Här verkar ju finnas många som kan en del om bilar, själv kan jag ingenting.
Hade tänkt mig VW Golf, Audi A3, Seat? eller kanske SAAB 900/9-3.
Årsmodell 98-99-00. Pris: 120-150´.
Går något av ovanstående kombinera? Tips och råd emotses
Precis, en C180 är bättre än en CL65...Joakim Quensel skrev:Eftersom du inte kan någonting om bilar, och jag kan en hel del, så kan jag berätta för dig att den bästa bilen heter Mercedes. För 150,000 hittar du många fina Mercor, särskillt i Tyskland. Köp en bil med så högt nummer som möjligt på bakluckan.
CL65 AMG är svår att hitta för 150,000 kronor.EnzoF1 skrev: Precis, en C180 är bättre än en CL65...
Hmm, lite underligt att BMW:s 5-serie är den bil som har minst antal fel, men Toyota Yaris är den mest sällsynte gästen hos bilverkstaden. Men de Yaris som tar sig dit har kanske många fel istället?BMW:s 5-serie är felfriast av nybilarna. Det visar svaren i Motormännens nybilsenkät, där 14 121 nybilsägare satt sina betyg efter ett års körning. Andra bilar som givit ägarna enbart små problem är Nissan Primera, Opel Corsa, Toyota Yaris och Mitsubishi Galant. Toyotas modeller ligger överlag bra till liksom Ford Fiesta och Saab 9-5.
...
Nybilsägarnas missnöje med Renault är markant. På absolut bottenplats finns Renault Laguna med 49 stora fel och 91 små fel per 100 bilar. Frekventa fel handlar om startsvårigheter, bromsar, elsystem och växellåda. Kring Renault Clio är missnöjet nästan lika stort, 45 stora fel och 66 små fel per 100 bilar. Ägarna klagar bl a på tändsystem och färdljusen fram och bak. De många felen hos Renault tvingar också bilmodellernas ägare till längre genomsnittliga verkstadsbesök än vad som gäller för andra märken.
Bland övriga bilmärken som brottas med problem återfinns Volkswagen Polo, samtliga Peugeotmodeller, VW Passat, Citroën C 5, Volvo S70/V70/C70 och Audi A4.
Mest sällsynt gäst i bilverkstaden är Toyota Yaris.