Australiens GP
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
Pole: någon av renault förarna.
2. Barrichello
3. Villneuve
4. Schummi (trots kvalificering med full tank)
5. Panis
6. Montoya
7. R. shumi
8. C.damatta
9. Raikkonen
10. Coulthard
Vinst för Ferrari eller ska man säga schummi,den en av mclarenbilarna som håller kommer trea knappt före en av FW25:orna som inte blivit riktigt inställda så här tidigt inpå säsongen. (hård fight mellan montoya och lillschummi som båda kommer att göra sitt yttersta för att bevisa vem som är bäst)
2. Barrichello
3. Villneuve
4. Schummi (trots kvalificering med full tank)
5. Panis
6. Montoya
7. R. shumi
8. C.damatta
9. Raikkonen
10. Coulthard
Vinst för Ferrari eller ska man säga schummi,den en av mclarenbilarna som håller kommer trea knappt före en av FW25:orna som inte blivit riktigt inställda så här tidigt inpå säsongen. (hård fight mellan montoya och lillschummi som båda kommer att göra sitt yttersta för att bevisa vem som är bäst)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 958
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Fagersta
Fast är det inte så att TV-Pengarna som delas ut baseras på hur många poäng stallen fått? Det borde väl vara en hyffsad motivation?On 2003-02-26 09:53, JTarnstrom wrote:
Risken är stor att de mindre bemedlade stallen skiter i loppet och enbart satsar på kvalet. En Jordan på pole-position som kan hålla ledningen i ett par tre varv innan det är dags för soppastopp ger mer reklam än att starta från sjundeled och bärga en pinne på slutet.
Tärnström
Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
// Hood.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det diskuteras väl för fullt om det om jag har förstått saken rätt. Det är väl en kalkyl stallen får göra om ett tapp i tv-pengar kan kompenseras av ett bra sponsoravtal. Om ett stall ligger i förhandlingar samtidigt som det är racehelg skulle åtminstone inte jag bli förvånad om vi får se något stall offra loppet till förmån för en bra startposition.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
En Minardi på pole postion som sen går i depå och tankar efter första varvet ... fin publicitet till och med starten av loppet, sen den vanliga anonymiteten.
Ferrari tar en enkel dubbelseger och tredjeplatsen görs upp mellan McLaren- och Williamsförarna, för första men inte för sista gången den här säsongen.
Ferrari tar en enkel dubbelseger och tredjeplatsen görs upp mellan McLaren- och Williamsförarna, för första men inte för sista gången den här säsongen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
-
- Inlägg: 51
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Till
Williams kan nog bli farliga tror jag, ska bli intressant att se hur bra F2002 är nu, om McLaren hänger med bra så kan det vara ett gott tecken inför vad som komma skall. Hur kvalet blir vet jag inte, jag tror dock inte att något stall kommer att satsa allt på kvalet, kanske mer än andra men inte ¨så att dom gör ett väldigt tidigt stopp.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det har blivit mkt ointressant. Nu handlar det bara om att ha rätt strategi och inget annat. Tyckte det var bra när vi på lördagen avgjorde vem som var snabbast över ett varv, och på söndagen avgjorde vem som valde bäst strategi till att vara snabbast över 30 mil.On 2003-02-26 12:52, Joakim Quensel wrote:
Är det nagon mer som tycker att gissa gridden har blivit ganska ointressant?
Nu får vi bara se vem som väljer bäst strategi ... helt plötsligt är det i den sk kungaklassen inom motorsport inte intressant att också se vem som är aboslut snabbast ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Hmm...
Barri kvalar med nästan tom tank och tar pole lätt... Schumi har minst halv tank och kvalar ändå in bland de sex främsta.
Barri tar starten och bromsar fältet i tio varv. Under tiden tar Maestro och kör om flera stycken för att befinna sig på 2-3 plats när Barri tankar...
Sedan är det klart!
/E
Barri kvalar med nästan tom tank och tar pole lätt... Schumi har minst halv tank och kvalar ändå in bland de sex främsta.
Barri tar starten och bromsar fältet i tio varv. Under tiden tar Maestro och kör om flera stycken för att befinna sig på 2-3 plats när Barri tankar...
Sedan är det klart!
/E
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Om det blir så här så är inte bra halva helgen förstörd...On 2003-02-26 13:54, EnzoF1 wrote:
Barri tar starten och bromsar fältet i tio varv. Under tiden tar Maestro och kör om flera stycken för att befinna sig på 2-3 plats när Barri tankar...
/E
Personligen så tror jag att Mosley har blivit senil.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Själva tankegången att man racear den bil man kvalade är ju inte helt fel. Dock finns ett problem... Så länge omkörningar är så gott som omöjliga försvinner tanken bakom, att de som pga vikt hamnat långt bak i startfältet skall kunna ta sig upp genom fältet.
För att detta skall funka tycker iaf jag att slicks och mindre vingar är en förutsättning. Då hade det funkat...
Om alla hade varit tvugna att ha, säg 7 varvs bränsle men eventuellt mer efter eget val skulle resultaten blivit som vanligt. Men vad har man då vunnit? Ingenting!
För att detta skall funka tycker iaf jag att slicks och mindre vingar är en förutsättning. Då hade det funkat...
Om alla hade varit tvugna att ha, säg 7 varvs bränsle men eventuellt mer efter eget val skulle resultaten blivit som vanligt. Men vad har man då vunnit? Ingenting!
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Det är väl nästa steg kommer förmodligen efter ett par lopp när Minardi har tagit ovanligt många pole. Det här går mer och mer mot det som gäller i ChampCar, med förut bestämda depå fönster... Nej, håll det enkelt då blir det roligast racing.On 2003-02-27 10:39, Integralmannen wrote:
Om alla hade varit tvugna att ha, säg 7 varvs bränsle
-
- Inlägg: 96
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Halmstad
-
- Inlägg: 783
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Det är väl kanske inte helt dumt att vänta några lopp innan man utalar sig om regeländringarna har gjort det bättre eller sämre.. Är det något man lärt sig av att följa f1 i 12 år är att det alltid är omöjligt att förutspå en säsong eller ens ett race. Och då menar jag inte vinnaren utan underhållningsvärdet.
Jag tycker det är helt rätt att röra om i grytan, sen vet jag liksom alla andra här för lite om konsekvenserna..
Jag tycker det är helt rätt att röra om i grytan, sen vet jag liksom alla andra här för lite om konsekvenserna..
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Intressant teori!On 2003-02-26 13:54, EnzoF1 wrote:
Hmm...
Barri kvalar med nästan tom tank och tar pole lätt... Schumi har minst halv tank och kvalar ändå in bland de sex främsta.
Barri tar starten och bromsar fältet i tio varv. Under tiden tar Maestro och kör om flera stycken för att befinna sig på 2-3 plats när Barri tankar...
Sedan är det klart!
/E
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 112
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Skövde, Svea Rike
-
- Inlägg: 16
- Blev medlem: sön feb 16, 2003 01:00
Här kan man spela:
http://www.betandwin.com/sportsmicrosit ... L4KV1PEA01
Om man blev överraskad av det som hände i Österrike ska man nog inte spela på F1.......
http://www.betandwin.com/sportsmicrosit ... L4KV1PEA01
Om man blev överraskad av det som hände i Österrike ska man nog inte spela på F1.......
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det känns tämligen lönlöst att gissa gridden just nu.. ingen vet alls vilken approach teamen kommer att ha eftersom årets kvalprocedur + regler med bensinen aldrig använts förut. Jag tippar i alla fall på minst en Renault + en Jordan, courtesy of Fisichella, ganska långt fram. Utöver detta kommer det att se ganska normalt ut. Om inte vädret krånglar till det..
För övrigt känns det som om Renault tog ett ganska smart beslut i och med att det tydligen är helt legalt att testa i stort sett vilka däckspecifikationer man vill under "testpasset". Jag tror inte att enbart ekonomiska skäl låg bakom det valet..
För övrigt känns det som om Renault tog ett ganska smart beslut i och med att det tydligen är helt legalt att testa i stort sett vilka däckspecifikationer man vill under "testpasset". Jag tror inte att enbart ekonomiska skäl låg bakom det valet..
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Kanske inte ett så smart beslut när man läst följande:pUs skrev:För övrigt känns det som om Renault tog ett ganska smart beslut i och med att det tydligen är helt legalt att testa i stort sett vilka däckspecifikationer man vill under "testpasset". Jag tror inte att enbart ekonomiska skäl låg bakom det valet..
https://f1.tauzero.se/?url=news&id=3072&dept=F1
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jaha, jäkligt spännande förkval. Synd att inte lördagens kval sker under samma premisser. Det blev ju ett ganska blandat resultat.
Positivt intryck:
Villeneuve - klart imponerande att slå Schumi med så stor marginal och bli 3:a. Speciellt med tanke på att han i princip bara hann med några installationsvarv på träningen. Att då gå ut och köra ett allt-eller-inget-varv med en setup som han knappast ens har kört med är verkligen imponerande. Han kan nog bli het i år, bara bilen håller ihop.
da Matta - det trodde jag inte att han skulle vara så nära Panis och så himla nära Rubens i två sektioner. Visserligen verkade han ha v'ldigt hög toppfart så det kanske kördes med lite vingen som straffade sig i slutet, men änd[ långt över vad jag hade förväntat mig. Panis gjorde en miss i början också, annars hade nog avståndet varit några tiondelar till.
BAR - verkar gå fort och välbalanserat. Bara motoruslingen håller.
Toyota - kan nog klättra i år.
Lite som väntat:
Rubens - Ferrarin är snabb, liksom Rubens. En god dags arbete.
Kimi - Snabb, som väntat, kanske t.o.m. lite bättre än väntat.
Alonso - också snabb, lite snabbare än Trulli. Något bättre än förväntat.
Lite sämre:
Coulthard - trodde väl att han skulle vara långsammare än Kimi, men inte så mycket. Lite småfegande.
Montoya - inte så dålig kanske, kan ju bero på bilen och lite startpositionen, men det var nog lite väl mycket låsta hjul och liknande.
Schumi - Såg klart fegt ut, även om han troligen även hämmades av att starta först. Men om man tittar på finalerna -94, -97 och -98 så verkar det inte riktigt sm Schumi har nerverna med sig när det verkligen är allt på ett kort. Häkkinens stålnerver har han inte. Så kanske det här med envarvskval inte passar honom så väl som man kan tro. Eller också var det en tillfällighet.
Ralf - Vilket skämt, det var inte bara en miss där... Långsamt och osäkert. Det här verkar definitivt inte passa Ralf.
Positivt intryck:
Villeneuve - klart imponerande att slå Schumi med så stor marginal och bli 3:a. Speciellt med tanke på att han i princip bara hann med några installationsvarv på träningen. Att då gå ut och köra ett allt-eller-inget-varv med en setup som han knappast ens har kört med är verkligen imponerande. Han kan nog bli het i år, bara bilen håller ihop.
da Matta - det trodde jag inte att han skulle vara så nära Panis och så himla nära Rubens i två sektioner. Visserligen verkade han ha v'ldigt hög toppfart så det kanske kördes med lite vingen som straffade sig i slutet, men änd[ långt över vad jag hade förväntat mig. Panis gjorde en miss i början också, annars hade nog avståndet varit några tiondelar till.
BAR - verkar gå fort och välbalanserat. Bara motoruslingen håller.
Toyota - kan nog klättra i år.
Lite som väntat:
Rubens - Ferrarin är snabb, liksom Rubens. En god dags arbete.
Kimi - Snabb, som väntat, kanske t.o.m. lite bättre än väntat.
Alonso - också snabb, lite snabbare än Trulli. Något bättre än förväntat.
Lite sämre:
Coulthard - trodde väl att han skulle vara långsammare än Kimi, men inte så mycket. Lite småfegande.
Montoya - inte så dålig kanske, kan ju bero på bilen och lite startpositionen, men det var nog lite väl mycket låsta hjul och liknande.
Schumi - Såg klart fegt ut, även om han troligen även hämmades av att starta först. Men om man tittar på finalerna -94, -97 och -98 så verkar det inte riktigt sm Schumi har nerverna med sig när det verkligen är allt på ett kort. Häkkinens stålnerver har han inte. Så kanske det här med envarvskval inte passar honom så väl som man kan tro. Eller också var det en tillfällighet.
Ralf - Vilket skämt, det var inte bara en miss där... Långsamt och osäkert. Det här verkar definitivt inte passa Ralf.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
inte så dålig... nej tia är ju jättebra för den blivande världsmästaren med den osannolika car controlen... med fältets bästa motor dessutom...AndersF1 skrev:Montoya - inte så dålig kanske, kan ju bero på bilen och lite startpositionen, men det var nog lite väl mycket låsta hjul och liknande.
När ska ni egentligen få upp ögonen???
Nu har han ju dessutom börjat vackla offentligt och inser inte ens att det är vunna lopp som räknas. Han bjäbbar ju på om att han ju gör rätt som tog sju poles förra året.
Undrar om han får vara kvar säsongen ut.
Det ser nog mer och mer ut som att Raffe kör åttor runt JPM i år med tanke på att han knappast kommer att hålla huvudet kallt i krisiga situationer.
Detta är något som även kommer att inträffa med Tjack tror jag... ligger han bra till i loppet så kommer det nog att bli en hel del "omöjliga" omkörningsförsök, vilket iofs är kul att se, men inte så lönande i längden...
/E
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Orkade inte vara vaken för att följa förkvalet på nätet. Några slutsatser kan man i alla fall försöka dra efter att ha sett resultatlistan. Då jag antar att alla bilarna körde på minimalt med bränsle borde förkvalet ge en fingervisning om vilka bilar som är snabba och vilka som är det inte.
Stor besvikelse är Williams. Med ny bil blev man inte bara frånåkta av huvudkonkurenterna Ferrari och McLaren som körde fjolårsbilar, utan även av en rad andra stall som Renault, BAR och Toyota.
Stora överraskningen är givetvis BAR. Trea och femma i förkvalet är imponerande. Renault och Toyota är med bra som väntat. Hade trott att Sauber skulle kunna vara lite bättre, men å andra sidan var det rätt jämnt tidsmässigt mellan platserna 5-15, så även Williams kanske inte ska misströsta helt. I alla fall om dom har lite förbättringar på G.
Sämsta insatserna förarmässigt gjorde väl bröderna Schumacher, Coulthard och Pizzonia. Fast nu var det ju bara förkval och en ny chans kommer inatt.
Stor besvikelse är Williams. Med ny bil blev man inte bara frånåkta av huvudkonkurenterna Ferrari och McLaren som körde fjolårsbilar, utan även av en rad andra stall som Renault, BAR och Toyota.
Stora överraskningen är givetvis BAR. Trea och femma i förkvalet är imponerande. Renault och Toyota är med bra som väntat. Hade trott att Sauber skulle kunna vara lite bättre, men å andra sidan var det rätt jämnt tidsmässigt mellan platserna 5-15, så även Williams kanske inte ska misströsta helt. I alla fall om dom har lite förbättringar på G.
Sämsta insatserna förarmässigt gjorde väl bröderna Schumacher, Coulthard och Pizzonia. Fast nu var det ju bara förkval och en ny chans kommer inatt.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00