Starkt jobbat av bröderna schumi!!

Kungaklassen av motorsport...
hakk

Starkt jobbat av bröderna schumi!!

Inlägg av hakk »

Måste ha varit det jobbigaste race för båda bröderna idag.
Man måste vara imponerad av deras pro inställning trots
allt som hänt!!
nicolas

Inlägg av nicolas »

tycker snarare att det är tragiskt att de ställer upp när mamman är död, undrar om de ens var vid dödsbädden...snacka om känslokalla maskiner till människor.
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
hakk

Inlägg av hakk »

Hon dog på lördagen efter deras besök!!!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

nicolas skrev:tycker snarare att det är tragiskt att de ställer upp när mamman är död, undrar om de ens var vid dödsbädden...snacka om känslokalla maskiner till människor.
Although he did not attend the press conference after today's event, Schumacher spoke about why he decided to take part.

"My mother loved to be at the track when we were karting at Kerpen," he said. "She loved to see us race. My mother and father always supported us and made it possible to do what we do now. She would have wanted me to do the race today, I'm sure."

http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=22635&s=5
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

nicolas skrev:tycker snarare att det är tragiskt att de ställer upp när mamman är död, undrar om de ens var vid dödsbädden...snacka om känslokalla maskiner till människor.
Måste nästan hålla med, trots att jag inte är insatt i vad som hände och när. Tycker att det är lite magstarkt och visar brist på känslor.

Peppe
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Tja, olika människor sörjer olika, så det är ju svårt att säga något om hur andra tacklar en sådan sak, plus att man inte vet hur deras förhållande till mamman var, etc..
Jag vet bara av erfarenhet att jag inte skulle varit i närheten av att klara det, eller ens komma på tanken att försöka. Men så är jag inte F1-förare i toppklass heller.
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

De gör ju absolut inget fel, att inte reagera extremt känslomässigt eller ens mänskligt är inte något moraliskt fel. Dessutom hade hon om jag förstår rätt varit sjuk ganska länge och det va inte helt oväntat..

Sorgligt för bröderna, men de gjorde bra lopp båda två.

Inlägg av regenmeister »

Gör nog inget att få fokusera på annat ett tag också, vet få saker som kan vara värre i en liknande situation än att sitta och stirra in i väggen och grubbla. Sen känner de väl antagligen ett ansvar gentemot stallet också att göra sitt jobb.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jag tror nog att den bästa platsen för dessa människor att samla tankarna på är i en racebil. Så att köra loppet hjälper dem nog i sorge arbetet.
Hon hade efter vad jag förstod varit sjuk ett tag och om de dessutom var där på när hon avled så har de absolut inte gjort något fel. Alla sörjer på sitt sätt och egentligen ska ingen annan lägga sig i hur man gör det.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Förstår faktiskt inte varför det var så himla nödvändigt för dem att köra loppet. Professionell inställning säger en del. Jaha, skulle man vara oprofessionell om man inte gick till jobbet dan efter att ens förälder avlidit? Det är ju faktiskt en av det mest omskakande händelser man upplever i livet.

Jag tycker snarare att bröderna S verkar känslokalla.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Man kan ju ha åsikter om att de körde. Men har man som utomstående något med detta att göra överhuvudtaget? Man kan ju inte veta vilka bevekelsegrunder folk har för sina handlingar.
/Jan
pUs

Inlägg av pUs »

Otroligt starkt race av både Michael och Ralf med tanke på omständigheterna. Jag har svårt att tänka mig ett mer pressat läge än det dom båda var i.

För övrigt tycker jag att det är varje människas ensak hur man väljer att agera i sorgearbetet, det är ganska meningslöst för oss utomstående att bedöma vad som var "rätt" eller "fel". Oavsett deras egna orsaker till varför dom nu gjorde det val dom nu gjorde.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Håller med, tycker att varje människa har rätt att göra på sitt eget sätt.

Det är ju så att olika människor reagerar olika.

Jag är grymt imponerad över att de lyckades genomföra loppet så som de gjorde och jag tycker det var strkt av Michael att vinna.

Tänk er själva att köra ett racing lopp efter att ens mamma dött, det krävs att man antingen kan tänka på två saker sammtidigt eller att man är så profisionell att man kan hantera det tragiska som hänt.

VIsst vissa kallar det känslokallt, men som Michael själv sa "-Mamma älskade se oss raca och hon hade velat att vi körde idag" tycker jag indikerar att de ville vinna loppet lite för sin morsskull med.

det är inte allt för ofta som ett brödrapar delar första startled nämligen...

Jag tror nog att man hade kört om det hade varit ens mors sista vilja...

Men som sagt, jag tycker inte att vi har något med det att göra utan De vet nog bäst själva vad de vill, ska och borde göra...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

En sak till....om någon säger att Schumi var oberörd av vad som hänt är det bara att titta på hans ögon dirket efter loppet...det såg ju ut so han gråtit innanför hjälmen.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Man kunde också se det när Rubens kom fram och omfammnade honom efter loppet - Schumacher såg ut att bryta ihop då. Jag tycket så synd om honom, och det var rörande att se. Men jag tycker nästan mer synd om Ralf som hamnade i skymundan av storebror ... nu kanske han hellre ville det också, istälelt för att behöva stå på pallen eller sitta på presskonferensen, alt. ha någon i hans ställe där. Men när jag hörde Jean Todt snacka om Schumacher på presskonferensen efteråt tyckte jag synd om Ralf, som ingen sa ett ord om ....

Hur som helst - man får hoppas att de två får lite lugn och ro under de här två veckorna nu och kan ta farväl av sin mor. Det här var första helgen jag satt aktivt hemma och hejade på två bröder Schumacher ... skrämmande ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det är första tecknet på att du håller på att bli en schumacher fantast :D

Självklart tycker jag också synd om Ralf, det står inget om hur han har det eller mår, men som sagt det kan nog vara skönt att slippa uppmärksamheten ett tag.

Efter begravningen känns det troligen bättre för de båda, det tar ju ändå ett bra tag innan man kommer över en anhörigs död....frågan är om man kan komma över ens för'ldrars död helt och hållet?

Jaja, det är inte mycket mer att orda om, starkt jobbat är det ända jag kan säga.

En sak till....Jean Todt snackade om allt michael gjort för teamet, det kan ju vara så att han ville köra loppet dels för sin mors skull och dels för teamet som han kallar "sitt andra hem".
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Crazy F1 skrev:Det är första tecknet på att du håller på att bli en schumacher fantast :D .
Jag kontaktar FRI omedelbart!

http://home.swipnet.se/~w-64518/

/Jan