Ingen F1 på DR i år

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Ingen F1 på DR i år

Inlägg av ANFRAN »

Tråkig nyhet för oss som har danska DR1 eller DR2: det blir inga F1-sändningar i kanalerna i år. Sändningsrättigheterna i Danmark har i stället gått till Viasat, som kommer att visa "alla tidsträningar och kvalificeringar" i danska Viasat Sport och loppen i kanalen 3+.

Åtminstone comhem och UPC har DR1 som tillval och själv hade jag sett fram emot att kunna slå över dit när TV4+ tar reklamavbrott - för sändningarna i DR var reklamfria. Men det kan jag alltså glömma blott fyra dagar efter att jag beställde hem kanalen. Det är kanske dags att emigrera till Skåneland. Och lära sig danska.

http://www.onside.dk/main/index.phtml?a ... 1&id=48209
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Enligt ett inlägg på ett forum om vattenskidåkning kan man tydligen få in danska Viasat Sport om man har Viasat och parabol (men man ska inte tro på allt som skrivs på såna där forum). Om det stämmer kanske inte nyheten var lika tråkig för alla.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag är uppe i fjällen i min stuga och här har vi danska Viasat Sport. Ska kolla på kanalen på fredag och se ifall du har rätt!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag har Viasatsport DK och 3+, betyder det att jag måste jobba hemma varannan fredag framöver? Vilken otur...
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Hehe, jo - nog kommer det att bli som förr i tiden (innan 1996) att man får ta långlunch på fredagarna när det är F1. Fast nu blir det även sen lunch eftersom det är 14.00 som gäller. Lite dumt...

/Martin