Forzajuryn efter Malaysias GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Hood

Forzajuryn efter Malaysias GP

Inlägg av Hood »

Helgens stjärna - inget att invända. Klar vinnare.

Men att inte utmärka Schumi som förloraren är lite fegt. Pizzonia, visst, inte gjorde han det bra, men Schumi var faktiskt den som startade hela kjedjan. Jat tycker Schumi var helgens besvikelse.
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jag håller med Hood om helgens vinnare men förloraren är faktiskt Pizzonia med just den motivering som forzajuryn hade så egentligen hade Forzajuryn för en gångs skull helt rätt! :-?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

...men varför i allsin dar har stjärnan hamnat i pannan på kimi. Är det myteri?
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Måste vara för att han vann sist och var imun mot utröstning denna gång. Skulle inte bli förvånad om Alonso har stjärna framför pannan nästa vecka. Men skulle inte någon bli utröstad? Kan vi inte ha en sms omröstning? :)
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Så kan det ju vara, trodde de uppdaterade bilderna så att de var aktuella. Nåja. :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Slasher skrev:Måste vara för att han vann sist och var imun mot utröstning denna gång. Skulle inte bli förvånad om Alonso har stjärna framför pannan nästa vecka. Men skulle inte någon bli utröstad? Kan vi inte ha en sms omröstning? :)
Pizzonia röstades ut - står i artikeln.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Men är han då helt utesluten under hela säsongen då? Så han inte får vara med nå mer? Då borde ju hans bild tas bort å så till slut till sista loppet så är bara Villeneuves bild kvar!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Japp killen är liksom en Robinsondeltagare nu utröstad och borta. Bye bye Antonio :wave:

Robinson hade sin Andra Sida men Forza är skoningslösa :bang:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Men bilden är ju kvar, hur ska man kunna hålla kolla på det där överhuvudtaget?! :monkey: :crazy:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Han kanske försvinner till nästa vecka då helgens vinnare (Alonso) förmodligen får en stjärna!? :roll: :P
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

bra svar Peppe. :)
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jag satt och funderade lite över det här med forzajuryn när jag åt lunch. Ponera att t.ex. Räikkönen gör bort sig katastrofalt en helg, säg nästa... när han då inte har frikort. Och då blir utnämnd till Veckans looser och då inte får vara med något mer.
Sen går Kimi och gör en felfri säsong och vinner alla de resterande loppen med stor marginal och blir den mest överlägsna mästaren någonsin etc.
Men då åkte ju Kimi ut i tredje omgången av Forzajuryn och då känns den ju faktiskt inte så bra.

Eller bedöms duktiga förare annorlunda än sämre förare/nybörjare? Så t.ex. Schumi och Kimi får fler chanser att göra bort sig än t.ex. Pizzonia?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Som jag fattat är det en smäll som man får ta. Kanske inte helt rättvist, men detta är väl tänkt som en ersättare för Forza Mästerskapet och jag tycker det är en kul grej. :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Slasher skrev:Men bilden är ju kvar, hur ska man kunna hålla kolla på det där överhuvudtaget?! :monkey: :crazy:
Lugna dig lite så kanske det kommer en redigering eller inte. Lite får du väl hålla reda på som läsare själv också ;) Det står ju att Pizzonia är utröstad

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Slasher skrev:Jag satt och funderade lite över det här med forzajuryn när jag åt lunch. Ponera att t.ex. Räikkönen gör bort sig katastrofalt en helg, säg nästa... när han då inte har frikort. Och då blir utnämnd till Veckans looser och då inte får vara med något mer.
Sen går Kimi och gör en felfri säsong och vinner alla de resterande loppen med stor marginal och blir den mest överlägsna mästaren någonsin etc.
Men då åkte ju Kimi ut i tredje omgången av Forzajuryn och då känns den ju faktiskt inte så bra.

Eller bedöms duktiga förare annorlunda än sämre förare/nybörjare? Så t.ex. Schumi och Kimi får fler chanser att göra bort sig än t.ex. Pizzonia?
Hörru gnällspik! Ingen har nånsin sagt att dokusåpor är rättvisa eller snälla. De är grymma, orättvisa och oftast är segraren inte den mest välförtjänta. Dessutom brukar ju dokusåpor bjuda på både en och två överrasknignsmoment under tävlingens gång. Har du aldrig sett på Robinson eller Big Brother nån gång? ;)

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jean Todt och Ron Dennis kommer in som jokrar efter halva säsongen! :o :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jean Todt och Ron Dennis får bo på fattiga sidan :lol:

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Vore det inte roligare om Todt fick bo på den rika och Dennis på den fattiga. Kan ni tänka er vilken avundsjuka som skulle frodas hos Ron! :) Han skulle klaga hos Mosley och vilja lämna huset direkt! Samt hävda att Todt tog sig till rika sidan på oärligt sätt utan att kunna bevisa det...

Jaja, det går nog bra. Så länge Villeneuve vinner till slut.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vi sätter Paul Stoddart på den rika sidan och Ron Dennis på den fattiga så kan det bli riktigt kul :wink:

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Med tanke på att tyska tidningar säger att Ralf är bög och att hans fru har ihop det med sin hårfrisör samt att deras barn kom utan Ralfs inblandning är F1 av klar dokusåpa-karraktär, med div. pungslag av Ville-Button-karaktär som extra krydda. Dessutom sägs Ron har gråtit en skätt över Kimis vinst och sagt att han t.o.m. skall få behålla bucklan, vilket inte DC verkar helt glad över. DC å sin sin har visst hävt ur sig att han legat vaken på natten och kommit fram till att han trots allt ändå är snabbare än Kimi - ett inte helt stabilt uttalande. Han hade väl kunnat sagt att han tyckte sig vara snabbare än Kimi och inte att han legat vaken på natten och funderat över det... Schumi som tar sin kompis flickvän och dessutom sägs vara bortadopterad arab egentligen. För att inte tala om alla intriger mellan stallcheferna och nedlåtande uttalanden om andra - porr-Flavio är verkligen en passande figur i sammanhanget. Som sagt, perfekt dokusåpa och allt inför några hundra miljoner tittare och läsare. Det var bara utröstning som fattades. :)
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Hahaha! härligt inlägg AndersF1!!
Kan du inte ha en veckospalt där du skriver om allt det här? ;-)
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Bedrövligt att inte Schumacher fick helgens stjärna, det är inte lätt att åka Ferrari.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det är bra att ni inser, men sluta dryga er.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

AndersF1 skrev:Dessutom sägs Ron har gråtit en skätt över Kimis vinst och sagt att han t.o.m. skall få behålla bucklan, vilket inte DC verkar helt glad över. DC å sin sin har visst hävt ur sig att han legat vaken på natten och kommit fram till att han trots allt ändå är snabbare än Kimi - ett inte helt stabilt uttalande. Han hade väl kunnat sagt att han tyckte sig vara snabbare än Kimi och inte att han legat vaken på natten och funderat över det... :)
:roll:
Tja, inte så förvånade från en killen som går ju omrking i kjol och knästrumpor på sin lediga tid. :lick:
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Jag är relativt ny här på Forza-forumet och måste bara berömma er alla för den sköna stämningen som är här!!! Alla har givetvis olika åsikter men inläggen sker hela tiden (nåja, nästan iallafall) med glimten i ögat. Det tycker jag är skitkul!!! Har t ex skrivit en del på kennybrack.com vilket jag har tröttnat på då det bara är gnäll och en massa omogna kommentarer mest hela tiden! Så, keep upp the spirit folks!!! :bang:

By the way så tycker jag Forzajuryns utslag var lika självklart som rätt!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Du måste ha missat alla de gånger vi skriker och förolämpar varandra ;)

Men välkommen hit säger jag så där 16 inlägg senare. Jag är lite långsam men jag menar väl :P

Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Tackar tackar!
GMD

Inlägg av GMD »

Slasher skrev:
Om man ska vara riktigt noga så borde väl de erfarna förarna bedömmas hårdare än nybörjarna. Man kan ju fråga sig om Juryn hade slängt ut Schumacher om han hade gjort samma misstag fast lite senare in på säsongen. Det är ju bara andra deltävlingen och han kan vara bra att ha kvar ett tag till. :crazy: Nog för att jag personligen inte hade röstat ut Schumacher eftersom han trots allt bara gjorde ETT misstag till skillnad från någon annan. Hade han spunnit av banan senare kanske han hade åkt. Jag vet inte. Gillar dock det nya formatet. Kan bli riktigt kul att se vilka som är kvar till Japan.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nu var väl anledningen till att Pizzonia åkte ut att det var Montoya som drabbades... hade det varit MS istället för JPM som förlorade på händelsen hade snarare Pizzionia blivit loppets förare...

Men, juryn är väl enväldig (och kanske enögd ;))

/E
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Nu tycker jag det blivit jättefint på forzajuryn! Antonoi har fadeats iväg fint och suddigt och Alonso har stjärnan i pannan! Se vad lite påtryckningar kan göra! :)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Precis. Ibland lönar det sig att protestera. ;)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Slasher skrev:Nu tycker jag det blivit jättefint på forzajuryn! Antonoi har fadeats iväg fint och suddigt och Alonso har stjärnan i pannan! Se vad lite påtryckningar kan göra! :)
Jaaaa. Förstår du nu hur det hänger ihop!!???? :crie:

;)

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

jo, men jag tycker fortfarande vi ska ha en SMS röstning! Under nästa lopp tycker jag alla skickar sms till Lucys mobil så sammanställer han siffrorna! :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu när det finns en bild på dig kan man ju sudda ut dig lite snyggt :)

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Lucy!
:smash:
:saucy:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Förövrigt Manson så tycker jag att din signatur är väldigt bra och fyndig! :) Välkommen hit och hoppas att du fortsätter trivas! :hug: