Bonus vid snabbaste varv?

Kungaklassen av motorsport...
Fredo

Bonus vid snabbaste varv?

Inlägg av Fredo »

Betalas det ut några pengar till den förare som sätter snabbaste varv under ett lopp? Eller har jag drömt det?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är nog en dröm
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Nascar...

/mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Fatta mycket pengar schumi skulle tjänat på det systemet... :D

har han 60 stycken sånna eller? rekord är det iaf.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Det betalas pengar till alla förare... nästan, åtminstone alla som kan sätta ett snabbaste varv under ett GP. :D

Nej, det vore ju faktiskt ganska löjligt om det var prissummor för något sånt. Alla kör ju ändå så fort de måste.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hade inte CART åtminstone förut en poäng för snabbaste varv? Jag tror de fortfarande har det .... rätt märklig situation om man i mästerskapsfinalen kan avgöra VM med en enda poäng, taget genom snabbaste varv.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

LuckyStrike1 skrev:Hade inte CART åtminstone förut en poäng för snabbaste varv? Jag tror de fortfarande har det .... rätt märklig situation om man i mästerskapsfinalen kan avgöra VM med en enda poäng, taget genom snabbaste varv.
Nja, dom hade väl 1 poäng för den förare som hade kört flest varv i ledning?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

och snabbaste varv.....så är det.

Jag tycker att det vore en bra idé med poäng för snabbaste varv, det skulle göra att förarna som låg först och hade en stor ledning kunde pressa lite mer för att få den där extra poängen med sig.
Nu ser vi ofta att de tinte är vinnar bilen som gör det snabbaste varvet nämligen.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag känner inte till att CART skulle ha haft poäng för snabbaste varv. F1 däremot hade det på 50-talet.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Blandade nog ihop det med flest antal varv i ledningen ...

NASCAR borde väl annars ha det - där verkar de ju ha inflation i antalet poäng per lopp ....

Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Nja, poäng för snabbaste varv är väl ok. Att man dock får en pinne för pole tycker jag borde vara självklart. Det hade dessutom lockat stallen att satsa järnet på pole och vi hade fått mer spännande kval. Eller har jag fel?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jarnkamin....ju mer jag tänker efter desto mer osäker blir jag om de får poäng för snabbaste varv....kan ha fel, ber om ursäkt.

Visst, mest antal ledda varv det får de en pinne för och för pole, vore kul med snabbaste varv med.

Skumt att det inte är så i F1.

Kom att tänka på en intressant sak där.

Tänk om en förare leder vm med 8 p inför sista loppet, då skulle denne kunna avgöra genom att kvala lätt och ta pole, där har vi en pinne, eftersom han är lätt och kör med kval iställningar får han troligen en pinne för snabbaste varv i loppet också och vinner vm på detta roliga sätt :)

Bara lite tankar om vad ett sådant system kunde göra...
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Och ?