Grattis Fisico

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cheever

Grattis Fisico

Inlägg av Cheever »

Grattis Giancarlo till första segern, några dagar för sent. Men va fan.
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=3203
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Jordan Rockar :bang:

Därmed måste Jordan vara det bästa stallet när det är blött, 3 av 4 vinster på blöt bana.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

G R A T T I S Fisichella

Underbart, två segrar i en känns det som. :)
Synd bara att han inte fick fira segern på podiet. :down:
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Hur blev den slutgiltiga ordningen i mål, Webber blev av med sina poäng åkte Alonso ner oxå?

1.Fisichella
2. Kimi
3. ?
4.?
5.?
6.?
7.?
8.?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är rörigt i F1 nuförtiden .... men coulthard kanske knep tredjeplatsen då?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Taget från Autosport:
The amended result means Fisichella wins from Raikkonen, Alonso and David Coulthard (McLaren), Heinz-Harald Frentzen (Sauber) and Jacques Villeneuve (BAR). Webber loses his seventh place finish, as he had not crossed the line on lap 54, so Jarno Trulli (Renault) and Ralf Schumacher (Williams) complete the point scorers.
Ralf lyckades knipa den sista poängen tack vare det här .... det var ju kul för honom eller nåt ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Speedline

Inlägg av Speedline »

Jag fattade inte hur Kimi kunde få segern i första hand. Han avslutade ju inte loppet som 1a. Jag måste säga att jag inte fattade det men det kanske bara är jag som är dum...

Jaja,
:up: GRATTIS JORDAN!! :up:
:wor: FORZA FERRARI!
jeison

Inlägg av jeison »

Blev änna lite intresserad av vilken den officiella resultatlistan slutligen blev. Var hittar man den, tänkte jag. Jo, www.formula1.com , förstås. Den officiella sajten.

Jajamen!!! Deras senaste nyhet är från 9 april. "Fisichella may yet be named Brazilian winner. " Nääää....? :o

Officiella, va? Taskigt med resurser eller? FOA? Sällan Stellan! :shake:

Förresten... Grattis, Fisichella! Nu kanske nån mer sponsor lockas till Jordan. Kan ju vara välkommet, även om de har budget för att "genomföra" säsongen.
jeison

Inlägg av jeison »

Till speedline:

Jag vet inte om jag är ute och trampar vindruvor nu, men angående anledningen till Kimi's inofficiella seger, så berodde det ju på att man ju backade två varv och tog ställningen i fältet vid passerandet av målinjen på det varvet.

Fisi körde ju om Kimi i första kurvan, så det var bara frågan om vilket varv det hände på. Och eftersom det hände i första kurvan, kände ju åtminstone jag det som att han hade lett ett bra tag. Hade de precis passerat mållinjen för "det" varvet eller skulle det räknas nästa gång de kom runt?

Hoppas jag hjälper till.

Om jag bara svamlar och berättar sånt du redan vet, så är du välkommen att "flamma" mig :smash:
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

F1-Live påstår att resultatet blev detta:

1. Giancarlo Fisichella - Jordan
2. Kimi Raikkonen - McLaren
3. Fernando Alonso – Renault
4. David Coulthard - McLaren
5. Heinz-Harald Frentzen - Sauber
6. Jacques Villeneuve - BAR
7. Ralf Schumacher - Williams
8. Jarno Trulli – Renault
9. Mark Webber - Jaguar
10. Cristiano Da Matta - Toyota
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
gasone

Inlägg av gasone »

Betyder det att Ralf får köra ytterligare race nu då när han fick poäng??? fan också.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det känns mer rättvist..fast mest rättvist hade ju varit att köra klart tävlingen..så regnigt tycker inte jag att det var. Coulthard hade vunnit loppet bara hans bil hade hållt. Han körde smartast.

Eftersom man tycker det är bra förare i år så var det förvånande många som inte verkade ha en aning om hur man kör i regn...Alonso t.ex. klart amatörmässigt

Äntligen börjar "riktiga" säsongen..blir spännande att se fortsättningen på säsongen.
Bense

Inlägg av Bense »

Speedline skrev:Jag fattade inte hur Kimi kunde få segern i första hand. Han avslutade ju inte loppet som 1a. Jag måste säga att jag inte fattade det men det kanske bara är jag som är dum...

Jaja,
:up: GRATTIS JORDAN!! :up:
Fisichella hade hunnit passera mållinjen en gång mer före rödflagg än vad man trodde direkt efter loppet, därav blev det ju ställningen som gällde ett varv senare som gäller som slutställning och då var Fisichella i ledningen, inte Kimi!!!!
Grattis till Fisichella och Jordan!
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Ok, det officiella resultatet fran FIA http://www.fia.com/FreePress/F1_Guide_2 ... nship.html

ar som Hood skrev tidigare. Jag foredrar att ta resultat fran organisatoren an en annan nyhetsbyra.

resten skiter vi i eftersom de inte fick nagra poang.
[/list]
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

For ovrigt sa kraver det har resultatet att Fisichella blir helgens stjarna av Forzajuryn. Jag kunde inte hitta artikeln nagonstans i nyhetsarkivet sa det ar val pa gang.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Man får väl gratulera Giancarlo Fisichella till segern :evil: :D
även om jag gärna skulle se kimi som segrare
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Underligt, det här kände jag direkt efter målgången. Måste ju varit fler som fick samma känsla... Men så kördes det i Brasilien också... de viftade ju med målflaggan ett varv försent för ett par år sedan. :roll: så man kanske inte ska bli förvånad.

Det har varit ordentligt rörigt nu i F1, så får det inte fortsätta. En fördel jämfört med andra motorsporter... är ju att de reder ut det hela till slut.