Glappkäft

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JBS

Glappkäft

Inlägg av JBS »

Nu när glappkäft nr 1 har tvingats gå i pension, är ju frågan vem som ska ta över. Montoya verkar vara en kandidat. Förslag till Monty, håll käften och börja leverera!

"”Jag kan inte förstå”
Montoya kritiserar bröderna Schumacher efter helgens lopp
KIEL. Elisabeth Schumacher avled i söndags morse. Bara ett par timmar senare körde hennes söner ett VM-lopp.
Det har fått Ralfs stallkompis Juan-Pablo Montoya att ta till hårda ord.
- Jag kan inte förstå det. Terrorattacken i New York den 11 september tog Michael och Ralf så hårt att de inte kunde koncentrera sig under Italiens GP på Monza. Men nu när deras mamma har dött kör de utan problem, säger Montoya till Berliner Tagesspiegel.
Bröderna Schumacher var i Tyskland hos deras dödssjuka moder kvällen före loppet, hon avled sedan under söndagförmiddagen. Bröderna körde ändå.
- Mamma hade velat det, förklarade loppets segrare Michael Schumacher innan han återvände till Tyskland och sorgearbetet.
Brodern Ralf slutade fyra, medan Juan-Pablo Montoya var sjua i loppet på Imolabanan."
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om Montoya inte kan förstå det ska han hålla käften och fundera över det privat, för det har han inte med att göra. Har han sagt det där ordagrant till journalisten utan att det har vridits till att vara något annat så ska Montoya ta foten ur munnen, hålla käften och sköta sig själv istället.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det där var väl ändå inte hela sanningen?
Autosport.com skrev:BMW WilliamsF1 Team driver Juan Pablo Montoya has given his support to team-mate Ralf Schumacher, after the German and his brother Michael decided to compete in the San Marino Grand Prix despite the death of their mother early last Sunday morning.

The pair flew back to Germany after qualifying to be by their mother's side. Michael then went on to win the race on Sunday after fighting for the lead with his brother in the early laps.

Asked, after qualifying, if such circumstances make a driver concentrate harder Montoya replied: “I think it has, and probably in a good way. It is an extra motivation to do well for their mother and they are doing that.

“It is a bit weird because it has happened completely opposite to what happened on September 11 (when the Schumacher brothers were unhappy about competing in the Italian Grand Prix immediately after the terrorist strikes on the Twin Towers in New York). They both said on September 11 that they couldn't concentrate on their job because of that and now they are on the front row and it is really strange, but maybe they just wanted to do it for their mother and it could work really well.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja då låter det som den tyska tidningen försöker få igång en fejd med de tyska bröderna ..... uttalande i Autosport var väl ändå rätt ok tycker jag.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

De har ju bara utelämnat en bisats eller två. ;)
Piju

Monty

Inlägg av Piju »

Säga vad man vill om Montoyas uttalande men det ligger faktiskt en hel del i det. Dock är det ju rätt omdömeslöst att gå ut och säga en sådan sak, av respekt till bröderna, såtillvida han inte har för avsikt att frosta till relationen till ralf ytterligare.
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Man kan ju fråga sig varför de blev så upprörda av bombningen av wtc, möjligtvis så har bröderna S alla sina pengar i försäkningsbolagsaktier!?
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Jag ser att jag glömde att ange att det var saxat från www.aftonbladet.se. dom är väl kända för sin förstklassiga motorsportjournalistik, så jag antar att det är helt sant och riktigt.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är en väldigt stor skillnad påartikeln och uttalandens innebörd i den första resp. den andra notisen ....

Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Engis skrev:Man kan ju fråga sig varför de blev så upprörda av bombningen av wtc, möjligtvis så har bröderna S alla sina pengar i försäkningsbolagsaktier!?
Möjligen är händelsen mer chockerande än att en mor som varit sjuk en längre tid går bort.

Jag har sagt detta förut men det tål att upprepas. Ingen ska lägga sig i hur någon sörjer någon annan. Om man ser ner på någon för att den inte sörjer tillräckligt så visar det bara vilken dålig förståelse man har för hur människor fungerar.
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Dum fråga kanske men vem var glappkäften nr 1 som gått i pension?? Hill eller?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

manson skrev:Dum fråga kanske men vem var glappkäften nr 1 som gått i pension?? Hill eller?
Övajn
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Hellre glappkäft än gnällkäft. 8)
F1 behöver en ny Irvine, men det här är ju inte ens en storm i ett vattenglas...
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"

Sir Frank uppskattar riktig racing...
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Irvine kan glappa än :D . Han är förundrad över hur Silverpilarna kunde anställa Pedro som testförare när han enligt Irvine är så dålig på att ge feedback. Detta översatt och fritt tolkat från F1-Live.
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Tycker knappt det märks att Eddie motor mouth slutat eftersom Villeneuve får mer uppmärksamhet nu. Ville glappar på rätt bra han också...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

IIlowgren, håller med dig till 100 %, jag tycker att alla andra ska vara tysta om en sådan här sak.
Självklart har alla rätt att ha åsikter, men vissa saker kanske man bör hålla för sig själv...

Att bröderna var chockade över wtc är väl inte så konstigt, jag själv var helt knäckt och jag kände inte en kotte där borta, men det som var jobbigt var sättet det hände på 6000!!! människor dog på en dag på samma ställe och det var ju inget mysigt sätt.

Sedan det grymma sättet som kaparna gick till väga på är också avskyvärt, jag förstår fullständigt att de var chockade.

Ok, nu dog deras mor, mne det är en helt annan sorg de känner(tror jag , det borde vara annorlunda, man har ju också förlorat nära anhöriga)och om deras mor skulle velat att de raca, då är det ju förståligt....

Även om jag inte had evarit motiverad att åka på J-Em i karate, men mor låg på dödsbädden och tyckte att jag skulle åka dit då hade jag åkt dit....För att hon ville det.