom även att behandla fälgarna. det hade dom aldrig gjort förut, men dom tycket att det var en jättebra ide.
-
-
-