Vad tror ni om dessa rykten?
Jag tycker det låter jättebra om det skulle vara sant! Jag ser gärna Villeneuve i Renault! Tror att de verkligen är på väg uppåt och kan nog ge Villneuve chansen att vinna lite GP's igen!
Villeneuve till Renault?!
-
-
Toyota och Renault är nog två stall där Villeneuve har logiska chanser att köra för nästa år - särskilt med ett prestationsbaserat kontrakt.
Båda stallen kommer att ha minst en ledig plats nästa år. Tror ingen av Toyotaförarna blir särskilt långvariga - Panis kanske kan klara sig en säsong till innan ålderstrecket faller. Da Matta är ett fortsatt F1-fiasko och jag tror han får gå nästa säsong om inte tidigare ....
Hos Renault tror jag Trullis dagar börjar bli räknade. Alonso sitter säkert hos Renault så länge inte Ferrari kommer dragandes med det jättestora checkhäftet - så stort att Briatore inte kan tacka nej. Villeneuve istället för Trulli tror jag både är en logisk och bra lösning för Renault.
Det är en vanlig missuppfattning att det är Villeneuve som helt ensidigt har sian krav. Pollock gav honom en monsterlön (och en trevlig managerbonus till sig själv) för att få Ville till BAR -99. Sen ytterligare en monsterlön för att Villeneuve skulle välja BAR före Renault inför 2001. Så klart att Villeneuve inte tackar nej och ber om en lägre lön i stallet - det är ju dumheter. BAT valde att lägga pengar på Villeneuve, rätt eller fel. Inte sjutton ska han heller avstå sin lön nu bara för att Richards har problem med det - ingen tvingade direkt Richards att ta jobbet och han visste vad förutsättningarna var.
Båda stallen kommer att ha minst en ledig plats nästa år. Tror ingen av Toyotaförarna blir särskilt långvariga - Panis kanske kan klara sig en säsong till innan ålderstrecket faller. Da Matta är ett fortsatt F1-fiasko och jag tror han får gå nästa säsong om inte tidigare ....
Hos Renault tror jag Trullis dagar börjar bli räknade. Alonso sitter säkert hos Renault så länge inte Ferrari kommer dragandes med det jättestora checkhäftet - så stort att Briatore inte kan tacka nej. Villeneuve istället för Trulli tror jag både är en logisk och bra lösning för Renault.
Det är en vanlig missuppfattning att det är Villeneuve som helt ensidigt har sian krav. Pollock gav honom en monsterlön (och en trevlig managerbonus till sig själv) för att få Ville till BAR -99. Sen ytterligare en monsterlön för att Villeneuve skulle välja BAR före Renault inför 2001. Så klart att Villeneuve inte tackar nej och ber om en lägre lön i stallet - det är ju dumheter. BAT valde att lägga pengar på Villeneuve, rätt eller fel. Inte sjutton ska han heller avstå sin lön nu bara för att Richards har problem med det - ingen tvingade direkt Richards att ta jobbet och han visste vad förutsättningarna var.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Ja, det vore skitkul att se Ville i en Renault nästa år. Jag tror att det kan ge honom motivationen tillbaka och när han är motiverad och sitter i en riktigt bra bil är han livsfarlig!! Vad gäller Trulli så ligger han nog risigt till, tyvärr får jag ändå tillägga för han är en jäkligt snabb förrare men har dragits med konstant oflyt i stort sett hela sin karriär i F1. Han är en av de där lovande förarna som aldrig lyckas få till det.... sedan kan man ju aldrig riktigt veta om det är han som har extrem otur eller om han helt enkelt inte hanterar materialet på rätt sätt och därför får bryta så ofta!?? Vad gäller Villes lön etc kan jag bara hållla med föregående skribent. Klart att killen har sjukt hög lön med tanke på resultat mm, men det är ju faktiskt inte hans fel att de kastar pengar på honom. Jag tror inte det är många som hade tackat nej till dessa pengar....
-
Villeneuve
Är Villeneuve hungrig nog? I ett uppgående team som renault är det verkligen rätt att satsa på en kille som inte är direkt hungrig, varken efter berömelse eller pengar?
Peppe
Peppe
-
-
-
-
Den här helgen finns det ju iofs lite förmildrande omständigheter kring Trulli - bara minuter innan lördagskvalet fick han hoppa in i reservbilen som var inställd för Alonso för att köra kvalvarvet. Sen var han ju tvungen att köra den bilen i loppet också ... utan att kunna justera några inställningar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"