Rubens olycka!!!
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Rubens olycka!!!
Helt otroligt! Kan karln ha mer otur på Interlagos?
Sedan debuten har det sett ut som följer:
93 Jordan Hart - +58 varv - växellåda
94 Jordan Hart - 4:e plats
95 Jordan Peugeot - +55 varv - växellåda
96 Jordan Peugeot - +12 varv - spann av
97 Stewart Ford - +56 varv - hjulupphängning
98 Stewart Ford - +16 varv - växellåda
99 Stewart Ford - +30 varv - motorn
00 Ferrari - +44 varv - hydraulik
01 Ferrari - +69 varv - kollision
02 Ferrari - +55 varv - hydraulik
03 Ferrari - +8 varv - elektronik
Två gånger har han varit delaktig själv då han varit inblandad i kollision eller snurrat av. Resten, förutom den gången han kom i mål, har bilarna svikit...
Helt sjukt. Nu när Schumi var borta och allt låg öppet för honom samtidigt som han ryckte från Coulthard så bara måste det bli fel!!!
Jag blir galen!
/gringo
Sedan debuten har det sett ut som följer:
93 Jordan Hart - +58 varv - växellåda
94 Jordan Hart - 4:e plats
95 Jordan Peugeot - +55 varv - växellåda
96 Jordan Peugeot - +12 varv - spann av
97 Stewart Ford - +56 varv - hjulupphängning
98 Stewart Ford - +16 varv - växellåda
99 Stewart Ford - +30 varv - motorn
00 Ferrari - +44 varv - hydraulik
01 Ferrari - +69 varv - kollision
02 Ferrari - +55 varv - hydraulik
03 Ferrari - +8 varv - elektronik
Två gånger har han varit delaktig själv då han varit inblandad i kollision eller snurrat av. Resten, förutom den gången han kom i mål, har bilarna svikit...
Helt sjukt. Nu när Schumi var borta och allt låg öppet för honom samtidigt som han ryckte från Coulthard så bara måste det bli fel!!!
Jag blir galen!
/gringo
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag är förstummad av hans otur (och Todts röda knapp? ) på Interlagos sedan länge ..... precis som Fisichella inte är menad att någonsin vinna ett F1-lopp så är Rubens menad att aldrig vinna eller för den delen gå i mål i Brasiliens GP.
Facts of life
Facts of life
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Det verkar som att Rubens kommer att köra i all evighet...
Så här sa han i en intervju med TV-Globo:
Så här sa han i en intervju med TV-Globo:
"I feel an enormous disappointment but I am not losing hope. I will not stop racing until I win in this country."
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Re: Rubens olycka!!!
Du får rätta den där tabellen till:gringo skrev: 93 Jordan Hart - +58 varv - växellåda
94 Jordan Hart - 4:e plats
95 Jordan Peugeot - +55 varv - växellåda
96 Jordan Peugeot - +12 varv - spann av
97 Stewart Ford - +56 varv - hjulupphängning
98 Stewart Ford - +16 varv - växellåda
99 Stewart Ford - +30 varv - motorn
00 Ferrari - +44 varv - hydraulik
01 Ferrari - +69 varv - kollision
02 Ferrari - +55 varv - hydraulik
03 Ferrari - +8 varv - elektronik
03 Ferrari - +8 varv - soppatorsk
eller kanske
03 Ferrari - +8 varv - Jean Todt
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3664
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Götejävlaborg
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vi kan ju lägga till Monaco 97 till listan också - alla körde med bilar inställda för torrt väder men Schumacher hade valmöjligheten att välja mellan en bil helt inställd för torrt väder och en inställd för regnväder - han valde den senare. Inte så märkligt om man är snabbare då ....
Nurburgring 98 eller 99 .... fast det var ju mer fuktigt och duggregn då ....
Försöker komma på fler regnlopp där han varit överlägsen ... Spa 95 kanske?
Nurburgring 98 eller 99 .... fast det var ju mer fuktigt och duggregn då ....
Försöker komma på fler regnlopp där han varit överlägsen ... Spa 95 kanske?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3664
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Götejävlaborg
Jag kan ärligt säga att jag sett fler imponerande regnkörningar från tex. Frentzen under den tid jag följt F1.El Scorcho skrev:Schumacher har ofta varit helt överlägsen på blöt bana..fattar inte hur man kan ha missat det om man har tittat från 97? Har det inte regnat sedan dess? Är för lat för att kolla statistiken just nu.
Jag är ingen Schumacher fanatiker förresten..bara konstaterar det.
Kan ju vara mig det är knas på iofs.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
För mig var alltid Ayrton Senna och Jean Alesi regnmästarna - inga andra förare har jag sett komma i närheten av deras regnkörningar.
Alesi var till exempel en hejare på att tidigt sätta på slicks och på en fortfarande blöt bana vara oerhört snabb innan det ens börjat torka upp. Senna var den ultimata regnföraren - ingen förare har än så länge kommit i närheten av hans kontroll och precision i regnlopp.
Alesi var till exempel en hejare på att tidigt sätta på slicks och på en fortfarande blöt bana vara oerhört snabb innan det ens börjat torka upp. Senna var den ultimata regnföraren - ingen förare har än så länge kommit i närheten av hans kontroll och precision i regnlopp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nja det var han. Men jag har nog svårt att kalla den körningen för regnmästartakter när han helt opressad och i stor ledning kör in i en varvad bil bakifrån ... kallar det snarare för livsfarligtRazor skrev:Han var väl ganska överlägsen på Spa -98 tills dess att det kom vissa hinder i vägenLuckyStrike1 skrev: Försöker komma på fler regnlopp där han varit överlägsen ... Spa 95 kanske?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Äh, ni har tomtar på loftet Snackar om medelmåttor som Alesi och Harry Hockeyklubba Maestro är och förblir regnkungen. Ett litet axplock:
Spa 95 - Maestro på slicks mot Damon Hill på regndäck. Yes baby!
Barcelona 96 - Maestro förnedrar fältet genom att vara fyra sekunder per varv snabbare än konkurrenterna inklusive påstådda "regnkungen" Alesi.
Monaco 97 - Maestro knockar konkurrenterna redan på första varvet. Sex sekunders ledning
Spa 97 - Som ovan. Kör förbi och ifrån fältet. Tror det var nått varv han drog ifrån med tio sekunder!
Spa 98 - Hade redan utklassat hela fältet när en jävla skotte blockerade banan för regnkungen
Magny Cour 99 - Hade tagit sig upp i ledningen när det kom in vatten i ratten (!) och Maestro tvingas gå in i depån. Jävla otur.
Nürburgring 00 - Knäckte Häkkinen när det började regna och båda var på slicks. Drog ifrån med tre sekunder per varv. Sen när alla satte på regndäck var Mika den ende som kunde hålla Maestros tempo
Indianapolis 00 - Körde förbi en vilt blockerande skotte, drog ifrån och lyckades stanna ute längst på sönderblistrade däck på upptorkande bana.
Suzuka 00 - Loppet avgjordes när det kom lite regnstänk och Maestro kunde köra ifatt Mika som skulle in i depån tidigare. Återigen var Mika den ende som var i närheten av Maestro i dom svåra förhållanden.
Sepang 01 - Rätt däck visst, men utklassade även Rubens som var den ende som körde på samma däck.
Sen har det varit ett antal kval oxå där Maestro oftast har varit överlägsen fram tills banan börjat torka upp och någon turgubbe lyckades bli den sista att sätta en tid. Ett kval jag särskilt minns är gamla Hockenheim 00. Cuben hade satt poletid när banan var torr. Sen började det regna på vissa delar av banan och ingen var i närheten av poletid. Då slår Maestro till med ett grymt varv på delvis blöt bana som bara är någon sekund från Cubens tid. Mäktigt
Spa 95 - Maestro på slicks mot Damon Hill på regndäck. Yes baby!
Barcelona 96 - Maestro förnedrar fältet genom att vara fyra sekunder per varv snabbare än konkurrenterna inklusive påstådda "regnkungen" Alesi.
Monaco 97 - Maestro knockar konkurrenterna redan på första varvet. Sex sekunders ledning
Spa 97 - Som ovan. Kör förbi och ifrån fältet. Tror det var nått varv han drog ifrån med tio sekunder!
Spa 98 - Hade redan utklassat hela fältet när en jävla skotte blockerade banan för regnkungen
Magny Cour 99 - Hade tagit sig upp i ledningen när det kom in vatten i ratten (!) och Maestro tvingas gå in i depån. Jävla otur.
Nürburgring 00 - Knäckte Häkkinen när det började regna och båda var på slicks. Drog ifrån med tre sekunder per varv. Sen när alla satte på regndäck var Mika den ende som kunde hålla Maestros tempo
Indianapolis 00 - Körde förbi en vilt blockerande skotte, drog ifrån och lyckades stanna ute längst på sönderblistrade däck på upptorkande bana.
Suzuka 00 - Loppet avgjordes när det kom lite regnstänk och Maestro kunde köra ifatt Mika som skulle in i depån tidigare. Återigen var Mika den ende som var i närheten av Maestro i dom svåra förhållanden.
Sepang 01 - Rätt däck visst, men utklassade även Rubens som var den ende som körde på samma däck.
Sen har det varit ett antal kval oxå där Maestro oftast har varit överlägsen fram tills banan börjat torka upp och någon turgubbe lyckades bli den sista att sätta en tid. Ett kval jag särskilt minns är gamla Hockenheim 00. Cuben hade satt poletid när banan var torr. Sen började det regna på vissa delar av banan och ingen var i närheten av poletid. Då slår Maestro till med ett grymt varv på delvis blöt bana som bara är någon sekund från Cubens tid. Mäktigt
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Den var braLemon skrev: Spa 95 - Maestro på slicks mot Damon Hill på regndäck. Yes baby!
Psst förbjuden anti-spinn säger konspiratoriken Annars är det ju inte svårt att vara överlägsen när man till skillnad från konkurrenterna har en regnbil och en torrbil att välja på .....Barcelona 96 - Maestro förnedrar fältet genom att vara fyra sekunder per varv snabbare än konkurrenterna inklusive påstådda "regnkungen" Alesi.
Men har men två olika bilar att välja på så ....... imponerande att man har det och man väljer rätt och hittar rätt inställningar ... Men det förklarar en stor del av "överlägsenheten"Monaco 97 - Maestro knockar konkurrenterna redan på första varvet. Sex sekunders ledning
Mönstret med två bilar att välja på känns än en gång igen ....Spa 97 - Som ovan. Kör förbi och ifrån fältet. Tror det var nått varv han drog ifrån med tio sekunder!
Amatörmässigt av en förare som Schumacher att i en så stor ledning krascha in i en varvad bil bakifrån .... 100% Skummis fel vad han än försökte anklaga andra för mordförsök ....Spa 98 - Hade redan utklassat hela fältet när en jävla skotte blockerade banan för regnkungen
Magny Cour 99 - Hade tagit sig upp i ledningen när det kom in vatten i ratten (!) och Maestro tvingas gå in i depån. Jävla otur.
Otur eller inte .... inte var han överlägsen i det loppet. När det torkade upp var Ferraribilarna hopplöst efter, Stewart bilar körde ifrån dom ... än en gång en regnbil mot torrbilar men den här gången betalade det sig inte - för Frentzen krossade!!! En av Frentzens bästa insatser ... kommer ihåg precisionen med vilken han smekte muren på yttersidan i ingången till första kurvan varje varv .... varv efter varv.
Nürburgring 00 - Knäckte Häkkinen när det började regna och båda var på slicks. Drog ifrån med tre sekunder per varv. Sen när alla satte på regndäck var Mika den ende som kunde hålla Maestros tempo
Häkkinen var egentligen en rätt kass regnförare ....
Torr banan och regndäck ... då är man ju inte regnkung direktIndianapolis 00 - Körde förbi en vilt blockerande skotte, drog ifrån och lyckades stanna ute längst på sönderblistrade däck på upptorkande bana.
Tja, de andra två förarna som satt i lika överlägsna bilar hetter Coulthard och Rubens och de är ju inte mycket i jämförelse med [Schumacher] och Häkkinen .... Schumacher vann det tack vare att Häkkinen blev blockerad av en varvad förare på sitt utvarvSuzuka 00 - Loppet avgjordes när det kom lite regnstänk och Maestro kunde köra ifatt Mika som skulle in i depån tidigare. Återigen var Mika den ende som var i närheten av Maestro i dom svåra förhållanden.
Rubens ..... ... den var mycket märkligheter över Ferrari i det loppet ....Sepang 01 - Rätt däck visst, men utklassade även Rubens som var den ende som körde på samma däck.
Men ingen tvekan om att man i dagens startfält helst skulle vilja ha Schumacher i bilen när det regnar - speciellt om han har att välja mellan två olika bilar inför loppet. I år har han inte det och vi såg juhur det fick då i det förrsta regnloppet ... inte särskilt vidare
Den ultimata regnkungen är Senna - jag var aldrig en fan av brassen när han körde men det finns inte en förare som kunde mästa sig med honom i regn. Schumacher står sig slätt i jämförelsem med Senna när det gäller att köra i regn så för mig är det den enda regnkungen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Precis som Schumacher var Senna inte bara en mästare på att köra i regn utan även mästare på välja rätt inställningar på bilen inför regnlopp. Det fanns en artikel på Atlas för några år sen som handlade om just detta.LuckyStrike1 skrev:Den ultimata regnkungen är Senna - jag var aldrig en fan av brassen när han körde men det finns inte en förare som kunde mästa sig med honom i regn. Schumacher står sig slätt i jämförelsem med Senna när det gäller att köra i regn så för mig är det den enda regnkungen
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Skillnaden är väl bara att Senna från och med 1988 inte hade två bilar att välja mellan varje lopp till skillnad för Schumacher ..... När Senna och Prost körde tillsammans hade båda lika god tillgång till reservbil när stallet inte hade varsin reservbil med sig. Men jag tror nog att många håller Senna som den optimala regnföraren i s.k modern tidLemon skrev:Precis som Schumacher var Senna inte bara en mästare på att köra i regn utan även mästare på välja rätt inställningar på bilen inför regnlopp. Det fanns en artikel på Atlas för några år sen som handlade om just detta.LuckyStrike1 skrev:Den ultimata regnkungen är Senna - jag var aldrig en fan av brassen när han körde men det finns inte en förare som kunde mästa sig med honom i regn. Schumacher står sig slätt i jämförelsem med Senna när det gäller att köra i regn så för mig är det den enda regnkungen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Ah, den berömda Spa-98 incidenten är återigen föremål för diskussion! Coulthard var en idiot där och visst hade Schumi kunnat undvika incidenten men Coulthard ska hålla sig borta från racelinjen när han får blåflagg!!! PUNKT!!!!
Schumacher på regn har alltid varit en fröjd för ögat. Kolla Spa-98, Nurburgring 99 eller var det 2000 då han lekande tar sig om Häkkinen. Däremot tycker jag att Kimi verkar visa takter som verkar än bättre. Har läst någonstans att han i sin kartingkarriär p.g.a. dålig ekonomi tvingades köra med slicks i ett regnlopp när alla andra körde wets och ändå var sekunder snabbare.
De incidenter som inträffade i kurva tre på Interlagos tycker jag att vi kan vara så mycket människor att inse att det inte riktigt är rättvist att anklaga någon förare för det inträffade. Eller alla. Med riktiga regndäck hade nog ingen förare gått av där, möjligen vildhjärnan Montoya i så fall...
/gringo
Schumacher på regn har alltid varit en fröjd för ögat. Kolla Spa-98, Nurburgring 99 eller var det 2000 då han lekande tar sig om Häkkinen. Däremot tycker jag att Kimi verkar visa takter som verkar än bättre. Har läst någonstans att han i sin kartingkarriär p.g.a. dålig ekonomi tvingades köra med slicks i ett regnlopp när alla andra körde wets och ändå var sekunder snabbare.
De incidenter som inträffade i kurva tre på Interlagos tycker jag att vi kan vara så mycket människor att inse att det inte riktigt är rättvist att anklaga någon förare för det inträffade. Eller alla. Med riktiga regndäck hade nog ingen förare gått av där, möjligen vildhjärnan Montoya i så fall...
/gringo
-
- Inlägg: 111
- Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
- Ort: Salem
Det är fortfarande så att om man får blå flagg så innebär det inte att man måste gå ur racinglinjen för att se till att den bakomvarande kan komma förbi.. PUNKT!!gringo skrev:Ah, den berömda Spa-98 incidenten är återigen föremål för diskussion! Coulthard var en idiot där och visst hade Schumi kunnat undvika incidenten men Coulthard ska hålla sig borta från racelinjen när han får blåflagg!!! PUNKT!!!!
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
När det är dålig sikt på grund av vattenspray så går man ur racelinjen innan man slår av på farten, oavsett om man blir blåflaggad eller inte. Särskilt när man vet att man har en snabbare förare bakom sig som man vill släppa förbi. Om man inte har för avsikt att jävlas med denne förstås, men det tror jag inte att David hade. Det var nog bara klantighet, men det var hans fel.
Jag kom inte sist!
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag körde in i dig bakifrån så det är ditt fel - och du försökte säkert också göra det med flit för att döda mig! .......
ehh jomen tjena
ehh jomen tjena
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 111
- Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
- Ort: Salem
JBS skrev:När det är dålig sikt på grund av vattenspray så går man ur racelinjen innan man slår av på farten, oavsett om man blir blåflaggad eller inte. Särskilt när man vet att man har en snabbare förare bakom sig som man vill släppa förbi. Om man inte har för avsikt att jävlas med denne förstås, men det tror jag inte att David hade. Det var nog bara klantighet, men det var hans fel.
Står det så i regelboken???
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Det var val det jag misstankte.manson skrev:Skulle bara informera om att det var bränslepumpen som sket sig för Barri, och inte soppatorsk....
For ovrigt sa haller jag ocksa Senna som regnmastare. Det finns ingen som hade sadan kontroll pa bilen i regn aven om Schumacher kommer valdigt nara. Dock finns det visst tvivel med hur stor hjalp han har haft av elektronik.
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor mar 13, 2003 10:20
Interlagos
Vi får väl hoppas att de kör där så pass länge så att han kan vinna. Interlagos har ju varit på tapeten innan pga bristande säkerthet och diverse....
Så nu kanske det kan bli tack och adjö för denna lilla bana..
Så nu kanske det kan bli tack och adjö för denna lilla bana..
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Hannu #111, det får väl stå för dig då. Jag har min åsikt, den får du acceptera att jag har men du behöver ju inte tycka likadant. Men, jag tycker att den som kommer bakifrån och ska köra om har ansvaret att se till att detta sker på ett sätt så att ingen av förarna hamnar av banan. Däremot, ska framförvarande bil varvas är det ta mig tusan dennes skyldighet att hålla sig ur vägen för att hjälpa bakomvarande. Naturligtvis ska varvande bil se till att det går smärtfritt också men under de rådande omständigheterna på Spa -98 och den plats där omkörningen (varvningen) skulle ske tror jag de flesta inser att det inte fanns speciellt mycket sikt att se vart exakt Coulthard befann sig?
Jag kan ha helt fel här och ni kanske inte håller med. Men, det är i alla fall vad jag tycker.
/gringo
Jag kan ha helt fel här och ni kanske inte håller med. Men, det är i alla fall vad jag tycker.
/gringo
-
- Inlägg: 111
- Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
- Ort: Salem
Accepterar din åsikt.. Det var jag inte ute efter att ändra på.gringo skrev:Hannu #111, det får väl stå för dig då. Jag har min åsikt, den får du acceptera att jag har men du behöver ju inte tycka likadant. Men, jag tycker att den som kommer bakifrån och ska köra om har ansvaret att se till att detta sker på ett sätt så att ingen av förarna hamnar av banan. Däremot, ska framförvarande bil varvas är det ta mig tusan dennes skyldighet att hålla sig ur vägen för att hjälpa bakomvarande. Naturligtvis ska varvande bil se till att det går smärtfritt också men under de rådande omständigheterna på Spa -98 och den plats där omkörningen (varvningen) skulle ske tror jag de flesta inser att det inte fanns speciellt mycket sikt att se vart exakt Coulthard befann sig?
Jag kan ha helt fel här och ni kanske inte håller med. Men, det är i alla fall vad jag tycker.
/gringo
Men reglerna är lite luddiga här och tja det står inte hur man som förare ska bete sig i just dom situationerna mer än att man ska vara uppmärksam bakåt och se till att släppa förbi bakomvarande bil om man får blåflagg.
Det var bara det jag var ute efter att säga *hehe*
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Nej, det trodde jag heller inte och jag är heller inte bitter på ditt sätt att framföra dina tankar i debatten. Nog kan det vara luddigt i regelboken ibland men med lite sunt förnuft kan man lösa de flesta problem. Problemet kan ju dock vara vad som anses vara sunt förnuft i olika situationer...
/gringo
/gringo
-
- Inlägg: 111
- Blev medlem: mån feb 17, 2003 01:00
- Ort: Salem
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
Återigen råkar Rubens ut för olyckan!!! Vet inte om han lyckats komma ut före Ralf efter sitt sista depåstopp men han fick i alla fall ingen chans att ta reda på det p.g.a. ett vänster framhjul som envisades med att jävlas!!!
Under omständigheterna var det väl kanske fint att det blev dubbelt Schumacher på de översta placeringarna med tanke på modern...
/gringo
Under omständigheterna var det väl kanske fint att det blev dubbelt Schumacher på de översta placeringarna med tanke på modern...
/gringo
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Hade det inte varit för det depåmisstaget så hade Rubens säkerligen fixat Kimi också .....
Karlns otur är verkligen enorm - alltid är det något
Karlns otur är verkligen enorm - alltid är det något
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish