Alfa Romeo i STCC
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Jo jag har hört det jag med.
Men det verkar konstigt då jag tror han är lite under Pickos skydd, och Picko har inte presenterat sina förare än men klart är att han startar med Seat.
Sedan ryktades det att Kari köpt bilen/bilarna, men det vore ju också konstigt i och med att han redan haft en Alfa i stcc i flera år.. ja ni vet den som alltid kommer sist eller bryter...
Ja så för att summera det hela så tror jag det är silly season.
Vore himla trevligt om jag hade fel dock, alfa hör hemma på racingbanorna, hur kul är det liksom att se en skoda eller seat.
Återkommer om jag får något bekräftat
//mopar
Men det verkar konstigt då jag tror han är lite under Pickos skydd, och Picko har inte presenterat sina förare än men klart är att han startar med Seat.
Sedan ryktades det att Kari köpt bilen/bilarna, men det vore ju också konstigt i och med att han redan haft en Alfa i stcc i flera år.. ja ni vet den som alltid kommer sist eller bryter...
Ja så för att summera det hela så tror jag det är silly season.
Vore himla trevligt om jag hade fel dock, alfa hör hemma på racingbanorna, hur kul är det liksom att se en skoda eller seat.
Återkommer om jag får något bekräftat
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Kolla in hans hemsida http://www.nkmotorsport.com spec uppe till höger
Sätter fem spänn på att det är klart vågar du sätta emot och det ryktas om en ruggigt snabb teamkompis som är välkänd för STCC publiken
Sätter fem spänn på att det är klart vågar du sätta emot och det ryktas om en ruggigt snabb teamkompis som är välkänd för STCC publiken
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 51
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Kan ju handla om pengar och att inte allt är signerat än.On 2003-02-24 15:50, mopar wrote:
Ja nu körde ju han alfa för inte så länge sedan iofs.. men ingen är gladare än jag om det skulle vara rätt, vad jag däremot inte förstår är varför man väntar på att släppa nyheten om den redan läckt?
//mopar
Stämmer att han körde Alfa 2001 men varför lägga upp en bild från 2001 när han har massor från 2002? Jag tror/hoppas att vi vet svaret i slutet på denna veckan.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Ja jag brukar ju få Niklas nyhetsbrev, men det har varit lätt tunt på den fronten ett tag.
Antar att ni får pressrelease först, men om jag hör något så återkommer jag.
Dessutom verkar det som om Nordauto kommer att tävla under namnet Autodelta som ju är Alfas tävlingsavdelning som bildades för just precis 40 år sedan. Ja i ETCC då menar jag.
Antar att ni får pressrelease först, men om jag hör något så återkommer jag.
Dessutom verkar det som om Nordauto kommer att tävla under namnet Autodelta som ju är Alfas tävlingsavdelning som bildades för just precis 40 år sedan. Ja i ETCC då menar jag.
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Enligt Katrineholms Kuriren så är det nu klart att Nicklas Karlsson rattar en mästarbil. Vallaföraren har skrivit kontrakt med Audi och ersätter italienaren Roberto Colciago som de två senaste åren stått som slutsegrare i STCC-serien.
Där fick man för att man va självsäker börjar det inte bli lite många Audiförare till två bilar
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Salo den 2003-02-25 14:45 ]</font>
Där fick man för att man va självsäker börjar det inte bli lite många Audiförare till två bilar
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Salo den 2003-02-25 14:45 ]</font>
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Hmm har inte Audi redan planerat att ha 4 bilar i serien? Två klara för Ekblom och Kristoffersson. Sen en bil för Tobias Johansson när den blir klar, och efter det ytterligare en åt norrmannen Erlandsen.
Blir Niklas Karlsson Audiförare nummer fem nu i så fall? Jäklar vad duktiga de måste vara på att hitta sponsorer ....
Blir Niklas Karlsson Audiförare nummer fem nu i så fall? Jäklar vad duktiga de måste vara på att hitta sponsorer ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Stulet från sportinfo...
Inget Italiensk Alfa team till Sverige.
Dessvärre ser det nu ut som om det inte blir något av de planer som ett Italienskt team hade beträffande start i Sverige med två st Alfa Romeo 156. Detta enligt ett besked vi fick i dag från Italien.
Däremot är det nu klart att Niklas Karlsson kommer att återfinnas i KMS teamet för att köra Audi enligt en artikel i dagens utgåva av Katrineholmskuriren. KMS bygger i första hand två bilar som skall vara fördiga till premiären och på sikt tillkommer ytterligare två bilar säger Tommy Kristoffersson i samma artikel där han tillägger att det är för tidigt att uttala sig om hur organisationen kommer att se ut. Men vi gissar att Fredrik Ekblom och Tommy Kristoffersson själv i så fall blir de som inleder säsongen och att Tobias Johansson kommer ut i bil nr 3 samt att denna också kan bli klar till premiären.
Fredrik Ekblom Kristoffersson Motorsport Audi A 4 Kör från start
Tommy Kristoffersson Kristoffersson Motorsport Audi A 4 2 bilar från start + 2 som tillkommer senare
Tobias Johansson Kristoffersson Motorsport Audi A 4 2 bilar från start + 2 som tillkommer senare
Niklas Karlsson Kristoffersson Motorsport Audi A 4 2 bilar från start + 2 som tillkommer senare
Marius Erlandsen Kristoffersson Motorsport Audi A 4 Tveksamt
Thomas Engström Engström Honda Motorsport Honda Civic typ R Officiellt
Jan Brunstedt Bakajev Motorsport BMW 320 i Officiellt
Patrik Ernstsson Bakajev Motorsport BMW 320 i Officiellt
Mattias Andersson BMW Dealer Team / West Coast Racing BMW 320 i Officiellt
Richard Göransson BMW Dealer Team / West Coast Racing BMW 320 i Officiellt
Calle Rosenblad Elgh Motorsport BMW 320 i Officiellt
Tommy Rustad Opel Team Sweden Opel Astra Cupe Officiellt
Jan Flash Nilsson Flash Engineering Volvo S 60 Officiellt
Magnus Krokström Flash Engineering Volvo S 60 Officiellt
Robin Rudholm Podium Picko Troberg AB SEAT Toledo Officiellt
Johan Stureson Podium Picko Troberg AB SEAT Toledo Officiellt
Jens Edman Peugeot Mobil Racing Peugeot 307 Gti Ett antal tävlingar i vart fall
//mopar
Inget Italiensk Alfa team till Sverige.
Dessvärre ser det nu ut som om det inte blir något av de planer som ett Italienskt team hade beträffande start i Sverige med två st Alfa Romeo 156. Detta enligt ett besked vi fick i dag från Italien.
Däremot är det nu klart att Niklas Karlsson kommer att återfinnas i KMS teamet för att köra Audi enligt en artikel i dagens utgåva av Katrineholmskuriren. KMS bygger i första hand två bilar som skall vara fördiga till premiären och på sikt tillkommer ytterligare två bilar säger Tommy Kristoffersson i samma artikel där han tillägger att det är för tidigt att uttala sig om hur organisationen kommer att se ut. Men vi gissar att Fredrik Ekblom och Tommy Kristoffersson själv i så fall blir de som inleder säsongen och att Tobias Johansson kommer ut i bil nr 3 samt att denna också kan bli klar till premiären.
Fredrik Ekblom Kristoffersson Motorsport Audi A 4 Kör från start
Tommy Kristoffersson Kristoffersson Motorsport Audi A 4 2 bilar från start + 2 som tillkommer senare
Tobias Johansson Kristoffersson Motorsport Audi A 4 2 bilar från start + 2 som tillkommer senare
Niklas Karlsson Kristoffersson Motorsport Audi A 4 2 bilar från start + 2 som tillkommer senare
Marius Erlandsen Kristoffersson Motorsport Audi A 4 Tveksamt
Thomas Engström Engström Honda Motorsport Honda Civic typ R Officiellt
Jan Brunstedt Bakajev Motorsport BMW 320 i Officiellt
Patrik Ernstsson Bakajev Motorsport BMW 320 i Officiellt
Mattias Andersson BMW Dealer Team / West Coast Racing BMW 320 i Officiellt
Richard Göransson BMW Dealer Team / West Coast Racing BMW 320 i Officiellt
Calle Rosenblad Elgh Motorsport BMW 320 i Officiellt
Tommy Rustad Opel Team Sweden Opel Astra Cupe Officiellt
Jan Flash Nilsson Flash Engineering Volvo S 60 Officiellt
Magnus Krokström Flash Engineering Volvo S 60 Officiellt
Robin Rudholm Podium Picko Troberg AB SEAT Toledo Officiellt
Johan Stureson Podium Picko Troberg AB SEAT Toledo Officiellt
Jens Edman Peugeot Mobil Racing Peugeot 307 Gti Ett antal tävlingar i vart fall
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Det blir fem ja, de får köra med förarbyteOn 2003-02-25 13:35, LuckyStrike1 wrote:
Blir Niklas Karlsson Audiförare nummer fem nu i så fall?
Men om Audi tyskland är inblandade borde det inte i förlängningen innebära ETCC men tvivlar på att de vill ha en massa svenskar som kör alla bilarna.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Här är hela texten från Katrineholms Kuriren.
Nu är det klart - Nicklas Karlsson rattar en mästarbil. Vallaföraren har skrivit kontrakt med Audi och ersätter italienaren Roberto Colciago som de två senaste åren stått som slutsegrare i STCC-serien.
- Det här känns otroligt roligt, säger Nicklas Karlsson.
Under måndagen sa Nicklas som det var - det blir Audi kommande säsong.
Det har länge och väl spekulerats kring vilket märke som som det skulle bli för Nicklas.
Hemlighetsmakeriet i STCC-teamen är benhårt. Men när Podium racing gick ut under gårdagen och presenterade föraren som ska köra Seat valde Nicklas att berätta.
Många har ju placerat honom hos Seat, men deras båda bilar kommer att rattas av Robin Rudholm och Johan Sturesson.
Vill inte diskutera
- Jag kom överens med KMS-teamet för några dagar sedan. Mer kan jag egentligen inte berätta, säger Nicklas Karlsson och hänvisar till teamchefen Tommy Kristoffersson.
- Och jag vill egentligen inte diskutera det här i nuläget. Det är alldeles för mycket politik med i det här spelet, säger Kristoffersson.
- Det är fortfarande vissa pusselbitar som inte fallit på plats för att jag skulle kunna presentera organisationen, fortsätter Kristoffersson.
- Mycket hänger på överenskommelsen med Audifabriken. Mitt lilla KMS är helt i händerna på "storebror".
Om allt går enligt Kristofferssons planer kommer han att inleda tävlingssäsongen med två bilar.
- Men på sikt ska fyra Audibilar finnas på startlinjen, avslöjar han.
Haft kontakt länge
En av dessa bilar ska alltså rattas av Nicklas Karlsson.
- Jag har haft kontakt med Nicklas ända sedan sista loppet på finaldagen i Mantorp i september, uppger Tommy Kristoffersson.
Under de tre sista säsongen har Tommy själv kört en av Audibilarna. Men hur det blir den här säsongen är ännu för tidigt att säga.
- Det är lite för många saker som hänger i luften för att jag ska kunna säga hur det kommer att se ut i slutändan, säger han.
Om allt går som Kristoffersson vill så kommer teamet första bil att vara färdig i mitten av mars.
- Då är det tänkt att vi ska åka ner till Frankrike och testa vad den går för, upplyser KMS-basen.
Fungerar allt då så har teamet en dryg månad på sig att genomföra sluttester innan STCC-säsongen börjar på Falkenberg första helgen i maj.
- Vi får tre fina testmöjligheter i Sverige innan dess. Den 16 april på Falkenberg, 18 april på Gälleråsen och 23 april på Mantorp. Då ska de sista finjusteringarna göras, uppger Tommy Kristoffersson samtidigt som han inte sticker under stol med vad målsättningen den här säsongen är.
- Vi ska försöka försvara mästartiteln trots att konkurrensen är hårdare än någonsin.
Nu är det klart - Nicklas Karlsson rattar en mästarbil. Vallaföraren har skrivit kontrakt med Audi och ersätter italienaren Roberto Colciago som de två senaste åren stått som slutsegrare i STCC-serien.
- Det här känns otroligt roligt, säger Nicklas Karlsson.
Under måndagen sa Nicklas som det var - det blir Audi kommande säsong.
Det har länge och väl spekulerats kring vilket märke som som det skulle bli för Nicklas.
Hemlighetsmakeriet i STCC-teamen är benhårt. Men när Podium racing gick ut under gårdagen och presenterade föraren som ska köra Seat valde Nicklas att berätta.
Många har ju placerat honom hos Seat, men deras båda bilar kommer att rattas av Robin Rudholm och Johan Sturesson.
Vill inte diskutera
- Jag kom överens med KMS-teamet för några dagar sedan. Mer kan jag egentligen inte berätta, säger Nicklas Karlsson och hänvisar till teamchefen Tommy Kristoffersson.
- Och jag vill egentligen inte diskutera det här i nuläget. Det är alldeles för mycket politik med i det här spelet, säger Kristoffersson.
- Det är fortfarande vissa pusselbitar som inte fallit på plats för att jag skulle kunna presentera organisationen, fortsätter Kristoffersson.
- Mycket hänger på överenskommelsen med Audifabriken. Mitt lilla KMS är helt i händerna på "storebror".
Om allt går enligt Kristofferssons planer kommer han att inleda tävlingssäsongen med två bilar.
- Men på sikt ska fyra Audibilar finnas på startlinjen, avslöjar han.
Haft kontakt länge
En av dessa bilar ska alltså rattas av Nicklas Karlsson.
- Jag har haft kontakt med Nicklas ända sedan sista loppet på finaldagen i Mantorp i september, uppger Tommy Kristoffersson.
Under de tre sista säsongen har Tommy själv kört en av Audibilarna. Men hur det blir den här säsongen är ännu för tidigt att säga.
- Det är lite för många saker som hänger i luften för att jag ska kunna säga hur det kommer att se ut i slutändan, säger han.
Om allt går som Kristoffersson vill så kommer teamet första bil att vara färdig i mitten av mars.
- Då är det tänkt att vi ska åka ner till Frankrike och testa vad den går för, upplyser KMS-basen.
Fungerar allt då så har teamet en dryg månad på sig att genomföra sluttester innan STCC-säsongen börjar på Falkenberg första helgen i maj.
- Vi får tre fina testmöjligheter i Sverige innan dess. Den 16 april på Falkenberg, 18 april på Gälleråsen och 23 april på Mantorp. Då ska de sista finjusteringarna göras, uppger Tommy Kristoffersson samtidigt som han inte sticker under stol med vad målsättningen den här säsongen är.
- Vi ska försöka försvara mästartiteln trots att konkurrensen är hårdare än någonsin.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Helt klart verkar det ju kanske inte Tommy Kristoffersson säger Vi har ännu inte sytt ihop något med Nicklas Karlsson https://f1.tauzero.se/?url=news&id=3062&dept=STCC
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 939
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 48
- Blev medlem: ons mar 12, 2003 17:26
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 48
- Blev medlem: ons mar 12, 2003 17:26
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Salo, tror du får behålla din 5a trots allt.
Senaste ryktet säger att Niklas nu låtit sina advokater ta hand om vad han kallar kontraktsbrott av Tommy Kristoffersson och istället tar hem en av alforna som rullade i ETCC förra året...
Nu hoppas jag bara att detta rykte stämmer.
//mopar
Senaste ryktet säger att Niklas nu låtit sina advokater ta hand om vad han kallar kontraktsbrott av Tommy Kristoffersson och istället tar hem en av alforna som rullade i ETCC förra året...
Nu hoppas jag bara att detta rykte stämmer.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Glada nyheter tycker ju liksom inte om att slänga bort pengar på detta vismopar skrev:Salo, tror du får behålla din 5a trots allt.
//mopar
Verkligen skoj om det kommer hem en eller två Alfor hoppas bara han får loss pengar till detta. Men Marius lär ha problem att få ihop pengar till sin satsning och då blir det ju en DKW över till Niklas men han är kanske inte intresserad längre
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Till intresserade så stod nedanstående att läsa i Katrineholms Kuriren.
Nicklas Karlsson skulle egentligen ha kört Audi under den kommande säsongen. Nu blir det inte så. Det blir i en Alfa Romeo som Nicklas ska försöka göra sig gällande i den populära bilracing-tävlingen. Och Alfa Romeo har han ju kört förut. Foto: Mats Gustafsson
Klicka på bilden för att göra den större.
STCC-säsongen har ännu inte dragit igång men vad KK erfarit så har Nicklas Karlsson och teamet KMS (Kristoffersson Motorsport) kommit på kant med varandra.
Nicklas Karlsson skrev kontrakt med Auditeamet för några veckor sedan. Tanken var då att Vallaföraren skulle efterträda fjolårssegraren Roberto Colciago i team KMS.
Gick i taket
När KK släppte den nyheten gick stallchefen Tommy Kristoffersson i taket.
Han ville vare sig bekräfta eller dementera nyheten. Istället poängterade han att det rådde oklarheter i teamet inför stundande säsong.
Bland annat saknades tillgång till bilar. I nuläget ser det ut som om Audi bara kommer att få en bil klar till säsongstarten och den ska vara vikt för Fredrik Ekblom.
Plötsligt stod det alltså klart för Nicklas Karlsson att han stod utan bil. Då fanns ingen annan utväg för honom än att bryta kontraktet med KMS och se sig om efter en annan lösning inför säsongen.
Och lösningen tycks bli Alfa Romeo. Billtillverkaren har ställt två bilar till förfogande för STCC-serien. Bilar som förra säsongen ingick i ETCC-serien och som därmed borde vara konkurrenskraftiga.
Bilda ett eget team
Enligt uppgifter till KK så ska nu Nicklas köra den ena bilen och han kommer att bilda ett eget team, men med mycket sakkunig personal vid sin sida.
Bland annat ska chefsingenjören Börje Westman från det lyckade fjolåret tillsammans med Picko Troberg se till att allt tekniskt fungerar gnisselfritt.
KK sökte förgäves Nicklas Karlsson för en kommentar under torsdagen.
Men enligt obekräftade källor så har han vänt sig till jurister för att reda ut kontraktbrottet som han anser att KMS gjort sig skyldig till då han blev ställd utan bil.
På tisdag i nästa vecka har STCC kallat till presskonferens i Stockholm för att presentera årets nyheter och förare. Då om inte förr ska turerna kring Nicklas Karlsson och Audi kunna klarna.
Nicklas Karlsson skulle egentligen ha kört Audi under den kommande säsongen. Nu blir det inte så. Det blir i en Alfa Romeo som Nicklas ska försöka göra sig gällande i den populära bilracing-tävlingen. Och Alfa Romeo har han ju kört förut. Foto: Mats Gustafsson
Klicka på bilden för att göra den större.
STCC-säsongen har ännu inte dragit igång men vad KK erfarit så har Nicklas Karlsson och teamet KMS (Kristoffersson Motorsport) kommit på kant med varandra.
Nicklas Karlsson skrev kontrakt med Auditeamet för några veckor sedan. Tanken var då att Vallaföraren skulle efterträda fjolårssegraren Roberto Colciago i team KMS.
Gick i taket
När KK släppte den nyheten gick stallchefen Tommy Kristoffersson i taket.
Han ville vare sig bekräfta eller dementera nyheten. Istället poängterade han att det rådde oklarheter i teamet inför stundande säsong.
Bland annat saknades tillgång till bilar. I nuläget ser det ut som om Audi bara kommer att få en bil klar till säsongstarten och den ska vara vikt för Fredrik Ekblom.
Plötsligt stod det alltså klart för Nicklas Karlsson att han stod utan bil. Då fanns ingen annan utväg för honom än att bryta kontraktet med KMS och se sig om efter en annan lösning inför säsongen.
Och lösningen tycks bli Alfa Romeo. Billtillverkaren har ställt två bilar till förfogande för STCC-serien. Bilar som förra säsongen ingick i ETCC-serien och som därmed borde vara konkurrenskraftiga.
Bilda ett eget team
Enligt uppgifter till KK så ska nu Nicklas köra den ena bilen och han kommer att bilda ett eget team, men med mycket sakkunig personal vid sin sida.
Bland annat ska chefsingenjören Börje Westman från det lyckade fjolåret tillsammans med Picko Troberg se till att allt tekniskt fungerar gnisselfritt.
KK sökte förgäves Nicklas Karlsson för en kommentar under torsdagen.
Men enligt obekräftade källor så har han vänt sig till jurister för att reda ut kontraktbrottet som han anser att KMS gjort sig skyldig till då han blev ställd utan bil.
På tisdag i nästa vecka har STCC kallat till presskonferens i Stockholm för att presentera årets nyheter och förare. Då om inte förr ska turerna kring Nicklas Karlsson och Audi kunna klarna.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Nu var det väll själve fan om det inte skulle bli en Alfa i STCC
Se https://f1.tauzero.se/?url=news&dept=STCC&id=3161
Se https://f1.tauzero.se/?url=news&dept=STCC&id=3161
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Nu är det äntligen klart https://f1.tauzero.se/?url=news&dept=STCC&id=3166
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 48
- Blev medlem: ons mar 12, 2003 17:26
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Tror säkert det blir fart i bilen... det är ju en Alfa
Den byggs ju av Autodelta som är regerande ETCC mästare så nog vet dom vad dom pysslar med.
Tyvärr är ju svenska banor helt olika dom ute i Europa så settings är ju rätt "lokala" om man säger så, och med den test tid som Nicklas nu får skulle det förvåna mig om dom är med i toppen i början av säsongen i vart fall.
Hur som helst är det väldans trevligt med en Alfa i STCC.
Redan nu i helgen kan ni ju njuta av 7st 156GTA i ETCC däremot.. Larini var snabbast här om dagen på test så det verkar lovande
//mopar
Den byggs ju av Autodelta som är regerande ETCC mästare så nog vet dom vad dom pysslar med.
Tyvärr är ju svenska banor helt olika dom ute i Europa så settings är ju rätt "lokala" om man säger så, och med den test tid som Nicklas nu får skulle det förvåna mig om dom är med i toppen i början av säsongen i vart fall.
Hur som helst är det väldans trevligt med en Alfa i STCC.
Redan nu i helgen kan ni ju njuta av 7st 156GTA i ETCC däremot.. Larini var snabbast här om dagen på test så det verkar lovande
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: lör apr 05, 2003 09:24
Nu har jag föjt debattten i ett par månaders tid och nu kan jag ej hålla mig, med mycket god insikt i STCC dom senaste 5 åren kan jag bara konstatera att det flesta inlägg här saknar totalt någon form av nyansering. Kontraketet mellan KMS och Nicklas K innehåller naturligtvis krav från BÅDA håll ( har aldrig sett ett kontrakt som inte fungerar så) Ingen har än tänkt tanken att det kan vara så att Nicklas K INTE kunde uppfylla dessa krav. Det stora misstaget av KMS är att dom inte har gjort en officiell komentar, men är det så att Nicklas K tänker dra allt inför domstol så förstår jag dom. Titta i texten som citeras ovan från KK "Tanken var då att Vallaföraren skulle efterträda fjolårssegraren Roberto Colciago i team KMS" Men snälla rara att Nicklas skulle ersätta Roberto, när man redan hade Fredrik Ekblom, jag vet vem 99,9% av racing Sverige som rankar högst. Så det far ut en hel del osanningar i denna debatt.
Nicklas Karlsson har ju haft en vinnar Alfa till sitt förfogande förut, men ej lyckas prestera något. Om det skall bli något resultat av rang i år hänger liksom förr på uppbackningen från de italienska teknikerna, får dom hit kunnigt folk från Italien så har dom en god chans att plocka bra placeringar. Dessa bilar i den NYA STCC reglementet är ännu svårare att ställa in än dom gamla super touring bilarna. Nordauto Alfa bytte tex drivaxlar efter varje träningspass och inför varje race, och dom är inte gratis.
Audi kommer att komma med 3 bilar till premieren i Falkenberg, så slipper ni spekulera mer i det.
Nicklas Karlsson har ju haft en vinnar Alfa till sitt förfogande förut, men ej lyckas prestera något. Om det skall bli något resultat av rang i år hänger liksom förr på uppbackningen från de italienska teknikerna, får dom hit kunnigt folk från Italien så har dom en god chans att plocka bra placeringar. Dessa bilar i den NYA STCC reglementet är ännu svårare att ställa in än dom gamla super touring bilarna. Nordauto Alfa bytte tex drivaxlar efter varje träningspass och inför varje race, och dom är inte gratis.
Audi kommer att komma med 3 bilar till premieren i Falkenberg, så slipper ni spekulera mer i det.
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Hej Cecotto och välkommen till Forza..
Jag vet inte riktigt mot vem din kritik riktar sig, citat från en lokaltidning från Niklas hemby är väl liksom inte samma som den som postat's åsikt eller?
Jag håller givetvis med dig i sak om att Fredrik är den solklare "efterträdaren" till Colciago som nu tagit sitt förnuft till fånga och skaffat sig en styrning i en riktig bil
När det gäller Niklas "vinnarbil" så är det sant att dom inte fick mycket ut ur den, detta berodde nog mest på en väldigt dålig budget i teamet, det var mer vilja än kunna liksom. Personligen är jag lite orolig för att det blir så även denna gång men som alfisti hoppas jag givetvis att jag har fel.
Sedan är det kanon att KMS lyckats så bra att Audi motorsport hjälper dom mönstar nya Audis fast dom inte är med i t.ex ETCC. All heder åt Tommy och gänget.
Sedan till sist så är det kul för dig att du har god insikt i STCC, men man kan nog inte döma för dig helt främmande människors kunskaper baserat på vad som postats på ett forum. Så lite ödmjukhet kommer du nog lite längre med.
Hoppas vi får en bra säsong hur som helst och jag önskar både KMS och Niklas lycka till på banan, däremot tyker även jag att domstols tjafset är just det... tjafs..
//mopar
Jag vet inte riktigt mot vem din kritik riktar sig, citat från en lokaltidning från Niklas hemby är väl liksom inte samma som den som postat's åsikt eller?
Jag håller givetvis med dig i sak om att Fredrik är den solklare "efterträdaren" till Colciago som nu tagit sitt förnuft till fånga och skaffat sig en styrning i en riktig bil
När det gäller Niklas "vinnarbil" så är det sant att dom inte fick mycket ut ur den, detta berodde nog mest på en väldigt dålig budget i teamet, det var mer vilja än kunna liksom. Personligen är jag lite orolig för att det blir så även denna gång men som alfisti hoppas jag givetvis att jag har fel.
Sedan är det kanon att KMS lyckats så bra att Audi motorsport hjälper dom mönstar nya Audis fast dom inte är med i t.ex ETCC. All heder åt Tommy och gänget.
Sedan till sist så är det kul för dig att du har god insikt i STCC, men man kan nog inte döma för dig helt främmande människors kunskaper baserat på vad som postats på ett forum. Så lite ödmjukhet kommer du nog lite längre med.
Hoppas vi får en bra säsong hur som helst och jag önskar både KMS och Niklas lycka till på banan, däremot tyker även jag att domstols tjafset är just det... tjafs..
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad det gäller kontraktsbrott så tycker jag generlellt att det är helt OK om sånt reds ut i domstol, eller att den brytande partnern iallafall får betala på nåt sätt, annars kan man ju lika gärna skita i att ha kontrakt, vilket säkert inte skulle vara s[ lockande för ev. sponsorer. Sen hur det var i det här fallet med KMS låter jag vara osagt, även om jag möjligen kan komma med en kvalificerad gissning till hur och varför, men vet som sagt var inte säkert.
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: tis maj 06, 2003 13:32
Man får ju verkligen säga att Nicklas K och kanske än mer, hans sprillans nya Alfa överraskade rätt rejält i Falkenberg. Med tanke på att teamet fick bilen på torsdagen så är två femteplatser väldigt imponerande.
En säker andraplats i det andra loppet gick åt skogen pga en skadad stötdämpare. Nicklas hann dock att sätta racets näst snabbaste varvtid innan detta hände. Håller bara bilen ihop (vilket alforna i ETCC brukar göra) så tror jag att Nicklas kommer att vara med och kämpa i toppen även i år. Man får väl bara hoppas att teamet har budget så det räcker.
En säker andraplats i det andra loppet gick åt skogen pga en skadad stötdämpare. Nicklas hann dock att sätta racets näst snabbaste varvtid innan detta hände. Håller bara bilen ihop (vilket alforna i ETCC brukar göra) så tror jag att Nicklas kommer att vara med och kämpa i toppen även i år. Man får väl bara hoppas att teamet har budget så det räcker.
-
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Sandviken
Jag med vart duktigt imponerad av Alfan, hade inte räknat med att Nicklas skulle vara med i toppen direkt och fightas.
Tror att vi har en riktigt het kandidat till förar-mästerskapet här när dom får till inställningarna på bilen och om dom har budget för hela säsongen. Han har väl haft lite otur förut när det gäller pengar?
Så det var en skadad stötdämpare som gjorde att tappade i race nr 2? Jag trodde att han hade kört slut på däcken.
Tror att vi har en riktigt het kandidat till förar-mästerskapet här när dom får till inställningarna på bilen och om dom har budget för hela säsongen. Han har väl haft lite otur förut när det gäller pengar?
Så det var en skadad stötdämpare som gjorde att tappade i race nr 2? Jag trodde att han hade kört slut på däcken.
Mvh Andreas
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: tis maj 06, 2003 13:32
Jo, jag tror också att man efter Falkenberg måste säga att Nicklas är en av 4-5 starka kandidater till förarmästerskapet. Även Janne "Flash" varnade nu efter Falkenberg för Nicklas. Det är sant att han hade ont om pengar då han för några år drev ett eget stall och körde Alfa. Nu kör han ju iofs för Euroracing som tävlar med Ferrari i GT mästerskapet.
Hur deras budget ser ut har jag ingen aning om. Jag har inte heller hört nåt om hur stödet från Alfas fabriksstall Autodelta ser ut.
Jo det ska ha varit en av de bakre stötdämparna som pajade efter en alltför hård påkörning av en kantsten. I varje fall enligt denna sajt.
Hur deras budget ser ut har jag ingen aning om. Jag har inte heller hört nåt om hur stödet från Alfas fabriksstall Autodelta ser ut.
Jo det ska ha varit en av de bakre stötdämparna som pajade efter en alltför hård påkörning av en kantsten. I varje fall enligt denna sajt.
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: tis maj 06, 2003 13:32
-
- Inlägg: 48
- Blev medlem: ons mar 12, 2003 17:26
de va som f-n,ser ut som en vi har en stark Alfa med i STCC!Och redan från första start.
Här kan ni läsa vad som fick Alfan att tappa farten.
http://www.euroracing.se/
Här kan ni läsa vad som fick Alfan att tappa farten.
http://www.euroracing.se/