Tysk tv är kanon

Kungaklassen av motorsport...
A.Berglund

Tysk tv är kanon

Inlägg av A.Berglund »

Det är tur att man kan få in Tysk tv i Sverige när TV4 Strular, och vill man se så mycke som möligt från en GP helg så är det Tysk tv som gäller.

Fredag
Free Practise: Live på DSF
Qualifying: Sänds med 1 timmas fördröjning på DSF

Lördag
Free Practise: Sammandrag på RTL
Warm-Up Qualifying: Live på RTL
Qualifying: Live på RTL

Söndag
Race: Live på RTL
Tifosipower

Tysk tv

Inlägg av Tifosipower »

Själv satt jag o tittade på viasat sport danmark. svårt att förstå, men man fick ju se det live :bang:
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

:D ...ännu bättre på Premiere om man har tillgång till det. ALLT live utan reklam på 3 kanaler (huvudfeed, incar och depå) Mycket bra expertkommentatorer om man är slängd i tyska (Marc Surer och Hans Stuck) Dessutom har man den goda smake att mellan passen visa gamla klassiska F1-lopp...
(denna helg bla Adelaide -87 och Brasilien -80)

Är det överhuvudtaget nån som har möjlighet att se F1 på andra kanaler, som kommer att välja TV4+ för helgens sändningar. Skulle va intressant att få en TV-publikmätning på TV4+ sändning ikväll 23.40 samt "sammandraget" imorgon 19.25. Jag gissar på tittarsiffor under 10.000...
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
ab

Inlägg av ab »

Har själv skaffat tillgång till RTL, men fattar inte mycket av vad dom säger.

:quest: Är det nån som vet om det finns någon live-radiosändning med kommentarer från träningar och kval, på engelska eller franska, som sänds antingen över internet eller på kortvåg?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hur får man tag på Premiere då?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

LuckyStrike1 skrev:Hur får man tag på Premiere då?
Lucky! Se den klistrade topicen högst upp "F1 och TV denna säsong"
Där finns mängder med tips om kanaler mm.

Ang Premiere, ett sax därifrån:

#
Rapport från Premiere sändningarna i multikanal:
Tog lite tid innan vi fick ordning på det. Man fick söka in multikanalerna manuellt på sat-mottagaren på astra 11720 H, SR 27500, FEC 3/4. Mer data här: http://www.lyngsat.com/dig/premiere.shtml (Det är på "superdome" kanalerna som multikanal visas. Dom har en "supersignal" (motsv kiosk 13) en "incar", en "depå", en "highlights" och en "data" . Mosaiken visas på "Premiere Sport 1". Hur man kodar av kanalen kan jag dock inte redogöra för. Det är min polare som som fixar detta med dator och interfacekort mm. Vete fan hur han bär sig åt, svar finns på internet...
##
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

ab skrev:Har själv skaffat tillgång till RTL, men fattar inte mycket av vad dom säger.

:quest: Är det nån som vet om det finns någon live-radiosändning med kommentarer från träningar och kval, på engelska eller franska, som sänds antingen över internet eller på kortvåg?
Lyssna på Radio Five live BBC. Mycket F1. Race och kval live!

BBC Rules!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Hur får man in BBC 5 med en vanlig sunkradio då? Jag minns att jag försökte mig på det 1998 när man blev av med kvalen på tv, men det gick inget vidare. De sänder inte via nätet? Jo, det gör de visst.
http://www.bbc.co.uk/radio/
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

ANFRAN skrev:Hur får man in BBC 5 med en vanlig sunkradio då? Jag minns att jag försökte mig på det 1998 när man blev av med kvalen på tv, men det gick inget vidare. De sänder inte via nätet? Jo, det gör de visst.
http://www.bbc.co.uk/radio/
Tack för länken...men lyssna på den här "It's a goal, no it isn't"
, lite off topic grej men ändå .....den är otroligt bra..jag lovar att man skrattar nar man hör den :lol:

http://www.bbc.co.uk/fivelive .... klicka på "Listen live" > "It's a goal, no it isn't"
Speedline

Inlägg av Speedline »

ab skrev:Har själv skaffat tillgång till RTL, men fattar inte mycket av vad dom säger.
Jag har också RTL och är jättenöjd med denna kanal. Kval, race och till och med eftersnack. med Lauda om jag inte minns fel. Men fattar, som sagt, inte mycket.
:wor: FORZA FERRARI!