Toyotas chanser i år ?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Boxerman

Toyotas chanser i år ?

Inlägg av Boxerman »

vad tror ni om förra årets nykomling Toyota om deras chanser i år
förabyte fördel/nackdel ???
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

I Da matta har dom en klar nackdel. Tvivlar på att han kommer hålla sig på banan särskillt ofta. Panis kommer nog plocka endel poäng åt dem.

Enligt Forza så kommer ju BAR vara stall nr 4 i år :wink: Och efter det har vi väl Renault också som kommer vara bättre än Toyota.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Toyotas målsättning i år är att bli fyra och jag tror dom har goda möjligheter att uppnå det målet. Ett frågetecken finns för da Matta förstås. Ingen imponerande debut direkt, men än är det för tidigt att kasta yxan i sjön och för mig får han fram till och med Barcelona att bevisa att han platsar i F1.

Lite synd om Salo som inte fick avsluta karriären i en bra bil. En glappande käft och fel nationalitet verkar ha varit huvudorsaken till att han fick kicken. Men sån är branschen.
GMD

Inlägg av GMD »

Personligen har jag aldrig haft speciellt mycket för Salo, så för mig gjorde det inte så mycket att han fick sulan. Men att ta in Da Matta däremot var ju ett snesteg, om vi nu ska vara tidiga på att döma.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tror att de har chans att lyckas hyffsat i år. Panis är betydligt bättre än han har haft matrial att köra med tidigare och han är än utmärkt bra testchafför. Så de kommer nog avancera ordentligt och lämna flera stall bakom sig. :read:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Lemon skrev: Lite synd om Salo som inte fick avsluta karriären i en bra bil. En glappande käft och fel nationalitet verkar ha varit huvudorsaken till att han fick kicken. Men sån är branschen.
Förhoppningsvis har inte Mika Salo avslutat kärriären. Han kör nog CART i år fr.o.m. Long Beach och kanske återkommer. Större under har skett förr.
/Jan
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nisse skrev:Tror att de har chans att lyckas hyffsat i år. Panis är betydligt bättre än han har haft matrial att köra med tidigare och han är än utmärkt bra testchafför. Så de kommer nog avancera ordentligt och lämna flera stall bakom sig. :read:
Ja, vi såg ju vilka framsteg Prost stallet gjorde när Panis körde och utvecklade bilen :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det blir en 6:e-7:e plats om Toyota lyckas bra. Panis kan nog ta några poäng åt dom, da Matta blir en besvikelse och jag tror att både Renault, Sauber och BAR har betydligt bättre chanser att knipa fjärdeplatsen. Toyota får nöja sig med att hålla Formel Ford bakom sig.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Sami skrev: Ja, vi såg ju vilka framsteg Prost stallet gjorde när Panis körde och utvecklade bilen :D
Prost var ett hopplöst stall. Dom enda framgångarna dom överhuvudtaget hade skedde 97 med Panis bakom ratten.

Panis har ett mycket gott rykte som testare och utvecklare. Sen sägs han sprida en bra stämning i stallet oxå. En inte helt oväsentlig bit som herrarna Salo, Irvine och Villeneuve nog har missat.

Jag minns ett racereportage från Suzuka 99 i F1Racing. Där beskrevs hur Panis var direkt avgörande för McLarens insats där. Panis som var på plats studerade Ferrari och McLaren på fria träningarna och upptäckte flera viktiga detaljer beträffande spårval och set-up. Detaljer som hjälpte Mika att ta hem titeln.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Panis är bra, men vad hjälper det att ha en bra förare när närmsta konkurenterna (Renault BAR Sauber)har två bra förare i sina bilar.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

1:a 2:a och 3:e plats tar väl Mclaren, Ferrari, BMW och slåss om 4:e platsen
kan nog fler stall att fajtas om bl.a Toyota som ja och tror tar den eller jaguar som verkar ha fått ordning på bilen, bättre än förra året