Ghost Rider

Allmänt om bilar och motorcyklar.
Joakim Quensel

Ghost Rider

Inlägg av Joakim Quensel »

Är det någon som sett filmen om "Ghost Rider"? Hur skön film som hellst, 100 ggr bättre än "Getaway in Stockholm" filmerna.

I filmen så kör Ghost Rider bla Stockholm-Uppsala på under 15 minuter med tät trafik på E4:an. Snittfarten är 272km/t, och eftersom motorcykeln "bara" gör 300 så förstår ni att han får ligga i. Här går det väl minst i 270 tror jag...
Bild

Fast jag blir mest nervös när han sick-sackar mellan bilarna och kör i vägrenen i 290, filmens verkliga behållning är när han retas med polisen, och kör ifrån dom på bakhjulet mm. Totalt respektlöst!

Filmen (815Mb) finns att ladda ner här:
http://www.repulze.org/coolstuff/streetrace_vip.html
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Tufft eller idiotiskt?

"Totalt repsektlöst". Javisst - för andras liv och hälsa. Sin egen hälsa och liv är ju hans att bestämma om. Men att utsätta andra för detta. Jag ser ingen skillnad i detta jämfört med en rattfyllerist i ett bostadsområde. Båda är lika livsfarliga. Men en rattfyllerist betraktas inte som tuff...

Förlåt om jag är lite moral-tant men jag gillar inte detta...
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Om jag inte kan kolla på den där... vad gör jag då? Den söker efter nån codec bara...
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Slasher, du behover en MPEG2 codec for att visa filmen. Den finns inte att ladda mer fran Microsoft. Pa websidan finns en lank till en DVD/VCD/SVCD uppspelare.

Sedan en liten kommentar om att kora alldeles for fort pa allman vag och filma det hela. Jag ar mindre emot det om man kor motorcykel ellr bil i +250km/h pa motorvag med trafik an att kora genom bostadsomraden i 100-150km/h. Smaller det pa motorvag sa ar det mycket mindre risk att ovriga trafikanter blir skadade eller dor. Gangtrafikanter i bostadsomraden daremot ar helt oskyddade. Att de som kor loper lika stor risk att forolyckas skiter jag fullstandigt i. En person som deltog i streetracing dog forra aret. Han anvande signaturen SpeedDemon pa Zatzy. Synd bara att inte hans kamrater tog lardom av olyckan.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag förstår inte heller vad det är för coolt med en idiot som utsätter andra för livsfara? :down:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Betydligt coolare med en helt vanlig Isle of Man-tävling. Där kör de betydigt närmare gränsen hela tiden, minst lika höga farter och med större skicklighet, samt lika hög risk för att dö.
När det gäller skicklighet och fart är ju MotoGP betydligt värre, med körning på gränsen i en bra bit över 300, med hårda inbromsningar och sladd bara några dm ifrån varandra.
Varenda RR-förare skulle säkert kunna göra om samma sak som "Ghost Rider", om de var tillräckligt dumma.

Förutom faran för andra ger de dåliga effekter på seriös hobbymotorsport de här filmerna. Hörde om nån som försökte arrangera ett evenemang som gick ut på att åka mellan några svenska banor och köra lite banracing på varje, men alltså lugn fart mellan banorna. Det spreds rykten om canonball-race genom Sverige och annat, så polisen hade visst ringt runt till banorna och till slut fick han inte hyra banorna p.g.a. taskig goodwill.
Joakim Quensel

Vanisnnesfärdenrna på tid håller jag med om att dom inte är särskillt avundsvärda, men jag kan ändå inte låta bli av att fascineras. Till skillnad från "Getaway in Stockholm" filmerna så är det också främst hans eget liv som han sätter på spel. Det är klart att han utsätter almänheten för fara med sina bravader, men inte i lika hög grad som när man vansinneskör med bil.

Sen kan jag inte låta bli att sitta och skratta åt det totalt repektlösa (och barnsligt roliga tycker jag) lekarna med polisen. Som när han först gör en burnout över hela bron över till Brostugan (där tre polisbilar står), kör därifrån på bakhjulet, vänder kör förbi (på bakhjulet) de poliser som inte följde efter och drar därifrån (mestadels på bakhjulet).

Jag såg en annan film med vad jag tror är samma förare. Han åkte ikapp en polisbil (på bakhjulet), körde om och la sig framför, låste gasen, satte sig bak-och-fram, gjorde F-off-tecknet med båda händerna ett tag, och åkte därifrån (på bakhjulet). Kan inte låta bli att tycka att det är skit-skojigt.
Joakim Quensel

Det kommer tydligen en GhostRider II
Här är en trailer:
http://firefly.ibk.se/~linus/ghost/GW_miniteaser_1.mpg
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Jag måste ändå hålla med Dig lite där Tärna. Jag kan heller inte låta bli att småle när han driver med poliserna. Vare sig jag vill eller inte...
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Apropa Brostugan sa var val aven den roligaste scenen nar han kommer med en barncykel och blir stoppad av polisen. Det var ju bevisligen inget olagligt med det och just det maste ha gjort Farbror Bla ganska snea.
Joakim Quensel

Här är lite trailers på del 2:
http://firefly.ibk.se/~linus/gr2/GW_trailer1.mpg
http://firefly.ibk.se/~linus/gr2/GW_trailer2.mpg
http://firefly.ibk.se/~linus/gr2/GW_trailer3.mpg

Verkar ju rätt så kul, ser ut att vara lite mer action än den förra filmen. Vad förvånad den där MC-snuten måste vara när han kör om honom i 265 km/t (sista trailersern) :o Och att köra ifrån suten med snöskoter på hjul var ju ogrinellt! :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag såg på nån resultatlista att han har börjat tävla i roadracing. Verkade väl gå hyfsat. Men nu hörde jag att han vurpat i nån tävling och skadat sig. Det vore lite ödets ironi att överleva alla Mr X-körningar, Ghostrider och annat, men skada sig på bana... Nu var han kanske inte särskilt allvarligt skadad, men ändå. Om det nu inte var nån annan med samma namn, men det tvivlar jag på.
Joakim Quensel

Vad heter han, den där Ghostrider?

Föresten så "tävlade" jag mot en svarta Toyotan i Getaway in Stockholm II. :D Jag stod i nortullsrondellen och skulle norrut på E4:an. Toyotan med två "coola" typ 25-åringar i solglassögon kom upp och la sig i högerfilen brevid. Det är en svängfil, men jag mistänkte att han skulle rakt fram och ämnade att ta mig i starten och lägga sig i min fil. Toyotan lät något jävulskt högt på tomgång, jag hörde knappt radion. Tänkte att om han nu skall tränga sig så ska jag i alla fall ge honom en match.

Jag la växellådan i "S"-läge (mycket viktigt, annars startar den på tvåan), vänsterfoten på bromsen, och var beredd med gasfoten. När det slog om till grönt gav jag fullt! Med ett dån drog toyotan drog iväg med ett lååångt däckstjut. När han la i tvåan (då var han redan min fil, långt framför mig) skrek det till igen och det kom rökmoln från däcken.

Nåja, det viktiga är ju att delta, inte att vinna....
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Du har PM JQ.
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Joakim Quensel skrev:Vad heter han, den där Ghostrider?

Föresten så "tävlade" jag mot en svarta Toyotan i Getaway in Stockholm II. :D Jag stod i nortullsrondellen och skulle norrut på E4:an. Toyotan med två "coola" typ 25-åringar i solglassögon kom upp och la sig i högerfilen brevid. Det är en svängfil, men jag mistänkte att han skulle rakt fram och ämnade att ta mig i starten och lägga sig i min fil. Toyotan lät något jävulskt högt på tomgång, jag hörde knappt radion. Tänkte att om han nu skall tränga sig så ska jag i alla fall ge honom en match.

Jag la växellådan i "S"-läge (mycket viktigt, annars startar den på tvåan), vänsterfoten på bromsen, och var beredd med gasfoten. När det slog om till grönt gav jag fullt! Med ett dån drog toyotan drog iväg med ett lååångt däckstjut. När han la i tvåan (då var han redan min fil, långt framför mig) skrek det till igen och det kom rökmoln från däcken.

Nåja, det viktiga är ju att delta, inte att vinna....
Bild
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Joakim Quensel

Jag såg precis Ghostrider Goes wild (del två alltså). Rätt så kul. Bland annat så körde han en 499 hästar (enligt filmen) Suzuki Hayabusa. Vilken brutal hoj alltså! Den verkar ju gå upp hur enkelt som hellst på bakhjulet även över 300km/t. Tex i en scen ligger en annan hoj på motorvägen och filmar med 295 på mätaren, och Ghostrider kör om och drar iväg med en hööög wheelie!

Med 500 hästar och kanske 300kg inkl förare så har den faktiskt en bättre vikt/effekt än en F1-bil

Bild
Rörande McXpress kitet så innehåller det lite andra saker än dom som ingår i ett standard kit, tex-
*dubbla bränslepumpar.
*kammarna är bytta mot vassare diton.
*vevstakarna är bytta.
*andra kolvar.
*mycket större turbo.
*andra växellåds drev på 5'ans & 6'ans drev, högre utväxling samt starkare drev.
*den körs endast på race soppa a' 36 kronor litern.
+ lite andra special detaljer...
Bild
Joakim Quensel

MC-Xpress har tydligen en 700 hästars Hayabusa på gång. Skall bli kul att se om/när Ghostrider får tag i ett exemplar. Blir det bakhjulsåka i över 400 då?
http://www.snowrider.se/default.asp?pag ... asp?ID=635