Nu lyckades jag komma på ett sett att lägga in en bild på min bil!
http://www.benzworld.org har en feature där man kan ladda upp bilder när man gör inlägg, sen kan man göra en länk dit! Lite omständligt bara att behöva posta en bild där varje gång man vill ha en bild på Forza, varför har Forza inte den funktionen?
Jag tänkte få min 89:a att se ut som en 70-talare. Tycker inte att original-spoilern och 15-tums hjulen som kom 1986 passar resten av bilen som är en ren 70-tals design. Tänkte därför montera bort spoilern, och montera 70-tals fälgar.
Det där med 70-tals fälgar var inte så lätt som jag trodde. 70-tals SL hade 14" hjul, men pga storleken på bromsskivorna måste min bil ha 15". Jag lyckades få tag i ett set av de tänligen ovanliga 15" replikorna av Mercedes 14" aluminiumfälga men tyvärr så passade dom inte (broms-oken tog i)
Nästa ide blev att montera 70-tals navkapslar på stålfälgar. Inte heller så lätt för 15" navkapslar satt bara på gammla lång-mersorna och ambulanser och finns inte som reservdelar längre. Lyckades dock hitta fyra stycken (nya!) på tyska ebay. Jag var helt säker på att stålfälgarna till 1986-90 S-klass skulle funk. Navkapslarna passade perfekt, men trots att det är exakt rätt dimension på fälgarna så passade dom inte på bilen (samma problem med broms-oken).
Skall nu försöka med några andra stålfälgar med annat inpressningsdjup tillsamans med distansbrickor. Så här är i alla fall hur jag tänkt mig att bilen ska se ut när "projekt retro" är klart. Överst är bilen som den ser ut idag, under två stycken simpla fotomontage där jag tog bort spoilern och ritade dit något som liknar 70-tals navkapslar. Skall jag ha däck med eller utan vit rand?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Joakim Quensel den 2003-02-03 21:52 ]</font>