Förkvalet
-
-
-
Tyckte också det var kul! Fast det är ju inte sååå intressant iom att det är morgondagens kval som gäller.
Men det är ju tydligt att ett misstag i kvalet direkt får stora konsekvenser i gridden.
BAR var en positiv överraskning.
Kollade på Premiere's multikanal, men den var inte så jättebra iom att den enda kanalen med tider var "huvudfeeden". På onboard-kanalen fanns inga tider alls, vilket är ganska viktigt under ett kval.
/Martin
Men det är ju tydligt att ett misstag i kvalet direkt får stora konsekvenser i gridden.
BAR var en positiv överraskning.
Kollade på Premiere's multikanal, men den var inte så jättebra iom att den enda kanalen med tider var "huvudfeeden". På onboard-kanalen fanns inga tider alls, vilket är ganska viktigt under ett kval.
/Martin
-
-
-
Artikeln i Forza var onekligen rolig läsning.
"Rubens snabbast – BAR imponerar
...Om Honda får bukt med tillförlitligheten kan BAR säkert bli en kandidat till fjärdeplatsen i år. "
Är inte det lite väl snabbt att dra sådana här slutsatser efter en kvalomgång???
Håller de samma fina stil under loppet kanske kanske jag kan hålla med men inte efter tre varv. Klart man är lite impad att de är såpass högt upp i listan men F1 serien har ju knappt börjat.
Mer förvånande (och man kan ju undra en smula vad MS håller på med) är ju att Rubens är 7 tiondelar före.
"Rubens snabbast – BAR imponerar
...Om Honda får bukt med tillförlitligheten kan BAR säkert bli en kandidat till fjärdeplatsen i år. "
Är inte det lite väl snabbt att dra sådana här slutsatser efter en kvalomgång???
Håller de samma fina stil under loppet kanske kanske jag kan hålla med men inte efter tre varv. Klart man är lite impad att de är såpass högt upp i listan men F1 serien har ju knappt börjat.
Mer förvånande (och man kan ju undra en smula vad MS håller på med) är ju att Rubens är 7 tiondelar före.
-Red Bull Racing
-
Det är svårt att göra någon jämförelse med året innan. Grabbarna hade ju tolv varv på sig då. Två saker kan man dock konstatera.
1. De nya reglerna har gjort att avståndet mellan förare i tid har krymt markant. Mellan 1:a och 15:e bil skiljer det 1.3 sek. Förra året var skillnaden 3.6 sek.
2. Barrichello är inte alltför långt efter sin pole tid från ifjol. Förra årets pole låg på 1.25,843 mot årets 1.26,372 (fredagens tid).
Hur lördagens kval artat sig vet bara Ross Brawn med flera....
1. De nya reglerna har gjort att avståndet mellan förare i tid har krymt markant. Mellan 1:a och 15:e bil skiljer det 1.3 sek. Förra året var skillnaden 3.6 sek.
2. Barrichello är inte alltför långt efter sin pole tid från ifjol. Förra årets pole låg på 1.25,843 mot årets 1.26,372 (fredagens tid).
Hur lördagens kval artat sig vet bara Ross Brawn med flera....
-Red Bull Racing
-
Jag tror inte jag fattar hurd etta går till, jag trodde bara förarna hade ETT varv på sig imorgon med???
Har de 12 stycken??
Och slås inte de båda tiderna ihop från inatt och imorgon natt? då gäller det att vara bra med på båda kvalen....Ska ettan inatt starta sist? betyder det att den som kom sist idag startar först?
Och kan någon förklara för mig varför Michael Schumacher är 7!!!tiondelar efter rubens......
FÖrresten får man inte tanka mellan det första och andra kvalet, jag trodde det bara gällde mellan det andra kvalet och loppet....
Det är ju helskumt att Ville är så högt upp...
Jag har 1000 frågor känns det som, om någon kan svara på några iaf vore jag tacksam.
mvh Markus
Har de 12 stycken??
Och slås inte de båda tiderna ihop från inatt och imorgon natt? då gäller det att vara bra med på båda kvalen....Ska ettan inatt starta sist? betyder det att den som kom sist idag startar först?
Och kan någon förklara för mig varför Michael Schumacher är 7!!!tiondelar efter rubens......
FÖrresten får man inte tanka mellan det första och andra kvalet, jag trodde det bara gällde mellan det andra kvalet och loppet....
Jag har 1000 frågor känns det som, om någon kan svara på några iaf vore jag tacksam.
mvh Markus
-
Ett varv imorgon, inte 12.Crazy F1 skrev:Jag tror inte jag fattar hurd etta går till, jag trodde bara förarna hade ETT varv på sig imorgon med???
Har de 12 stycken??
mvh Markus
Tiderna slås inte ihop, det är morgondagens tider som gäller för gridden.
Ettan idag startar sist imorgon. Den som var sist idag startar först imorgon.
Man får tanka innan nästa kval, men inte mellan det och loppet.
Varför Schumi är efter vet jag ej, men det såg ut som om han fegade lite, och Rubens satsade.
/Martin
-
- Utvisad
Som sagt, Rubens kvalar med skitlätt bil för att ta pole medans Maestro kör en vanlig taktik och kommer att få starta 6-7 men med soppa för 30 varv... Rubens kör elegant lagom fort i 7-8 varv för att sedan gå i depå och kör sedan ett stopp mer än Maestro... under tiden har Maestro arbetat sig upp i fältet... resten blir som vanligt det vi fick se massor av gånger förra året.. En överlägsen seger att F1-historiens mest överlägsna förare...Martin_Granberg skrev:Varför [Schumacher] är efter vet jag ej, men det såg ut som om han fegade lite, och Rubens satsade.
/Martin
/E
-
För att undvika alla mistankar om att nagon skulle vara "Schumilover" editeras automatiskt alla snällare smeknamn till det mer neutrala Schumacher. Nackdelen är att automatiken ibland inte är å flexibel, tex "Jag ville gå på bio" ändras automatiskt till "jag Villeneuve gå på bio".Martin_Granberg skrev:Är det förbjudet att skriva "S c h u m i"? Det byttes ut mot [Schumacher]
Varför?
-
-
-
-
-
Jag är glatt överraskad av nya systemet.. Lite som alpin skidåkning med båda kvalen, och sen får man ju ändå russinet i kakan med racet på söndagen.. BAR imponerade, men även Toyotorna gick bra, Panis körde jämt med Barri de två sista sektorerna och De Matta var bara två tiondelar efter vid andra mellantiden.. Jag tror dessvärre fortfarande att Ferraribilarna har lite till att ge, men gud vad skönt att se Ms utanför topp tre bara ett litet tag...
Och vilken lyckoträff för mig som sitter på en viasatbox och får båda kvalen och racet direkt, visserligen med danska kommentatorer men ändå.... helt oväntat.
Sitter klistrad vid fyra i natt igen.
Och vilken lyckoträff för mig som sitter på en viasatbox och får båda kvalen och racet direkt, visserligen med danska kommentatorer men ändå.... helt oväntat.
Sitter klistrad vid fyra i natt igen.
-
-
-