Ralf till Arden?!
-
Gnällspiken/lillebror klagar över att Montoya favoriseras och hotar med att gå till Toyota! *Gapflabb*!!
Han ska vara glad om han får en testkörning för Minardi efter den här säsongen! Sopa är vad han är! Kommer väl precis som tidigare krossas av sin teamkompis som enligt många här är helkass. Vilket ju måste betyda att lillebror är sämre än helkass!
Han ska vara glad om han får en testkörning för Minardi efter den här säsongen! Sopa är vad han är! Kommer väl precis som tidigare krossas av sin teamkompis som enligt många här är helkass. Vilket ju måste betyda att lillebror är sämre än helkass!
-
-
Som jag ser det har Montoya en större världsmästar potential än Ralf. Han har bevisat att han kan vara snabb när saker och ting stämmer för honom. Och jag ser det som mycket mer sannolikt att Montoya skulle kunna förbättra sin ojämnhet, förmåga att hålla högt tempo under ett helt lopp samt minska sina mistag än att Ralf skulle hitta en snabbhet som han av naturen verkar sakna.
-
Kunde inte ha sagt det bättre själv!On 2003-02-21 20:51, Slasher wrote:
Gnällspiken/lillebror klagar över att Montoya favoriseras och hotar med att gå till Toyota! *Gapflabb*!!
-
Visst, men för att bli världsmästare så måste man börja vinna race. Trots att han hade en snabb bil förra året och tog pole lyckades han inte förvalta dem, sånt säger en hel del. Sen är det nog sant att om Montoya inser att han måste skärpa till sig så har han helt klart en annan snabbhet. Ralf å andra sidan kommer förmodligen inte att bli snabbare, nej. Men han har ju redan potential att vinna race, världsmästare blir han nog inte.On 2003-02-21 22:22, Joakim Quensel wrote:
Som jag ser det har Montoya en större världsmästar potential än Ralf.
-
Tja han tog ju mer poäng och gick oftare i mål än Ralf ialla fall. Dessutom var ju inte Williamsbilen på Michelindäck den direkt bästa kombinationen för att klara av mer än 10 varv på rad i högt tempo, för att uttrycka det försiktigt
Redan i sin andra F1-säsong var han ialla fall bättre än Ralf, vilket nog Ralf känner av nu därav hans bittra gnällande på sista tiden.
Redan i sin andra F1-säsong var han ialla fall bättre än Ralf, vilket nog Ralf känner av nu därav hans bittra gnällande på sista tiden.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Om du var vaken förra året så vet du att Michelin däcken inte fungerade mer än 10 varv innan de mattades avOn 2003-02-22 00:18, llowgren wrote:Visst, men för att bli världsmästare så måste man börja vinna race. Trots att han hade en snabb bil förra året och tog pole lyckades han inte förvalta dem, sånt säger en hel del. Sen är det nog sant att om Montoya inser att han måste skärpa till sig så har han helt klart en annan snabbhet. Ralf å andra sidan kommer förmodligen inte att bli snabbare, nej. Men han har ju redan potential att vinna race, världsmästare blir han nog inte.On 2003-02-21 22:22, Joakim Quensel wrote:
Som jag ser det har Montoya en större världsmästar potential än Ralf.
Klart man inte kan slå Ferrari om inte bilen är optimal
-
-
Michelin-däcken sög rent allmänt ifjol. Williams var för konservativa med designen av sin bil, McLaren hade en bra bil men en svag motorOn 2003-02-23 11:45, llowgren wrote:
Jag är också av den åsikten att man har den bil man förtjänar. Alltså har man inte lyckats ta fram en bil som går att köra 10 varv eller mer så förtjänar man inte att vinna.
Sen ska jag väl säga att jag var så pass vaken förra året att jag såg att Ralf och Monty hade liknande bilar
Hoppas alla parter lärt sig sina läxor
-
Ralf var ju faktiskt väldigt snabb när han gjorde entré i Formel Ett (snabbare än Fisichella), men han gjorde också en hel del misstag.Han var ungefär som en snabbare version av Felipe Massa (Ralf var ju också 21 när han debuterade i F1).On 2003-02-21 22:22, Joakim Quensel wrote:
Som jag ser det har Montoya en större världsmästar potential än Ralf. Han har bevisat att han kan vara snabb när saker och ting stämmer för honom. Och jag ser det som mycket mer sannolikt att Montoya skulle kunna förbättra sin ojämnhet, förmåga att hålla högt tempo under ett helt lopp samt minska sina mistag än att Ralf skulle hitta en snabbhet som han av naturen verkar sakna.
Ralfs problem är - i mitt tycke - att han offrade alldeles för mycket fart i utbyte mot säkerhet. Han försöker köra lika förnuftigt som storebror, men lyckas inte fullt ut eftersom han inte har den rätta farten. Han är dock betydligt bättre på att ta bilen i mål än Montoya och det nya poängsystemet gynnar Ralf mer än Montoya...
-
Montoya tog bilen i mål oftare och tog fler poäng än Ralf i ifjol .... så Montoya verkar redan efter två säsonger i F1 behärska det bättre än Ralf gör
-
Ifall man inte kan se världsmästarpotentialen hos Montoya så är man en av de där som försöker få verkligheten att passa in med en teori. Problemet är bara att man hela tiden måste lura sig själv för att det ska gå ihop.
Ralf verkar överhuvudtaget inte kunna köra om folk.
Montoya är sevärd, kör om, har fullständig bilkontroll..har vunnit F3000, CART och Indy500. Hade en massa poles förra året trots en sämre bil än Michael Schumacher. Ha ha ha ha ha!
Ralf verkar överhuvudtaget inte kunna köra om folk.
Montoya är sevärd, kör om, har fullständig bilkontroll..har vunnit F3000, CART och Indy500. Hade en massa poles förra året trots en sämre bil än Michael Schumacher. Ha ha ha ha ha!
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
-
Ralf har inga ursäkter kvar längre. Han saknar det där lilla extra
Ska bli intressant att se Button mot Ville och dra paralleller... Button som rookie hängde bra med Ralf som då gjorde sin 4:a säsong, Button fick råpisk av Fisichella, körde bättre än trulli.. återstår att se Villeneuve..
Så i teorin, om Ville utklassar Button är Ville bättre än Ralf
Ska bli intressant att se Button mot Ville och dra paralleller... Button som rookie hängde bra med Ralf som då gjorde sin 4:a säsong, Button fick råpisk av Fisichella, körde bättre än trulli.. återstår att se Villeneuve..
Så i teorin, om Ville utklassar Button är Ville bättre än Ralf
-
Montoya-hatare (aka Schumi-fans) har svårt med sanningen ibland ser jag tydligt
Man kan väl för bövelen inte begära att Montoya kunde börja vinna i fjol, då Williams med Michelin-däcken var i racetrim 1 sek per varv långsammare än Ferrari
Samma som att Schumacher inte kunde vinna titlar 1992-1993 eller 1996-1998 (1999 bröt han benen)
Man kan väl för bövelen inte begära att Montoya kunde börja vinna i fjol, då Williams med Michelin-däcken var i racetrim 1 sek per varv långsammare än Ferrari
Samma som att Schumacher inte kunde vinna titlar 1992-1993 eller 1996-1998 (1999 bröt han benen)
-
- Utvisad
Schumacher var väl ytterst nära att vinna 97...On 2003-02-24 17:00, Hasse M wrote:
Montoya-hatare (aka Schumi-fans) har svårt med sanningen ibland ser jag tydligt
Det var väl inga större fel på Michelindäcken förra året. Egentligen var väl de bättre än Bridgestone... tyvärr verkar det snarare som att Skummihaters inte kan erkänna att Montoya inte kan ställa in bilen så att den inte ska slita så mycket bakdäck. Inte slets ju däcken lika hårt för t.ex. Ralf, Kimi eller DC...
Det ska bli kul att se Montoya slita ned bakdäcken i år...
/E
-
-
- Moderator
Det är så lite som skiljer förare emellan att det är svårt att dra några absoluta slutsatser. Små skillnader i preferensen kan göra ett par tiondelar i kvalet och det kan ju göra skillnad på ett antal placeringar. När det gäller Ralfs kapacitet tror jag att han har potential att vinna VM, men tricket är ju att maximera den potentialen och där har kanske den gode Ralf ett problem. Han verkar inte vara den smidigaste att ha att göra med vid sidan av bilen och det kan naturligtvis straffa sig i längden. Ska man nå ända fram gäller det att allt fungerar och det inkluderar naturlgitvis samspelet med alla viktiga personer i stallet. Om Ralf skulle få ordning på den biten tror jag att han är minst lika farlig som Montoya fast med en helt annan karaktär som förare. Ralf har bevisligen vunnit ett par lopp och vid de tillfällena har han imponerat. Som andra redan har påekat verkar han ha problem med att visa framfötterna när det ska till att köra om men omkörningsförmåga är en egenskap som är långt mycket mindre viktig än en del andra egenskaper för att bli mästare. Har man behov av att köra om, har ju något gått snett redan från början. Historien vimlar av stora förare som inte har varit några hejare¨på att rejsa hjul mot hjul. Jim Clark är väl ett sådant exempel. Därmed inte sagt att han kanske var dålig på att köra om men han såg alltid till att tillskansa sig en ledning så att han slapp ligga hjul mot hjul med andra förare. Det finns olika sätt att vinna, det gäller bara att se till att man skaffar de förutsättningar man behöver för att vinna på sitt sätt.
Tärnström
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2003-02-24 18:21 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2003-02-24 18:30 ]</font>
Tärnström
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2003-02-24 18:21 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2003-02-24 18:30 ]</font>
-
Tja vad ska man säga. Coulthard och Ralf har nog nått sin maxnivå vid det här laget, tror ingen av dom kan bli så mkt bättre än vad de redan är. Kimi och Monotya är efter bara två säsonger jämna med dem, med potential till förbättringar.
Jag vet vilka två jag tror har störst framtidspotential av de 4.
Jag vet vilka två jag tror har störst framtidspotential av de 4.
-
- Utvisad
Och den enda segern kom när ingen annan ville tävla.On 2003-02-24 18:14, Lemon wrote:
Jag tycker Raffe i stort sett skötte sig bra förra året. Han körde jämt med och i vissa fall sopade han mattan med sin överreklamerade stallkamrat. Denne överskattade figur som trots hypen fortfarande endast har en enda seger i bagaget. "Sopan" Ralf har bara fyra.
JPM tror jag har nått sin topp. Han kan bevisligen inte förvalta lopp på det sätt som krävs för att vinna...
Kimi har fortfarande en del att bevisa. Dock är jag rädd för att han saknar psyket för att klara av det. Det verkar vara ett finskt särdrag då ju Häkkinen inte hade för mycket av den varan. Det kompenserade han iofs med att kunna köra riktigt fort ibland...
Nej, Raffe kommer i år att visa JPM var skåpet ska stå och den ende som kommer att komma nära Ferrari är DC.
Ni hörde det här först!
/E
-
-
Det sistnämnda tror jag inte riktigt att t.ex. Coulthard håller med om... Har kanske lite svårt att inse när han är omkörd. Kanske inte blivit det så ofta förr?On 2003-02-24 16:47, El Scorcho wrote:
Montoya är sevärd, kör om, har fullständig bilkontroll.
Jag tycker att Montoya är ett klart världsmästarämne, men får nog hålla med om att det börjar bli dags att leverera nu. Inte nödvändigtvis en WDC-titel för det har han inte haft bil till, men lite mindre misstag och stabilare körning vore nog bra. Ralf tror jag är körd, verkar inte direkt ha en formkurva som pekar uppåt och gnäller lite väl mycket på allting. Totalt okul.
-
-
Williams also said that Ralf Schumacher's recent criticism of the car was justified as its development is behind schedule
Nu verkar ju Williams ha misslyckats med att göra en bra bil till i år. Enligt Frank och Ralf i allafall. Så att köra för Toyota 2004 kanske inte är så dumt ändå
Kimi och JPM är framtiden, inte raffe och dc. Så är det.
Nu verkar ju Williams ha misslyckats med att göra en bra bil till i år. Enligt Frank och Ralf i allafall. Så att köra för Toyota 2004 kanske inte är så dumt ändå
Kimi och JPM är framtiden, inte raffe och dc. Så är det.
-
Montoya är ju lika gammal som Ralf, och nu borde ju det stora genombrottet komma tycker man. Om han inte lyckas övertyga efter tre år i en toppbil (och sammanlagt fyra års erfarenhet av mycket kraftfulla singleseeaters innan F1) har jag svårt att se att han skulle ha någon större världsmästarpotential än Ralf.
Kom ihåg att Ralf "bara" kört tyska F3 ocg GT innan Formel Ett. Montoya hade ett par säsonger i F3000, ett par säsonger i CART och ett par säsonger som testförare åt Williams. Så att Montoya fortfarande skulle ha en enorm utvecklingspotential, medan Ralf skulle ha bränt sitt krut förefaller inte speciellt troligt. Särskilt inte som Montoya inte verkar ha utvecklats speciellt mycket det senaste året.
Kom ihåg att Ralf "bara" kört tyska F3 ocg GT innan Formel Ett. Montoya hade ett par säsonger i F3000, ett par säsonger i CART och ett par säsonger som testförare åt Williams. Så att Montoya fortfarande skulle ha en enorm utvecklingspotential, medan Ralf skulle ha bränt sitt krut förefaller inte speciellt troligt. Särskilt inte som Montoya inte verkar ha utvecklats speciellt mycket det senaste året.
-
Ralf vann Formula Nippon också innan han kom till F1 ...
Dessutom har han 4 säsonger mer i F1, totalt 6 säsonger bakom sig ... det får man också viss rutin på, och trots det är han inte snabbare än sin stallkamrat med 2 säsonger bakom sig. Tyder på att han stannat i utvecklingen tycker jag.
Dessutom har han 4 säsonger mer i F1, totalt 6 säsonger bakom sig ... det får man också viss rutin på, och trots det är han inte snabbare än sin stallkamrat med 2 säsonger bakom sig. Tyder på att han stannat i utvecklingen tycker jag.
-
-
Montoya är en fantastisk begåvning. Fram tills Formel 1 har den begåvningen räckt för att vinna lopp. Dessvärre har han inte insett att alla andra förare också nått till F1 med denna begåvning och för många även hårt arbete. Nu måste även Juan Pablo börja arbeta. Jag hoppas han inser det innan det är för sent. För han kan bjuda på riktigt underhållande racing när det passar. Det vill vi väl vara med om?
/Jan
/Jan
-
Ralf har bråttom...
”Jag måste bli världsmästare när Michael fortfarande kör”
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 65,00.html
hahahah, som om det skulle gå?!!? Han kommer aldrig bli världsmästare!
Ganska rolig artikel för övrigt... han verkar lite ostabil... "- Allting fungerar alltid för Michael. Det gör mig spyfärdig..."
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 65,00.html
hahahah, som om det skulle gå?!!? Han kommer aldrig bli världsmästare!
Ganska rolig artikel för övrigt... han verkar lite ostabil... "- Allting fungerar alltid för Michael. Det gör mig spyfärdig..."
-
-
-
Jag har svårt att se betydelsen av att SE otränad ut, uppenbarligen så orkar han köra F1 iaf.El Scorcho skrev:Måste bara erkänna att jag efter Australien är något mer osäker på Montoyas storhet. Han måste nog jobba lite hårdare för att nå hela vägen. han såg ju otränad ut;-)
a.k.a SPEEDKING @DF1 since 99-06