Hur illa är det hur Williams med FW25?
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tor jun 27, 2002 02:00
- Ort: Norrköping, Sweden
Hoppas det är illa nog att McLaren är snabbare än dom Kan inte va kul för dom som har jobbat dag och natt för att designa bilen och sedan höra Williams säga att bilen troligen inte kommer att räcka till innan dom ens har sätt den tävla på banan.
_________________
/Nicke
McLaren supporter
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: NickeF1 den 2003-02-27 18:32 ]</font>
_________________
/Nicke
McLaren supporter
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: NickeF1 den 2003-02-27 18:32 ]</font>
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Solna
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En lämplig kommentar till Frank Williams brev till Mosley skulle väl vara om BMW nu lämnar Williams. Ser inte alls bra ut inför säsongen. Det senaste decenniet har stall som har haft problem under försäsongen kunant hämta in försprånget till konkurrenterna. En bil måste fungera bra rätt ur kartongen, annars blir det inget. Går aldrig att ta igen det tempo man förlorar. Konkurrenterna utvecklas ju också under säsongen så gapet brukar vara mer eller mindre konstant. Ofta har vi ju sett hur stall har gett upp utvecklingen av bilen för att satsa ännu hårdare på den nya bilen inför nästkommande säsongen. Då har vi vissreligen talat om stall som Arrows och liknande men funkar inte bilen efter halva säsongen för Williams ska det bli kul att se vart det tar vägen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Och svaret på frågan är att det inte verkar vara något större fel på FW25, problemet de hade förra året med att få Race setuppen att funka verkar dom ha löst, iofs så vet vi inte hur snabbt bilen kan gå i kvaltrim, förhoppningsvis så ändras reglerna så att vi får se "riktiga"-kval på imola.
Hoppas bara att de kan hitta mer tid ifall F2003 och MP4/18 är riktigt snabba, risken är annrs att det blir ett vakuum, långt till Ferrari och Maclaren och långt till Renault och Toyota.
Hoppas bara att de kan hitta mer tid ifall F2003 och MP4/18 är riktigt snabba, risken är annrs att det blir ett vakuum, långt till Ferrari och Maclaren och långt till Renault och Toyota.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Finns det några tecken på att kvalreglerna skulle komma att ändras i år? Det har jag missat i så fall, tror inte de kommer att ändras om inte något oförutsett och farligt inträffar.
När det gäller Williams får man väl fortfarande vänta och se ett tag - Mlebourne var ju under lite speciella förhållanden. Jag tror nog att McLaren och Ferrari har ett rejält övertag, men Williams verkar inte vara så dåliga som man var rädd för på förhand. Tillförlitligheten verkar finnas där, tack vare extremt mycket testmil i vinter. Michelindäcken verkar fungera lite bättre än i fjol över en racedistans, och man verkar nu ha en racebil och inte bara en kvalbil.
Om nu bara Montoya kunde låta bli att snurra i ledning också vore det ju jättebra.
När det gäller Williams får man väl fortfarande vänta och se ett tag - Mlebourne var ju under lite speciella förhållanden. Jag tror nog att McLaren och Ferrari har ett rejält övertag, men Williams verkar inte vara så dåliga som man var rädd för på förhand. Tillförlitligheten verkar finnas där, tack vare extremt mycket testmil i vinter. Michelindäcken verkar fungera lite bättre än i fjol över en racedistans, och man verkar nu ha en racebil och inte bara en kvalbil.
Om nu bara Montoya kunde låta bli att snurra i ledning också vore det ju jättebra.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Williams-bilen är säkert tillräckligt bra för att slåss om segrar på vissa banor. Men jag har svårt att tro den ska kunna utmana om titeln. Williams har ju själva sagt att bilen gått bra i alla tester utom i Barcelona. Tyder på att bilen har någon svaghet.
Sen har ju inte Ferrari och McLaren debuterat sina nya bilar heller. Och dom lär inte vara långsammare än dom nuvarande, och redan dom nuvarande såg snabbare ut än Williams i Melbourne.
Sen har ju inte Ferrari och McLaren debuterat sina nya bilar heller. Och dom lär inte vara långsammare än dom nuvarande, och redan dom nuvarande såg snabbare ut än Williams i Melbourne.
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
övertag
Williams kommer säkerligen att hänga på även Ferraris nya, som förövrigt verkar vara opålitlig då den kraschat igen, samt mclarens mp18.
Dock så gissar jag att mclaren tar hem märkestiteln då deras förar uppställning totalt sett är starkare än närmsta titelutmanaren ferarri men förar titeln tar schumacher hem i egenskap av att sakna några riktiga svaga punkter.
Mercedes skall också snart släppa en ny version av V-10 som skall varva 19700rpm vilket ger c:a 930+hk mot BMW:s 920 och stackars ferraris nuvarande 890hk.
Hur som helst så ser det ut att bli väldigt spännande framöver.
Dock så gissar jag att mclaren tar hem märkestiteln då deras förar uppställning totalt sett är starkare än närmsta titelutmanaren ferarri men förar titeln tar schumacher hem i egenskap av att sakna några riktiga svaga punkter.
Mercedes skall också snart släppa en ny version av V-10 som skall varva 19700rpm vilket ger c:a 930+hk mot BMW:s 920 och stackars ferraris nuvarande 890hk.
Hur som helst så ser det ut att bli väldigt spännande framöver.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Enligt nuvarande uppgift (tyska sportauto) ser du ut ungefär som följer:
Ferrari 052
Cylindervinkel: 92 grader
Vikt: 90 kg
Effekt: 900 hk vid 19 000 rpm
BMW P83
Cylindervinkel: 90 grader
Vikt: 92 kg
Effekt: 920 hk vid 19 200 rpm
Mercedes FO 110M/6
Cylindervinkel: 90 grader
Vikt: 94 kg
Effekt: 880 hk vid 19 000 rpm
Har mycket svårt att se att det klarar av att öka med 50HP till (enligt Whitmarsh så har de ökat med det från Suzuka-motorn ifjol till den som de använde i Melbourne ihelgen) och ändå behålla någotsånär tillförlitlighet. Och att kunna banta den med 3-5 kg samtidigt är nog inte det lättaste. Det skulle vara om Laurenz haft några superhemliga dokument med sig från BMW och/eller om Illien fått nån snilleblixt.
Men visst, inte mig emot...
Ferrari 052
Cylindervinkel: 92 grader
Vikt: 90 kg
Effekt: 900 hk vid 19 000 rpm
BMW P83
Cylindervinkel: 90 grader
Vikt: 92 kg
Effekt: 920 hk vid 19 200 rpm
Mercedes FO 110M/6
Cylindervinkel: 90 grader
Vikt: 94 kg
Effekt: 880 hk vid 19 000 rpm
Har mycket svårt att se att det klarar av att öka med 50HP till (enligt Whitmarsh så har de ökat med det från Suzuka-motorn ifjol till den som de använde i Melbourne ihelgen) och ändå behålla någotsånär tillförlitlighet. Och att kunna banta den med 3-5 kg samtidigt är nog inte det lättaste. Det skulle vara om Laurenz haft några superhemliga dokument med sig från BMW och/eller om Illien fått nån snilleblixt.
Men visst, inte mig emot...
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/a ... story.html
Hur mycket ska man lite på tyska Bild egentligen, många rykten brukar komma därifrån har jag för mig? Rubriken var annars rätt rolig, "Mercedes bygger Anti-Schumacher-raket
Hur mycket ska man lite på tyska Bild egentligen, många rykten brukar komma därifrån har jag för mig? Rubriken var annars rätt rolig, "Mercedes bygger Anti-Schumacher-raket