Fran AR1:
Ganassi Closing Down IRL team? Dixon to NASCAR? AutoRacing1.com is reporting that the IRL series will be loosing one of its top teams at the end of the season. Target Chip Ganassi Racing will be closing its Indianapolis offices at the end of the IRL season. No CART team, no IRL team. They are currently looking at offers on the property and equipment. They are looking to take Scott Dixon with them to NASCAR land. There is a very small chance, that if they win the championship, they would continue on for one more season. There are some at Ganassi, that are looking for funding to buy the operation, and continue on in open wheel racing, CART or the IRL.(AutoRacing1.com need subscription to read)(6-17-2003)
/Jan
Ganassi lamnar IRL?
-
Kan man kanske hoppas att detta blir början till en sammanslagning av Champ Car och Indy Car, Inte en dag för sent i så fall. Det räcker med en serie som bara kör på de bästa (omkörningsvänligaste) banorna. En tredje del av varje bantyp, stadsbanor-stationära banor - ovaler. Det vore enligt min mening det ultimata. Så kanske statusen för Amerikansk openwheelracing höjs.
Drömma kan man väl få göra, ser fram emot "IndyChampCar"
Drömma kan man väl få göra, ser fram emot "IndyChampCar"
-
-
Problemet just nu är att IRL sitter med en massa triumf på hand..och ursäkta mig, men deras inställning är för bonnig rent ut sagt. De vill ha en serie med ENDAST ovaler och har NASCAR som helig ko..
Det som krävs för en sammanslagning är att båda serierna får för få stall/går för dåligt så att IRL och Champcars enda chans att klara sig är att gå ihop.
Ifall jag var miljardär så skulle jag köpa över Villeneuve - Schumacher - Jeff Gordon och några till och sätta alla i en proffsig Champcarserie - en typ av allstarserie med olika bantyper och liknande förutsättningar för alla stall.
Det trista är att runt 93 var Cart precis så med både Mansell (F1 mästare) och spännande namn som Andretti, Fittipaldi, en ung Paul Tracy och så vidare.
Det som krävs för en sammanslagning är att båda serierna får för få stall/går för dåligt så att IRL och Champcars enda chans att klara sig är att gå ihop.
Ifall jag var miljardär så skulle jag köpa över Villeneuve - Schumacher - Jeff Gordon och några till och sätta alla i en proffsig Champcarserie - en typ av allstarserie med olika bantyper och liknande förutsättningar för alla stall.
Det trista är att runt 93 var Cart precis så med både Mansell (F1 mästare) och spännande namn som Andretti, Fittipaldi, en ung Paul Tracy och så vidare.
-
Man tackar manson. Nja det var en tanke i ett mycket långt perspektiv, Ganassi ut sedan kanske Penske och en del andra följer efter. Lär väl inte hända men.....
Sedan är detta ännu ett av alla rykten som hela tiden cirkulerar runt på olika siter/forum. Redan igår förnekade Ganassi ryktena.
Såg en annan sak samtidigt, en jämförelse av krashkostnader mellan Indy Car och Champ Car:
"total crash damage in the '03 Champ Car World Series to around $2m. By way of comparison, the same source pegs the Indy Racing League’s crash damage to date at $8.3m
Det är dyrt att köra i muren.
Sedan är detta ännu ett av alla rykten som hela tiden cirkulerar runt på olika siter/forum. Redan igår förnekade Ganassi ryktena.
Såg en annan sak samtidigt, en jämförelse av krashkostnader mellan Indy Car och Champ Car:
"total crash damage in the '03 Champ Car World Series to around $2m. By way of comparison, the same source pegs the Indy Racing League’s crash damage to date at $8.3m
Det är dyrt att köra i muren.