Brasiliens GP 2003

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Granis

Brasiliens GP 2003

Inlägg av Granis »

Eftersom ingen har borjat diskutera annu sa startar jag:

Blir det Rubens tur i ar? En brasilianare har vunnit Brasiliens GP 1973,1983 och 1993.

Regnskurar kommer onekligen moblera om lite i resultatet fran tester och kanske aven kvalet. Vad hander om det ar torrt forsta halvan av kvalet och osregn andra halvan (for de basta forarna)?
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Då undrar jag vad som hände med Villeneuve under första träningen. Krasch eller som vanligt problem med bilen?
Var var Alonso? 16 bilar bara som satte tider, var det bara regnet som spökade?
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Eftersom varven ar 15 sekunder langsammare an testerna sa maste det bero pa regnet. Kimi satte heller ingen tid pa forsta traningen.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Är det inte 700:e loppet också. eller nåt liknande?
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Jopp, och Jordans 200ade lopp, är det någon som vet om det kommer att bli eller är risk för regn i förkvalet och hur väderprognosen ser ut för imorgon. Om det är risk förregn på förmiddagen men uppklarnade så vill naturligtvis alla starta så sent som möjligt men om det är risk för regn på eftermiddagen i morgon så vill alla köra sitt varv så tidigt som möjligt för att kanske få en torr bana att köra på, dessutom kan man då köra med rätt tung bil och ända ta pole. spännande taktik det kan bli.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Webber snabbast i förkvalet! Han var dock en av de som körde sist så det blev lite torrare på banan. Barrichello snabbare än storebror Schumi var kul. Williams var långsamma... Villeneuve ganska bra med! :)
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Jaha, vad skall man säga om det här, tiderna är ca 10 s från Montoyas Poletid från förra året så det är uppenbarligen rätt så blött. Det ser rätt så normalt ut i toppen frånsett Webber som knappast brukar vara där uppe. Jag tror inte man kan dra några slutsatser från det har förkvalet, jag tycker mest det är förvirrat.

P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps Laps
1. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'23"111 186.647 Km/h :o 3
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'23"249 + 0'00"138 3
3. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'24"607 + 0'01"496 3
4. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'24"655 + 0'01"544 3
5. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'25"585 + 0'02"474 3
6. 20 PANIS Toyota M 1'25"614 + 0'02"503 3
7. 16 VILLENEUVE BAR Honda B 1'25"672 + 0'02"561 3
8. 15 PIZZONIA Jaguar Cosworth M 1'25"764 + 0'02"653 3
9. 8 ALONSO Renault M 1'26"203 + 0'03"092 3
10. 10 FRENTZEN Sauber Petronas B 1'26"375 + 0'03"264 3
11. 21 DA MATTA Toyota M 1'26"554 + 0'03"443 3
12. 7 TRULLI Renault M 1'26"557 + 0'03"446 3
13. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'26"709 + 0'03"598 3
14. 11 FISICHELLA Jordan Ford B 1'26"726 + 0'03"615 3
15. 19 VERSTAPPEN Minardi Cosworth B 1'26"886 + 0'03"775 3
16. 9 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'27"111 + 0'04"000 3
17. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'27"961 + 0'04"850 3
18. 12 FIRMAN Jordan Ford B 1'28"083 + 0'04"972 3
19. 18 WILSON Minardi Cosworth B 1'28"317 + 0'05"206 3
20. 17 BUTTON BAR Honda B 2 lap(s) 2
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Mästartakter av Kimi! :up: Första varvet på ett år på banan och så snabb!

Schysst av Button att sabba allas bromsmarkeringar :)

Snyggt av Webber - en sensation även om banan torkade snabbt på slutet.

/Martin
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Kan bli kul att se hur länge Montoyas tid håller i morgon, kan det bli en ny "Alonso" och ta pole från en tidig kvalstart?
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Roligt med en Jaguar i toppen (och som åtta). MS slagen av Webber med 2.5 sekunder :lol:
Bra med Kimi på tredje plats också.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Klart kul att se på! :up:
Själva körningarna alltså, speciellt när man fick "åka med". Väldigt vilket rattande det är, med plötsliga kast i långt över 200. Montoya hade tur vid sin avkörning. Jag var lite förvånad att det inte gick så väldigt mycket snabbare allt eftersom fler körde, de borde ju haft torrare och torrare spår, speciellt om man jämför med Kimis tid då allt vatten var kvar i spåret. Webber och Barrichello var imponerande. Men varför var Schumi så långsam, gjorde han nån grov miss som jag inte såg? Schumis prestation i regn på Interlagos får mig att tänka på loppet 2001 och DC:s förnedring av MS - den vill vi se en repris av. :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det hade börjat regna innan Schumacher gav sig ut på banan så det var blötare då vilket ju förklarar hans långsammare tid till viss del. Efter honom var det många som var mycket långsammare när det bara blev blötare och blötare ett tag
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Håll tyst, Lucy, här är det MS-bashing som gäller. :P
Det var en Volvo-raggare som ringde och störde så jag lyckades missa att det började regna - man är väl man, simultankapacitet ca noll. :) Dessutom lyckades jag somna till mitt i kvalet.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

LS1: Varför skriver du att Kimi är immun mot utröstningar i inför-artikeln?
Det var väl Alonso som senast var helgens stjärna?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Håll tyst, Lucy, här är det MS-bashing som gäller. :P
Det var en Volvo-raggare som ringde och störde så jag lyckades missa att det började regna - man är väl man, simultankapacitet ca noll. :) Dessutom lyckades jag somna till mitt i kvalet.
Kan du inte berätta mer för mig om Montoyas berömda "Car Control".

Var det förresten inte Montoya som skulle ta över hela F1-scenen... det har i flera år sagts att det blir näste WDC... på mig verkar det som det blir näste DC istället... killen som har materialet och alla förutsättningar men inte lyckas.

/E
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

EnzoF1 skrev:
AndersF1 skrev:Håll tyst, Lucy, här är det MS-bashing som gäller. :P
Kan du inte berätta mer för mig om Montoyas berömda "Car Control".

Var det förresten inte Montoya som skulle ta över hela F1-scenen... det har i flera år sagts att det blir näste WDC... på mig verkar det som det blir näste DC istället... killen som har materialet och alla förutsättningar men inte lyckas.

/E
....på fredagskvalet hade de flesta 230-250 på start målrakan vid början på kvalvarvet, Montya 287.... Nån hade glömt tala om för grabben att det regna... :D Så körde han oxå ut i periferin i kurva 3-4...
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Detta år kommer att bli ett intressant år :rock: tycker att det är roligt att så många stall som möjligt ska vara med i toppen
så man får gratulera Mark webber till första platsen idag :wor:
men Mclaren vinner ändå i brasilien, så då vet ni hur det går då :P så slipper ni att se på loppet :rock:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bopper skrev:LS1: Varför skriver du att Kimi är immun mot utröstningar i inför-artikeln?
För att jag skrev fel ;) Tror FryckttelsMisse passade på att skriva lite när jag gick för att hämta kaffe

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

LuckyStrike1 skrev:
Bopper skrev:LS1: Varför skriver du att Kimi är immun mot utröstningar i inför-artikeln?
För att jag skrev fel ;) Tror FryckttelsMisse passade på att skriva lite när jag gick för att hämta kaffe
Ja, ja, som vanligt alltså :lol: :cool2:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jo den killen är ju hopplös - förstår inte varför vi dras med honom.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll: ni på redaktionen sitter säkert som i en klase runt honom och låter den stackarn göra allt jobb :P

Williams har bra rull i sina bilar.

1. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'14"126 209.271 Km/h 16
2. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'14"192 + 0'00"066 17
3. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'14"388 + 0'00"262 17
4. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'14"419 + 0'00"293

Just nu.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:Jo den killen är ju hopplös - förstår inte varför vi dras med honom.
Paywriter! Nån som har en massa pengar med sig in och som vi får dras med.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Han är säkert från Brasilien också... :crazy:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Vad ar det som hander har egentligen. :-? Webber gar och stjal forkvalet. I och for sig pa grund av vadret, men nu har Panis i Toyota snabbaste varvet pa tredje traningen. :quest:

Det enda som verkar vara som vanligt ar de bada Minardibilarna i botten.
Ankan

Inlägg av Ankan »

e det bara jag som tröttnat på kvalet?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Nej, jag har tröttnat oxå. Kvalen säger inte mycket numera. Inte nog med att bilarna kvalar med olika mängd soppa dom kan dessutom köra på olika däcksblandningar. Vem har valt att kvala på lite soppa, vem har valt suddgummidäck?
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

...jag har då INTE tröttnat. Man kan tycka vad man vill om de nya reglerna, en sak är då HELT säker. Tittarsiffrorna kommer helt säkert att öka för F1. Jag menar 0.8 sekunder mellan de 13 första förarna och ett högdramatiskt kval idag, säger det mesta. Nej de nya reglerna är Succé och räddningen för F1.
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll: så säger du bara för att schumi fick storstryk av Barrichello idag.

Webber var väl största överaskningen. Han kör väl med supermjuka däck och knappt någon soppa. Williams var dock blekare än vad jag hade trott, men McLaren ser bra ut :) bara nu Webber fattar att han ska släppa Kimi direkt.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det kan nog bli ett intressant lopp i morgon! Hur som helst så är det jämnare i år och det är bara bra. Inte ens jag vill ha promenadsegrar för Ferrari...

Men hur fan står det till med TV4+? De väljer att sända "Bernie Mac" och "Osbournes" när kvalet går! Gamla jävla repriser i stället för formel 1 live! Vilka nötter!
Zetor

Inlägg av Zetor »

Som sagt Pastis, det kommer att bli ett inntressant lopp imorgon.
Rubens får chansen att visa både hemmapubliken och Shumi var skåpet ska stå!
Dc är säkert sugen på seger efter haveriet i Malaysia, men räcker inte till mot Rubens om bar Ferrari får på alla hjul mm vid depåstoppen.
Tyvärr Kimifans så är Brasseloppet en manlig historia så Kimi göre sig inte besvär imorgon heller :D
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Jag sållar mig lätt till den skalan av supportar som hyllar det nya systemet, jag säger inte att det är det bästa möjliga, men det är många gånger roligare än förr.. storschumi sjua! Då krävs det ju omkörningar om han ska vinna, och omkörningar lär det bli på många håll.. F1 har en härlig renässans.

Webber är säkert lätt men en safteybil vid rätt tidpunkt kan ge honom många poäng.. Bra kval av Fisichella också.

Inlägg av LuckyStrike1 »

Skippa bara bränsleförbudet mellan lördag och söndag så är det här prefekt. Jag älskar det faktum att förarna bara har ett varv på sig att sätta sin tid.

Ankan

Inlägg av Ankan »

Sami skrev::roll: så säger du bara för att schumi fick storstryk av Barrichello idag.

Webber var väl största överaskningen. Han kör väl med supermjuka däck och knappt någon soppa. Williams var dock blekare än vad jag hade trott, men McLaren ser bra ut :) bara nu Webber fattar att han ska släppa Kimi direkt.
Jag ser inte ens på kvalet längre. tycker det suger gädda. Sen vem som e först lr ej skiter jag i. dom kör med så olika mängder soppa o m.m så.
Ankan

Inlägg av Ankan »

LOL vilket lopp :D sorgligaste ja sett, så jävla konstigt lopp. :-? :-? :-?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vilken jävla fars...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kimi tog sin andra seger i detta underliga lopp :bang:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han TOG inte sin andra seger... han fick den av FIA
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Ankan

Inlägg av Ankan »

Hoppas jordan lägger in en protest. undrar hur mkt Fia kostar :x :x :x :x :x :x :x
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Sant, men Fisichella hade ett bra lopp trots allt. Bilen brann väl upp precis när dom rödflaggat cartloppet.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:quest: Så har dom väl alltid gjort när loppen bli rödflaggade dvs dra tillbaka två varv.
Zetor

Inlägg av Zetor »

Nu är det snart six feet under, lika sjukt som dagens race :lol:
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Kan någon förklara för mig varför Fishichellas skall straffas för att hans bil den börjar brinna? Vad jag vet så kunde inte Alonso heller kört fler varv utifall att loppet hade startats om, men inte tusan blir han nerflyttad...
Jag misstänker att detta inte är helt klart och innom en timme kommer en protest att ha lämnats in.
Jävla skit lopp i övrigt. Regeln om endast ett regndäck har diskvalificerat sig själv. Hade FIA tänkt att teamen skulle köra riktiga regndäck och köra som fan i början för att sen tillbringa halva tiden av loppet i depå för att byta till nya regndäck hela tiden eftersom banan liksom idag varit halvtorr mest hela loppet?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Maken till uppkörd seger för Kimi får man leta efter ..... snacka om att få det serverat på silverbricka. Till råga på allt efter att ha fått byta motor innan loppet .... vilket man inte ska få enligt de nya reglerna.

Viva Fisichella - dagens hjälte :wor: :up:

men Kimi såg ju glad ut ändå

Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Kan någon förklara vad som hände. TV4+ bröt ju innan man fattade vad som hände!!?? Vilka placeringar blev det??
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Integralmannen skrev:Kan någon förklara för mig varför Fishichellas skall straffas för att hans bil den börjar brinna? Vad jag vet så kunde inte Alonso heller kört fler varv utifall att loppet hade startats om, men inte tusan blir han nerflyttad...
Han blev väl inte bestraffad för att den brann?
Fisi fick inte segern eftersom han körde om Kimi inom två varv före rödflaggan

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alonso låg väl på den placeringen även på varv 53
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

LuckyStrike1 skrev:Maken till uppkörd seger för Kimi får man leta efter ..... snacka om att få det serverat på silverbricka. Till råga på allt efter att ha fått byta motor innan loppet .... vilket man inte ska få enligt de nya reglerna.

Viva Fisichella - dagens hjälte :wor: :up:
Finns inget att tillägga. FIA :finger:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Undrar om FIA har gjort rätt här ... de har tydligen räknat loppet två varv innan rödflaggningen?

Det är i så fall mindre än 75% av loppet (74,6%) och därför ska det bara vara halva poäng? Som jag ser det ska antingen Fisichella vara vinnare och det ska vara fulla poäng eller så ska Räkan fuskvinna och då ska det vara halva poäng för mindre än 75% av loppet har körts?

Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

snacka om ett dramatiskt lopp......
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

manson skrev:Kan någon förklara vad som hände. TV4+ bröt ju innan man fattade vad som hände!!?? Vilka placeringar blev det??
Jag är så besviken på TV4+. Man lovar runt och har dessutom tre killar som kommenterar på ett riktigt bra sätt, gud så skönt att slippa Artur och Björne, och så sabbar man allt genom att inte visa slutet. Hade det varit en div 5 match i foopoll, hade allt fått flytta på sig. Urk. :down:
Jag kom inte sist!