Fisichella till Ferrari 2004?
-
Fisichella har till i år också bytt manager. I början av året bröt Fisichella samarbetet med sin långvariga manager Gianpaolo Matteucci och inledde ett nytt samarbete med Enrico Zanarini, Eddie Irvines tidigare manager. Zanarini har sedan Irvines tid i Ferrari goda kontakter med det italienska toppstallet som Fisichella hoppas ska vara till hjälp för honom. (Forza artikel)
Antar att Fisichella ska i första hand försöka få Barrichellos styring. Schumacher har väl ett kontrakt som gäller över 2004 också? Fisichella är verkligen värd att få köra för ett toppstall innan karriären är över och om det inte sker nästa år så lär det nog aldrig ske. Hoppas han få chansen. En italienare i Ferrari hade ju varit väldans trevligt.
Antar att Fisichella ska i första hand försöka få Barrichellos styring. Schumacher har väl ett kontrakt som gäller över 2004 också? Fisichella är verkligen värd att få köra för ett toppstall innan karriären är över och om det inte sker nästa år så lär det nog aldrig ske. Hoppas han få chansen. En italienare i Ferrari hade ju varit väldans trevligt.
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Lemon, det börjar bli uttjatat nu med Schumacher och Ferrari och Rubens har jag aldrig gillat speciellt mycket. Det skulle vara kul att se Villeneuve i en bra bil innan han slutar. Killen är ingen teambyggare ala Schumi, men killen har speed och hjärta. Fisichella har också en naturlig snabbhet, frågan är bara ifall han är för vek? Det skulle vi få veta ifall man parade ihop dem båda i ett bra stall. På någon sätt, har jag en känsla att Fisichella skulle överraska en del belackare...
-
Det känns lite onödigt att slänga bort en sådan styring som Ferrari har på Barrichello.On 2003-02-15 17:22, TC80 wrote:
Oj, jag blir helt stum.
Du har nu fått oanade sympatier, själv känner jag mig mest knockad.
Tänk att få se Fisichella kvala bättre än [Schumacher] Vad pressad han och Todt skulle bli. Alesi är ju en som tror att Fisichella är killen som har talang nog att klå Schumacher.
Pastis
-
Ron Dennis gjorde det rätta när han tog in Räkan istället för någon överbetald primadonna. Jag gissar att Ferrari kommer göra något liknande när Schumi och Barrichello ska ersättas - att ta in en förhållandevis ung förare som är beredd att ge 100% både på och utanför banan.
Villeneuve kan nog hoppas på en sits hos Toyota 2004 i bästa fall. Det hänger lite på om han kan sätta Knappen på plats.
Fisichella vetefan vad som kommer hända med. Han har alltid fått ta den sits som blir över.
Villeneuve kan nog hoppas på en sits hos Toyota 2004 i bästa fall. Det hänger lite på om han kan sätta Knappen på plats.
Fisichella vetefan vad som kommer hända med. Han har alltid fått ta den sits som blir över.
-
Alesi är klart kul typ att se på, men inte är han någon framtida stallchef med sina analyser... Jag håller nog med Roebuck om att Fisi är en av de mest överreklamerade förarna. Visserligen tycker jag att han kan vara snabb ibland, men knappast över hela loppena över en hel säsong. Även om Ville kan sägas vara lat och med lite taskig social förmåga ibland, så har han ju faktiskt visat att han klarar av att bli världsmästare. Fisi ryktas ju också vara lat och vad har han vunnit sedan han vann italienska F3 för snart 10 år sedan, efter ett antal års försök? Han har lite svår sits eftersom de ovanför honom i förarhierkin av åtminstone stallcheferna graderas högre och det hela tiden kommer nya talangfulla, yngre förare som de troligen vill satsa på, och de nedanför honom som inte är yngre och lovande oftast har mer pengar/företagsbackning med sig. Han är ju 30 år nu och 8:e säsongen, så det skulle inte förvåna mig om han är borta ifrån F1 tämligen snart.
-
Schumacher får gärna vara kvar hos Ferrari tills han blir 40 år, for all I care. Det skulle däremot vara kul att få in Fisichella istället för Barrichello, helt klart.
Tyvärr har det väl inte gått så bra för de senaste italienarna i Ferrari, jag tänker då på Ivan Capelli och Gianni Morbidelli. Senaste italienaren som var toppförare hos Ferrari var Michele Alboreto på 80-talet
Tyvärr har det väl inte gått så bra för de senaste italienarna i Ferrari, jag tänker då på Ivan Capelli och Gianni Morbidelli. Senaste italienaren som var toppförare hos Ferrari var Michele Alboreto på 80-talet
-
Hela Fisichellas karriär har väl handlat om att han vill till Ferrari? Med tanke på att han var på topp 98 borde Ferrari ha satsat på honom då om de är intresserade.
Om Ferrari måste byta uppställning, de har ändå världens bästa, två förare som vinner lopp och aldrig hotar varandra, så finns det bättre killar att satsa på. (Räikönnen/Heidfeld är t ex en bra kombination)
Om Ferrari måste byta uppställning, de har ändå världens bästa, två förare som vinner lopp och aldrig hotar varandra, så finns det bättre killar att satsa på. (Räikönnen/Heidfeld är t ex en bra kombination)
-
- Moderator
Om Coulthard skulle vara med i tre år till skulle han vara en utmärkt kandidat till en styrning hos Ferrari. Han når visserligen inte upp till Schumachers höjder som förare men han har gedigen kunskap och erfarenhet nog för att kunna leda ett stall. Han gör få misstag och tar bilen i mål - mer behövs ju inte med den kärran. Han slår ju Barrichello med ett par hästlängder som förare. Jag är säker på att COutlhard skulle knipa titeln om Ferrarin fortsätter att vara lika överlägsen.
Tanken låter helt orimlig men om Ferrari verkligen vill visa vem som gör den bästa bilen borde de sätta någon annan än den bäste föraren bakom ratten på bilen. Det var ju Frank Williams filosofi för ett antal år sedan. Han verkar i och för sig ha släppt den tanken nu när bilen inte är den bästa.
Tärnström
Tanken låter helt orimlig men om Ferrari verkligen vill visa vem som gör den bästa bilen borde de sätta någon annan än den bäste föraren bakom ratten på bilen. Det var ju Frank Williams filosofi för ett antal år sedan. Han verkar i och för sig ha släppt den tanken nu när bilen inte är den bästa.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Ja, just det. Det var väl samma filosofi Enzo Ferrari hade, att aldrig låta någon enskild förare dominera inom Ferrari, just för att visa att det var bilens förtjänst när man vann.On 2003-02-15 21:22, JTarnstrom wrote:
Tärnström
-
Hoppas verkligen att Ferrari vågar satsa på en ung snabb förare nästa gång istället för att plocka in ännu en perfekt andreförare till Schumi. Inte för att Irvine var en perfekt andreförare kanske, men jag menar att man inte vågar plocka in en ung talang för att man är rädd för att han skulle spöa skiten ur Schumi, och det kan man ju inte låta någon göra nu när Schumi har hjälpt dem att uppnå sin dröm. Nä, den som imponerat mest i halvtaskiga stall och som är F1:s mest underskattade förare är Heidfelt. Han är konstant bättre än sina teammates, inkl. Kimi när han var i Sauber!! Min åsikt bara!
Bara 2 veckor kvar!!!!!! Tjohoo!!!!! Låt oss bara slippa se en röd bil vara 10 sekunder före alla andra efter 3 varv den 2/3, please!!!
Bara 2 veckor kvar!!!!!! Tjohoo!!!!! Låt oss bara slippa se en röd bil vara 10 sekunder före alla andra efter 3 varv den 2/3, please!!!
Jag tycker att Fisichella borde få chansen att visa vad han går för hos Ferrari. Det är få teamkamrater som slagit Fisichella under en F1 sässong. Tror inte att någon slagit MS heller. Underbart om Fisichella fick ett läroår med "Maestro" för att därefter göra så att kungakronorna (WCC/WDC)hamnade i "la bella Italia"
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vodafone den 2003-02-16 11:49 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vodafone den 2003-02-16 11:49 ]</font>
-
-
Jag trodde du tyckte alla som kört F1 mer är 1 år och inte blivit WDC är sopor?On 2003-02-16 11:48, Vodafone wrote:
Jag tycker att Fisichella borde få chansen att visa vad han går för hos Ferrari. Det är få teamkamrater som slagit Fisichella under en F1 sässong. Tror inte att någon slagit MS heller. Underbart om Fisichella fick ett läroår med "Maestro" för att därefter göra så att kungakronorna (WCC/WDC)hamnade i "la bella Italia"
Fisi hade problem att hålla Sato bakom sig förra året och iår kommer han få stryk av Firman, iofs har Fisi alltid slagit sina stallkollegor, men Raffe i Jordan, Wurst i Benneton och Button i Renault var inga bra värdemätare, vem han körde mot i minardi kommer jag inte ihåg. Har man som förare hamnat för andra gången i Jordan så är man på väg utför, det är bara att Fejsa det Vodafon.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Engis den 2003-02-16 12:04 ]</font>
-
Det var så lite så!On 2003-02-16 12:06, Vodafone wrote:
Tack Engis för att du förgyller min dag genom att säga så.
Kolla på Amercas Cup istället, det uppfyller nog alla dina krav hur en sport skall vara, de som lyckas värva bäst seglare, designers, segalmakare etc etc och sponsoret med stora plånböcker har mycket stor möjlighet att komma bra.
-
- Mr Forza Motorsport
-
Sorry! Du har helt rätt!! Det är ju Kenny som kör igång 2/3...men det är nära iallafallOn 2003-02-16 11:57, Speedster wrote:Börjar det inte den 9/3?On 2003-02-16 08:00, manson wrote:
Va f-n tror du jag gör? Missar AC seglingarna???? Är du från vettet? Nu i vintermörkret är det bara Alinghi´s framgångar som håller mig vid liv. ( I avsaknad av Prada )
Skulle bli intressant att se reaktionerna om någon hönsjärna kom på den ljusa idén att "nu skall vi spara pengar då vi skall ställa upp som utmanare i AC" Framgång kostar blod svett och pengar.
Du behöver väl inte så uppenbart såga en av historiens bästa förare! Han har visat vad han går för genom att hedersamt inte få stryk av någon stallkamrat. Att sen snåljåpen Jordan inte har kompetens att attrahera rika sponsorer skall inte Fisichella klandras för. Han har gjort mer än vad som skall gå att göra med det matterial han har. Det finns andra som man kan klandra. Förare som sumpar pp efter pp, förare som har bland fältets bilar och ändå blir stående på gridden, förare som borde lämna sin plats till mer kompetenta förare.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vodafone den 2003-02-16 12:49 ]</font>
Skulle bli intressant att se reaktionerna om någon hönsjärna kom på den ljusa idén att "nu skall vi spara pengar då vi skall ställa upp som utmanare i AC" Framgång kostar blod svett och pengar.
Du behöver väl inte så uppenbart såga en av historiens bästa förare! Han har visat vad han går för genom att hedersamt inte få stryk av någon stallkamrat. Att sen snåljåpen Jordan inte har kompetens att attrahera rika sponsorer skall inte Fisichella klandras för. Han har gjort mer än vad som skall gå att göra med det matterial han har. Det finns andra som man kan klandra. Förare som sumpar pp efter pp, förare som har bland fältets bilar och ändå blir stående på gridden, förare som borde lämna sin plats till mer kompetenta förare.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vodafone den 2003-02-16 12:49 ]</font>