Satans ligister!

Allmänt om bilar och motorcyklar.
Joakim Quensel

Satans ligister!

Inlägg av Joakim Quensel »

I natt blev jag av med min MB stjärna.
Inte så farligt om det inte varit för att det samtidigt blev en djup repa i motorhuven :x
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Fy fan! Det låter som att du har flyttat hem till Sverige?!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Välkommen hem :D
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Joakim Quensel

Slasher skrev:Fy fan! Det låter som att du har flyttat hem till Sverige?!
Ja, tre veckor (knappt) tog det innan bilen blev vandaliserad.
Det dumma är att jag fortfarande har Schweiz-plåtar och Schweiz-försäkring. Motorhuven måste lackas om, men för att kunna ta det på försäkringen måste jag tillbaka till Schweiz.
Min förhoppning är att jag kan försäkra bilen i sverige utan att försäkringsbolaget först tittar på bilen. Sen kan jag anmäla skadan.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Fan va jävligt det där låter!

Hörru, var bor du nu då?
Joakim Quensel

Hässelby Gård.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Joakim Quensel skrev:Min förhoppning är att jag kan försäkra bilen i sverige utan att försäkringsbolaget först tittar på bilen. Sen kan jag anmäla skadan.
Får hoppas att nån skadereglerare inte läser här på Forza då... :lol:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Trist som fasen. Inte för att vara taskig men kommer du ihåg topicen där du först skrev att du skulle flytta till Hässelby. Kom då ihåg att jag varnade dig. Skaffa garage snarast. Tror inte att detta kommer vara enda gången någon med jante som lagbok våldför sig på en fin bil alt snor fina puckar.

/Jörgen
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bott i Vällingby i drygt 1 år - du får komma och parkera din fläsk-Merca i det det lugna, tysta och trygga radhusområdet här istället :wave:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Joakim Quensel

Funderar på att köpa ett radhuys, eller kank en mindre villa.Trivs du i vällingby? Hörde att dom skall bygga om centrum där, det är lite trist som det är nu tycker jag. Norra Ängby tycker jag ser fint ut annars, lagom stora (=inte så dyra) villor med små lättskötta trädgårdar. Verkar dock vara lite pansionärs-område, skulle helst vilja bo där det är mycket barnfamiljer, samt nära till skola och dagis förstås.
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Har du funderat på Åkermynten eller kanske Kälvesta.
Kälvesta är trevligt. Mina föräldrar bor där och jag har kanske inte helt otroligt också bott där. Toppen område o mycket barnfamiljer. Finns både villor av olika storlekar o radhus. Skolor finns i området som ungarna oftast kan ta sig till själva utan att behöva passera några störra vägar.
/Jörgen
Användarens profilbild
Razor

Re: Satans ligister!

Inlägg av Razor »

Joakim Quensel skrev:I natt blev jag av med min MB stjärna.
Inte så farligt om det inte varit för att det samtidigt blev en djup repa i motorhuven :x
Fan, vad sån't där stör mig... :x
Att inte folk(?) kan låta andras grejer vara i fred?

Jag lider med dig, JQ
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Joakim Quensel skrev:Funderar på att köpa ett radhuys, eller kank en mindre villa.Trivs du i vällingby? Hörde att dom skall bygga om centrum där, det är lite trist som det är nu tycker jag. Norra Ängby tycker jag ser fint ut annars, lagom stora (=inte så dyra) villor med små lättskötta trädgårdar. Verkar dock vara lite pansionärs-område, skulle helst vilja bo där det är mycket barnfamiljer, samt nära till skola och dagis förstås.
Trivs helt okay - lugnt och stilla radhusområde i Kälvesta (hej Jobe :wave: ). Överraskade mig själv med att trivas riktigt bra faktiskt, för när vi började titta efter större lägenhet eller hus så kunde jag inte föreställa mig Vällingby.

Är själv uppvuxen i Bromma och trivs väldigt bra där. Men som priserna är nu så vet jag inte ... särskilt inte om man som jag har dubbla tummar mitt i handen. För strax under 3 miljoner får man en villa i Norra Ängby eller Bromma Kyrka med kraftigt renoveringsbehov... lägg till ytterligare 1-2 miljoner ....

Här är det lite mer humana priser åtminstone.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Var det inte i Kälvesta som flygplanet med bl a pingisfantomen Hasse Alsér ombord, trillade ner?
Piloten riktade in planet på någon gård, vill jag minnas, och det var visst något barnprogram på TV som gjorde att alla ungar var inomhus så ingen på marken skadades?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det var nån flygplanskrasch här ialla fall för runt 30 år sen ... vet inte om det är den.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jo, det måste vara den

Äntligen!
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

I Fagersta får man en stor fin nyrenoverad villa för under en mille...
I den bostadsrätt där jag bor och ingår i styrelsen för, får man en fin fyra (som min) för 1:- kvadraten. Hyra under 4000 i månaden.

:spec:
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Jorå det stämmer att det var Kälvesta som planet dunkade ner i. Piloten lyckades träffa en öppen yta. Det är en lekplats mellan några radhuslängor. Har för mig att snacket gick att det var tur att det var barnprogram på tv. Har för mig att det var mellan kärrgränd o ängsuttsvägen.
/Jörgen
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Hood skrev:I Fagersta får man en stor fin nyrenoverad villa för under en mille...
I den bostadsrätt där jag bor och ingår i styrelsen för, får man en fin fyra (som min) för 1:- kvadraten. Hyra under 4000 i månaden.

Och så får man bo i The Hives hemstad också... vilket i och för sig inte är något man vill tala högt om.... ;)
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

För att inte nämna "No Fun At All" och "59 Times The Pain"...

The Hives hade förövrigt en gratiskonsert här förra året...
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

Slasher skrev:
Hood skrev:I Fagersta får man en stor fin nyrenoverad villa för under en mille...

Och så får man bo i The Hives hemstad också... vilket i och för sig inte är något man vill tala högt om.... ;)
The Hives är helt suveräna!

Peppe