IWSC - Nürburgring
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
IWSC - Nürburgring
Då var det "äntligen" dags för säsongens första regn-lopp.
Regn är inte min starka sida precis men det är bara att bita sig i läppen och göra så gott man kan.
Så länge man håller sig på banan tror jag man har en bra chans på topp-3.
Regn är inte min starka sida precis men det är bara att bita sig i läppen och göra så gott man kan.
Så länge man håller sig på banan tror jag man har en bra chans på topp-3.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
- Inlägg: 9
- Blev medlem: tor feb 20, 2003 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
Jag har också testat lite, ca 5-6 varv och jag kan ärligt säga att jag inte hänger med alls!
Gäller att komma på vad som skall ändas från min A1 setting. Känns som bla mer framvinge för att få mer sväng på frinten. Tips mottages tacksamt så jag inte blir helt ifrånkörd. Kolla min bästa tid på ESRL, den är dålig!
Gäller att komma på vad som skall ändas från min A1 setting. Känns som bla mer framvinge för att få mer sväng på frinten. Tips mottages tacksamt så jag inte blir helt ifrånkörd. Kolla min bästa tid på ESRL, den är dålig!
Backmarker 2002 in DF1GP3
-
- Inlägg: 9
- Blev medlem: tor feb 20, 2003 01:00
- Ort: Växjö
F12001 har olyckligtvis en räknare för hur många varv man har kört en bana och jag har kört över 400 runt nürburgring under de två veckorna jag har tjuvtränat. Jag är ingen expert på hur F12001 är i fråga om setuper. Visst har jag en setup som känns stabil, fast jag har ingen aning om hur snabba de andra är så jag famlar egentligen i mörkret. En setup kan ju vara välbalanserad utan att vara snabb.
Grundläggande tips är att jobba med den mekaniska balansen först (springs, bumb, rebound, ARB, Camber, tyre pressure)och gå på vingarna sen.
Grundläggande tips är att jobba med den mekaniska balansen först (springs, bumb, rebound, ARB, Camber, tyre pressure)och gå på vingarna sen.
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Har testat ca 60 varv ikväll... nu inväntar jag bara resultatet från A1-Ring och ser hur mycket extra vikt jag ska ha i bilen.
Tiderna från kvällens träning, som låg runt 1.41, är jag ganska nöjd med eftersom jag redan har 50 kilo extra i bilen och är kass på blött underlag.
Tiderna från kvällens träning, som låg runt 1.41, är jag ganska nöjd med eftersom jag redan har 50 kilo extra i bilen och är kass på blött underlag.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
Körde ett 10-tal varv till och är nu nere i 1:43. Det enda jag justerat är vingen fram, så det kanske finns mer att hämta. Fast å andra sidan tror jag att det är själva körningen som är huvudnyckeln.
Derstatisc, du kan väl lägga in ditt snabbaste varv på http://www.esrl.vu/cms6/index.php under "Submit Lap Times" som man vet var man har er.
Derstatisc, du kan väl lägga in ditt snabbaste varv på http://www.esrl.vu/cms6/index.php under "Submit Lap Times" som man vet var man har er.
Backmarker 2002 in DF1GP3
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Vilken tid? Den på A1 menar du? För du har då inte lagt upp någon för "Ringen".Ainisse skrev:Kolla min bästa tid på ESRL, den är dålig!
Jag testade några varv med min A1-Ring setup... men tyckte att bilen var för "hård" på vägen samt så gick den mest "rakt fram" i kurvorna.
Kan inget om hur man ställer in en bil så jag sitter fortfarande och testar mej fram... steg för steg (därför jag spenderar så mycket tid på varje bana).
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
Jodå, jag har tid inlagd på Hocken! Se här: http://www.esrl.vu/cms6/modules.php?nam ... rack&id=17
Backmarker 2002 in DF1GP3
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Hehe.. vad fan gör du på Hockenheim? Vi andra är ju på Nürburgring i regnet.Ainisse skrev:Jodå, jag har tid inlagd på Hocken! Se här: http://www.esrl.vu/cms6/modules.php?nam ... rack&id=17
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
-
- Inlägg: 9
- Blev medlem: tor feb 20, 2003 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 9
- Blev medlem: tor feb 20, 2003 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 449
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 449
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
-
- Inlägg: 1394
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Verkligen roligt att Derstatic kunde vara så konkurranskraftig från början.
Men efter vad han visat tidigare i GP3 så förstod både jag och Hannu att han skulle vara uppe i toppen så tidigt.
Måste säga att det är nu själva tävlingen börjar eftersom det är dom 12 bästa racen som man får räkna poäng från... samt så börjar handikapp-systemet visa sin kraft.
Enda som jag tycker är tråkigt/dåligt är att man får poäng för mest avancerade platser i racet... det innebär ju att dom som inte väljer att kvala har stor chans att plocka denna extra poäng.
Jag kände att jag inte hade någon chans på pole så jag kunde lika gärna starta sist och köra upp mej och där med ta en extra poäng... men när jag tänkte efter så tycker jag inte det är "fair-play".
Så nu är det bara att ladda inför loppet.. vilket kommer köras väldigt försiktigt eftersom man tappar för mycket tid om man skulle råka vara av banan.
Lycka till alla deltagare... vindrutetorkare på... och slicks av.
Men efter vad han visat tidigare i GP3 så förstod både jag och Hannu att han skulle vara uppe i toppen så tidigt.
Måste säga att det är nu själva tävlingen börjar eftersom det är dom 12 bästa racen som man får räkna poäng från... samt så börjar handikapp-systemet visa sin kraft.
Enda som jag tycker är tråkigt/dåligt är att man får poäng för mest avancerade platser i racet... det innebär ju att dom som inte väljer att kvala har stor chans att plocka denna extra poäng.
Jag kände att jag inte hade någon chans på pole så jag kunde lika gärna starta sist och köra upp mej och där med ta en extra poäng... men när jag tänkte efter så tycker jag inte det är "fair-play".
Så nu är det bara att ladda inför loppet.. vilket kommer köras väldigt försiktigt eftersom man tappar för mycket tid om man skulle råka vara av banan.
Lycka till alla deltagare... vindrutetorkare på... och slicks av.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
- Inlägg: 74
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Västerås
-
- Inlägg: 9
- Blev medlem: tor feb 20, 2003 01:00
- Ort: Växjö
Ja det var verkligen kul! Nu har jag ju haft två veckors tjuvträning när ni körde A1 och det har ju hjälpt fast det är kul att ha fått så bra koll på setup och körstil och sånt redan. Det ska bli spännande att köra race för det har jag aldrig gjort innan i tävling. Men att starta från pole kommer ju att hjälpa. Det känns som att den stora grejen kommer vara att hålla sig på banan i 24 blöta varv runt ringen.
Men MG förarna ska inte få det för lätt där framme!
Men MG förarna ska inte få det för lätt där framme!