Fegisar
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Fegisar
FIA har beslutat att skjuta fram förbuden mot launch control, traction control och helautomatiska växellådor till första racet 2004 i stället för som tidigare sagts till årets deltävling på Silverstone. Orsaken är den stämning som som inlämnats av Williams och McLaren och FIA är inte helt säkra på att man kan vinna det målet.
//mopar
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 253
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Eh... så har man väl ändå inte sagt?
The FIA has not said that driver aids will be allowed but has indicated that "full enforcement of the long-established ban on in-car driver aids will be delayed until the first race of the 2004 season". The ambiguous FIA statement would seme to imply therefore that the ban will go ahead and that teams will have to demonstrate the absence of driver aids "to the satisfaction of the stewards".
...eller har jag som vanligt förstått allting fel?
The FIA has not said that driver aids will be allowed but has indicated that "full enforcement of the long-established ban on in-car driver aids will be delayed until the first race of the 2004 season". The ambiguous FIA statement would seme to imply therefore that the ban will go ahead and that teams will have to demonstrate the absence of driver aids "to the satisfaction of the stewards".
...eller har jag som vanligt förstått allting fel?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 958
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Fagersta
Från Formula1.com
Vilket innebär att TC osv blir kvar?The FIA has today sent the following note to all Formula One teams:
The technical devices which will ensure the absence of driver aids (in particular launch control, traction control and fully-automatic gearboxes) require substantial investment. The FIA is reluctant to commit the necessary resources until actual or threatened arbitration proceedings have been resolved.
Accordingly, the full enforcement of the long-established ban on in-car driver aids will be delayed until the first race of the 2004 season. If current uncertainties have not been resolved before the deadline for ordering the technical devices for 2004, competing teams will be required to demonstrate the absence of driver aids to the satisfaction of the stewards at each event of the 2004 and subsequent Championships.
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
// Hood.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 253
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 16
- Blev medlem: sön feb 16, 2003 01:00
Nu får FIA bestämma sig!!!
Max senaste utspel:
Stallen ska från säsongen 2004 få välja mellan slicks och LC/TC.
Idén är kanske inte så dum men måste ställa till det för stallen och kostnaderna blir ju inte lägre (kanske för de som väljer slicks?).
Källa: www.f1-lirpa.com
Max senaste utspel:
Stallen ska från säsongen 2004 få välja mellan slicks och LC/TC.
Idén är kanske inte så dum men måste ställa till det för stallen och kostnaderna blir ju inte lägre (kanske för de som väljer slicks?).
Källa: www.f1-lirpa.com
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden