Ännu en lovande Japan?

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Läste JTärnströms artikel om den nya Japanen som skall vara stallkamrat till Fisichella i Jordan.

JTärnström öser beröm över denna enligt honom superba nykommling i F1. Att det är Honada som satt honom i en Jordan är ett välkännt faktum.

Herr JTärnström skrev följande som fick nackhåren att resa sig på mig. :finger:

"Bli inte förvånade om Sato stänger igen locket på kistan för Fisichellas F1-karriär." :tong:

Tidigare har Herr JTärnström skrivit och orerat om både Alonso´s och JPM´s förträfflighet. Vi vet alla hur lysande dessa båda herrar bidrog till sina stalls uppryckning från träsket. Alonso helt poänglös och JPM var en katastrof både ekonomiskt och prestationsmässigt för sitt stall. Om någon riktigt bra förare (Salo, Fisichella m.f.l) fått ratta Williams 2001 så hade stallet lyckats avsevärt bättre än dom gjorde i den för Sir. Frank så viktiga WCC kampen. Nu fick JPM köra med känt resultat.

Jag ser redan nu fram emot Herr. JTärnströms uppföljningsartikel där han tvingar Jappsen att öppna locket igen och krypa ner själv i den för honom skräddarsydda kistan. :cplain:

Även mirakelmannen Alonso skall det bli intressant att följa. Att dessa blinda stallchefer inte ser den begåvning som JTärnström ser. Nu har ju Herr. JTärnström fusk i form av glasögon till sin hjälp.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hahahahahahahahahahaha... huff, puff... hahahahahahahahahahaha

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ditt senaste inlägg är avsevärt mer verklighetsförankrat än din analys av Jappsens förmåga.

Spöa Fisichella, det var det dummaste jag hört. :sad:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hahahahahahahahahaha... Pffuiii, pust... Hahahahahahahahahahahahahahahaha

Tärnström
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nej, jag tror faktiskt inte att han kommer att spöa Fisichella. Jag bara skrev så. Då. Nu tror jag annat. Se nästa artikel som förutspår hur mästerskapet slutar.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dina analyser känns lika rätt som en taliban i Pentagon.

Skärp dig och bruka lite allvar. Man kan inte skämta om vad som helst såhär nära inpå F1 premiären. Vi lider alla av abstinens och frustration över att få komma igång med årets höjdpunkter, sen kommer du och kastar grus rätt ner i oljepåfyllningshålet genom att skriva som du gör.

Det lilla förtroende och den lilla respekt jag hade för dig har du lyckats decimera genom dina illa genomtänkta och sällsynt obegåvade analyser av Sato, Alonso och vad värre är Fisichella.

Du får jobba hårt och anstränga dig mycket för att jag skall låna dig mitt öra i framtiden.

Bättring.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Kalsongförsäljaren Briatore har redan sett Alonsos förträfflighet. Mycket riktigt har han sett till att skriva långtidskontrakt med den mycket unge och lovande spanjoren. Briatore har sagt att Alonso är Renault-stallets investeringen för framtiden och därför nekade man att låna ut Alonso till andra stall inför denna säsong. Det var samme Briatore som gjorde sig av med Fisichella ifjol.

Är man förare hos Jordan befinner man sig antingen i början av karriären eller i slutet (se Hill, Alesi, Frentzen osc) av densamma. Vart FiascoChella befinner sig nu vet vi alla :grin:

Gäst

Inlägg av Gäst »

PorrFlavio har skrivit begåvade avtal förr (Button mfl).

Han borde ägna mer tid åt sin kommande fällande dom för misshandel av den fula benranglet Naomi Campbell.

Det bästa PorrFlavio gjort är att "släppa" Maestro till Scuderia (tilsammans med andra begåvade förmågor).

Flav stinker.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Flavio liksom Ron Dennis stinker. Men man kan ändå inte förneka att båda är ytterst framgångsrika i en bransch som obarmhärtigt sållar ut oduglingar.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

zz - du glömmer att Sato dominerade brittiska F3 mästerskapet, vilket dels är ett tecken på en stor talang och dels ett tillräckligt gott skäl för att anställa en förare i F1. Jan Magnussen är undantaget som bekräftar regeln för att framgångsrika förare i brittiska F3 också lyckas i F1.

Varför så upprörd zz ... precis lika barsk är ju du mot Montoya :wink: ?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilken jämförelse??? Jag är chockad.

Sundin, Salo, och alla andra som spelar i "tre trosor" är oerhört framgångsrika och jätteduktiga, alla är multimiljonärer med en meritlista längre än det toapapper du använder efter 3´dje dagens diaré. Vad spelar det för roll, vitryssarna höll jämna steg och körde ifrån när det gäller.

Sato må vara hur duktig som helst i en liga som körs på en avlägsen ö mitt i atlanten där konkuransen består av individer med en stamtavla lika vitt förgrenad sim en lyktstolpe.

Att han vann där betyder inte ett dugg att han lyckas i F1.

Titta på Yetin. Han vann McDonaldsserien och babyF1 (F3000, där jantelagen om allas lika värde och samma matterial som jag, du får inte ha några privilegier, alla kör med samma skräp, här utvecklar vi ingenting serien). Det var ingen garanti att lyckas i F1. 1/3 så många segrar som Ralf i lika dan bil. Och ni är imponerade??

Jag imponerades också, och ställde mig frågan: Hur kan man köra så mycket sämmre än sin stallkamrat när man har lika dan bil och lika mycket support.

Att MS utklassade RB är inte förvånande, han får mer support i sann (enligt er jantelagsannhängare) F1 anda, inte för att han är MS utan för att han inte är lat och kör överlägset bättre än RB.

Det skall bli så jä--a skönt att se hur fel ni har.
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-02-26 14:38, zz wrote:
Vilken jämförelse??? Jag är chockad.

Titta på Yetin. Han vann McDonaldsserien och babyF1 (F3000, där jantelagen om allas lika värde och samma matterial som jag, du får inte ha några privilegier, alla kör med samma skräp, här utvecklar vi ingenting serien). Det var ingen garanti att lyckas i F1. 1/3 så många segrar som Ralf i lika dan bil. Och ni är imponerade??

Nu ska jag, som montoya experten här, läxa upp zz-top lite grann.
Han var den förste rookien, om man inte räknar med Mansell, som vann titeln, han var den första rookien som vann indy 500(världens största årliga endagars evenemang inom sporten) på 36 år.Har rekoret för antalet varv i ledning för en rookie, han har röstats fram som den populäraste och bästa formelbils föraren i amerika.
Med detta kan man säga att han har sopat rent i USA.

Han är bara den åttonde(!) som har vunnit ett f-1 lopp under sin debut säsong(varken michael schchs...,häkkinen, senna eller prost har lyckats med det).
Han måste vara en av dem som har ligger högst upp i tabellen om antal poles, första raden, antal km i ledning i f1 genom tiderna för en rookie.

Han har vunnit f3000, något som storheter har gjort innan.
Prost kallade honomn för sennas arvtagare redan säsongen 98(efter det berömda monaco loppet då han passerade halva fältet).

Sedan har han tagit andra rekord som gör honom till en storhet.
Han har kört en säsong för willams-en bedrift(slutade 6:a, en bedrift).

Om han hade slutat sin karriär hät skulle den ses som exeptionellt stor.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-02-26 15:44, nicolas wrote:
Han har kört en säsong för willams-en bedrift.
Jamen oj! :roll: