Bonus vid snabbaste varv?
-
Bonus vid snabbaste varv?
Betalas det ut några pengar till den förare som sätter snabbaste varv under ett lopp? Eller har jag drömt det?
-
-
-
-
-
Hade inte CART åtminstone förut en poäng för snabbaste varv? Jag tror de fortfarande har det .... rätt märklig situation om man i mästerskapsfinalen kan avgöra VM med en enda poäng, taget genom snabbaste varv.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Nja, dom hade väl 1 poäng för den förare som hade kört flest varv i ledning?LuckyStrike1 skrev:Hade inte CART åtminstone förut en poäng för snabbaste varv? Jag tror de fortfarande har det .... rätt märklig situation om man i mästerskapsfinalen kan avgöra VM med en enda poäng, taget genom snabbaste varv.
-
och snabbaste varv.....så är det.
Jag tycker att det vore en bra idé med poäng för snabbaste varv, det skulle göra att förarna som låg först och hade en stor ledning kunde pressa lite mer för att få den där extra poängen med sig.
Nu ser vi ofta att de tinte är vinnar bilen som gör det snabbaste varvet nämligen.
Jag tycker att det vore en bra idé med poäng för snabbaste varv, det skulle göra att förarna som låg först och hade en stor ledning kunde pressa lite mer för att få den där extra poängen med sig.
Nu ser vi ofta att de tinte är vinnar bilen som gör det snabbaste varvet nämligen.
-
-
Blandade nog ihop det med flest antal varv i ledningen ...
NASCAR borde väl annars ha det - där verkar de ju ha inflation i antalet poäng per lopp ....
NASCAR borde väl annars ha det - där verkar de ju ha inflation i antalet poäng per lopp ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
-
Jarnkamin....ju mer jag tänker efter desto mer osäker blir jag om de får poäng för snabbaste varv....kan ha fel, ber om ursäkt.
Visst, mest antal ledda varv det får de en pinne för och för pole, vore kul med snabbaste varv med.
Skumt att det inte är så i F1.
Kom att tänka på en intressant sak där.
Tänk om en förare leder vm med 8 p inför sista loppet, då skulle denne kunna avgöra genom att kvala lätt och ta pole, där har vi en pinne, eftersom han är lätt och kör med kval iställningar får han troligen en pinne för snabbaste varv i loppet också och vinner vm på detta roliga sätt
Bara lite tankar om vad ett sådant system kunde göra...
Visst, mest antal ledda varv det får de en pinne för och för pole, vore kul med snabbaste varv med.
Skumt att det inte är så i F1.
Kom att tänka på en intressant sak där.
Tänk om en förare leder vm med 8 p inför sista loppet, då skulle denne kunna avgöra genom att kvala lätt och ta pole, där har vi en pinne, eftersom han är lätt och kör med kval iställningar får han troligen en pinne för snabbaste varv i loppet också och vinner vm på detta roliga sätt
Bara lite tankar om vad ett sådant system kunde göra...