Satans ligister!
-
Satans ligister!
I natt blev jag av med min MB stjärna.
Inte så farligt om det inte varit för att det samtidigt blev en djup repa i motorhuven
Inte så farligt om det inte varit för att det samtidigt blev en djup repa i motorhuven
-
-
-
Ja, tre veckor (knappt) tog det innan bilen blev vandaliserad.Slasher skrev:Fy fan! Det låter som att du har flyttat hem till Sverige?!
Det dumma är att jag fortfarande har Schweiz-plåtar och Schweiz-försäkring. Motorhuven måste lackas om, men för att kunna ta det på försäkringen måste jag tillbaka till Schweiz.
Min förhoppning är att jag kan försäkra bilen i sverige utan att försäkringsbolaget först tittar på bilen. Sen kan jag anmäla skadan.
-
-
-
Trist som fasen. Inte för att vara taskig men kommer du ihåg topicen där du först skrev att du skulle flytta till Hässelby. Kom då ihåg att jag varnade dig. Skaffa garage snarast. Tror inte att detta kommer vara enda gången någon med jante som lagbok våldför sig på en fin bil alt snor fina puckar.
/Jörgen
/Jörgen
-
-
Funderar på att köpa ett radhuys, eller kank en mindre villa.Trivs du i vällingby? Hörde att dom skall bygga om centrum där, det är lite trist som det är nu tycker jag. Norra Ängby tycker jag ser fint ut annars, lagom stora (=inte så dyra) villor med små lättskötta trädgårdar. Verkar dock vara lite pansionärs-område, skulle helst vilja bo där det är mycket barnfamiljer, samt nära till skola och dagis förstås.
-
Har du funderat på Åkermynten eller kanske Kälvesta.
Kälvesta är trevligt. Mina föräldrar bor där och jag har kanske inte helt otroligt också bott där. Toppen område o mycket barnfamiljer. Finns både villor av olika storlekar o radhus. Skolor finns i området som ungarna oftast kan ta sig till själva utan att behöva passera några störra vägar.
/Jörgen
Kälvesta är trevligt. Mina föräldrar bor där och jag har kanske inte helt otroligt också bott där. Toppen område o mycket barnfamiljer. Finns både villor av olika storlekar o radhus. Skolor finns i området som ungarna oftast kan ta sig till själva utan att behöva passera några störra vägar.
/Jörgen
-
Re: Satans ligister!
Fan, vad sån't där stör mig...Joakim Quensel skrev:I natt blev jag av med min MB stjärna.
Att inte folk(?) kan låta andras grejer vara i fred?
Jag lider med dig, JQ
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Trivs helt okay - lugnt och stilla radhusområde i Kälvesta (hej Jobe ). Överraskade mig själv med att trivas riktigt bra faktiskt, för när vi började titta efter större lägenhet eller hus så kunde jag inte föreställa mig Vällingby.Joakim Quensel skrev:Funderar på att köpa ett radhuys, eller kank en mindre villa.Trivs du i vällingby? Hörde att dom skall bygga om centrum där, det är lite trist som det är nu tycker jag. Norra Ängby tycker jag ser fint ut annars, lagom stora (=inte så dyra) villor med små lättskötta trädgårdar. Verkar dock vara lite pansionärs-område, skulle helst vilja bo där det är mycket barnfamiljer, samt nära till skola och dagis förstås.
Är själv uppvuxen i Bromma och trivs väldigt bra där. Men som priserna är nu så vet jag inte ... särskilt inte om man som jag har dubbla tummar mitt i handen. För strax under 3 miljoner får man en villa i Norra Ängby eller Bromma Kyrka med kraftigt renoveringsbehov... lägg till ytterligare 1-2 miljoner ....
Här är det lite mer humana priser åtminstone.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Var det inte i Kälvesta som flygplanet med bl a pingisfantomen Hasse Alsér ombord, trillade ner?
Piloten riktade in planet på någon gård, vill jag minnas, och det var visst något barnprogram på TV som gjorde att alla ungar var inomhus så ingen på marken skadades?
Piloten riktade in planet på någon gård, vill jag minnas, och det var visst något barnprogram på TV som gjorde att alla ungar var inomhus så ingen på marken skadades?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
-
Och så får man bo i The Hives hemstad också... vilket i och för sig inte är något man vill tala högt om....Hood skrev:I Fagersta får man en stor fin nyrenoverad villa för under en mille...
I den bostadsrätt där jag bor och ingår i styrelsen för, får man en fin fyra (som min) för 1:- kvadraten. Hyra under 4000 i månaden.
-
-
The Hives är helt suveräna!Slasher skrev:Och så får man bo i The Hives hemstad också... vilket i och för sig inte är något man vill tala högt om....Hood skrev:I Fagersta får man en stor fin nyrenoverad villa för under en mille...
I den bostadsrätt där jag bor och ingår i styrelsen för, får man en fin fyra (som min) för 1:- kvadraten. Hyra under 4000 i månaden.
Peppe