IRL på TV ?????

The American zone...
Användarens profilbild
Firestoned

Inlägg av Firestoned »

Nån som vet om IRL kommer sändas på någon kanal? Dom sände det på skysport förra året men jag kan inte hitta nåt nu!
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

För mig spelar det inte så stor roll var de sänder det. Har inte planerat att titta på det ändå.
SVT snacka ju om att göra det men... jag vet inte.
Användarens profilbild
Firestoned

Inlägg av Firestoned »

Förstår inte vad som är så ointressant med IRL ? Sista loppet på Texas med fighten mellan Hornish och Castroneves bjöd ju på mer spännande racing än vad F1 och CART gjorde tillsammans under hela förra säsongen!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

On 2003-01-31 11:06, Firestoned wrote:

Förstår inte vad som är så ointressant med IRL ? Sista loppet på Texas med fighten mellan Hornish och Castroneves bjöd ju på mer spännande racing än vad F1 och CART gjorde tillsammans under hela förra säsongen!
Merparten av medlemmarna på forza-forumet är alldeles för uppnästa för att kunna roas av amerikansk ovalracing.

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-31 11:19, Pepparkvarnen wrote:

Merparten av medlemmarna på forza-forumet är alldeles för uppnästa för att kunna roas av amerikansk ovalracing.

God smak och uppnästhet är inte samma sak. God smak föds man med, uppnästhet skaffar man sig då man skall kompensera avsaknaden av god smak.

IRL är typexemplet på dålig smak.

När man har god smak så är man inte lika lättroad som om man har dålig smak. :grin:

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

On 2003-01-31 11:41, Vodafone wrote:

God smak och uppnästhet är inte samma sak. God smak föds man med, uppnästhet skaffar man sig då man skall kompensera avsaknaden av god smak.

När man har god smak så är man inte lika lättroad som om man har dålig smak. :grin:
En del personer här påminner om killen i tågbiljettreklamen.

"För mig är det tåg som gäller, bara tåg"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Sorry, har missat den reklamen. Åker tyvär inte tåg så ofta, men den är säkert kul!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Berätta nu när du körde NASCAR på Nazareth Speedway istället, folk kan ju få för sig att du verkligen är sådär V-Fån :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ett rent jävla misstag som jag redan förträngt. Dessutom var det ingen riktig skitnascarbil utan juniorvarianten av skitnascarbil med massa strypningar på. Ingen riktig dörr utan man fick klättra ner i skiten via fönstret. Dessutom visade jag mitt missnöje med mina amerikanska kollegor genom att köra lugnt och sansat (max 105 mph) på "triangelbanan".
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2003-01-31 11:41, Vodafone wrote:

Helt riktigt, och i ditt fall råder det ingen tvekan om att det är 100% uppnästhet.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

On 2003-01-31 12:05, Vodafone wrote:

Sorry, har missat den reklamen.
Du har väl antagligen för god smak för att se på reklam tv kanaler.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Pepparkvarnen den 2003-01-31 12:47 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-31 12:35, JBS wrote:

Helt riktigt, och i ditt fall råder det ingen tvekan om att det är 100% uppnästhet.

Känner du dig mindervärdig? :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-31 12:47, Pepparkvarnen wrote:

Absolut inte, en del reklam är väldigt rolig och fyndig, har helt enkelt missat den.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2003-01-31 13:13, Vodafone wrote:
On 2003-01-31 12:35, JBS wrote:

Känner du dig mindervärdig? :grin:
Öh, nej????
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:grin:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2003-01-31 12:47, Pepparkvarnen wrote:
On 2003-01-31 12:05, Vodafone wrote:

Sorry, har missat den reklamen.
Du har blandat ihop oss. Det är jag som inte tittar på tv-reklam. :saucy:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Aha, en till med näsan i vädret. Jag visste väl att du och zz var lika. :grin:
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Där ser man vad lite du egentligen vet.

Jag och Frallan (och även du) är så diametralt olika man kan bli. Tror inte vi har någonting gemensamt mer än medlemmskapet här på Forza!
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2003-01-31 14:15, JBS wrote:
Aha, en till med näsan i vädret. Jag visste väl att du och zz var lika. :grin:
F'låt Frallan, jag insåg just vilken förolämpning det var mot dej. Ni är inte ett dugg lika, du kan ju tex stava.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2003-01-31 14:18, Vodafone wrote:
Där ser man vad lite du egentligen vet.

Jag och Frallan (och även du) är så diametralt olika man kan bli. Tror inte vi har någonting gemensamt mer än medlemmskapet här på Forza!
Jag tror att jag jämförde Anfran med zz och inte dej Vådafån?
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Din okunnskap är bottenlös. :grin:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Tänk att det alltid är så att alla som inte har dina åsikter är okunniga, ocivilicerade och pöbliga.
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, tänk. :grin:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Det får du göra själv, jag kan ju inte det enligt dej.
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sant igen JBS.

Men du har några reflexer i reptilhjärnan! En är, "vad Vodafone än skriver så intag en motsatt attityd och var otrevlig", en annan är, "gör allt för att försöka jävlas med Vodafone".

Det tycker jag är goda egenskaper. Hatar klubbar för inbördes beundran. Så nog kan jag sjunka så lågt som att ge dig lite "credit".

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2003-01-31 14:57, Vodafone wrote:
Sant igen JBS.

Men du har några reflexer i reptilhjärnan! En är, "vad Vodafone än skriver så intag en motsatt attityd och var otrevlig", en annan är, "gör allt för att försöka jävlas med Vodafone".

Det tycker jag är goda egenskaper. Hatar klubbar för inbördes beundran. Så nog kan jag sjunka så lågt som att ge dig lite "credit".

Precis det som är min point. Om man inte håller med dej så ser du det som att man försöker jävlas med dej. Du är mycket lik zz i det. Och då blir det genast frågan om att anta en nedlåtande attityd, med faderlig huvudklappning och nedlåtande kommentarer om bildning, kunnighet, inteligens osv. För att försöka ge sken av att vara en vuxen man, verkar du ha ett enormt självhävdelsebehov. Precis som zz.
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag anser mig inte vara vuxen än, mitt självförtroende är der absolut inget fel på. Behöver inte hävda mig, minst av alla inför dig. Du är så olik mig att jag inte skulle kunna se den genialitet du besitter och som är giltig i den miljö du verkar i.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Besitter jag genialitet? Trodde att du hade rakt motsatt åsikt? Finns det inga mellanlägen för dej, måste man vara genial eller korkad i din värld?
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ta inte åt dig. Även Hitler, Caligula, Stalin, "Jack uppskäraren" mfl, var genier på sitt sätt. Du är säkert ett geni på ditt sätt.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Psykologisk julafton, suck!
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

[Merparten av medlemmarna på forza-forumet är alldeles för uppnästa för att kunna roas av amerikansk ovalracing.
Ovaler känns inte särskilt kul efter att sett ett antal lopp där det är gulflagg under 75 % av loppet och där dom går i mål bakom en pacecar. I Cart så kör dom även på vanliga race banor så det är bättre.

Några gånger har man fått se riktigt grym racing(dom sista 10-20varven) på ovaler också men det har tyvärr varit alldeles för sällsynt

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

On 2003-01-31 19:36, Sami wrote:
[Merparten av medlemmarna på forza-forumet är alldeles för uppnästa för att kunna roas av amerikansk ovalracing.
Ovaler känns inte särskilt kul efter att sett ett antal lopp där det är gulflagg under 75 % av loppet och där dom går i mål bakom en pacecar. I Cart så kör dom även på vanliga race banor så det är bättre.

Några gånger har man fått se riktigt grym racing(dom sista 10-20varven) på ovaler också men det har tyvärr varit alldeles för sällsynt

Glöm inte bort att bunkra upp upp med klädnypor, jag har hört att det skall bli en regnig sommar!

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Pepparkvarnen syrlighetensväktare :up:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Sami den 2003-01-31 23:00 ]</font>
CLO

Inlägg av CLO »

Blev lite osäker på om det var CART/IRL eller Klotterplanket jag läste i.

Hur blir det nu med TV-sändningarna av IRL? AB Moteurs sände ju både CART och IRL live förra året, men hur blir det i år?

(Det är inte lätt att hänga med nu när ZZror blivit teleoperatörer osv. Dessutom saknar jag Jari...)
Användarens profilbild
Firestoned

Inlägg av Firestoned »

Tack CLO! Det verkar inte som man kan få så mycket info på detta forum, Ibland kan undrar man om det är någon som gillar racing här eller om det handlar om att snacka så mycket skit som möjligt om en serie! Själv är jag glad så länge jag ser nåt på hjul som drivs av en motor än all annan skit dom viar på TV IRL är bättre än Melrose Place iaf elller?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag har inte hört nåt om TV-sändningar av IRL-serien än. Men så fort jag vet nåt så kommer jag att posta det här.
/Jan
Dick

Inlägg av Dick »

Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

summerar vad jag har koll på...

...räkna med CART på Eurosport (bekräftat, ibland direkt, ibland förskjutet 1-3 timmar, bla premiären St Petersburg 23 feb)

## tablå här: http://www.eurosport.com/static_filesV2 ... Gener=true Man blir lite konfunderad av programtiden (19.45-21) antagligen blir det bandat start, och slutet av loppet live, tror att det startar 19.00 svtid. ##

...goda chanser för IRL på SVT Extra/24 digitalt. Indy 500 dock tveksamt... (detta har stått i flera tidningsartiklar)

Räkna oxå med CART/IRL på AB Moteurs och/eller Motors TV.
Huruvida det blir direkt eller bandat återstår att se.
Här kan man hålla koll i tablåerna för att se vad som är på gång:

http://www.abmoteurs.com/chaine/fr_programmes.htm

http://www.motorstv.com/grille.php3

...att lägga till då f1 helgerna live (kval och race) på TV4 och TV4 plus, så ser det ganska trevligt ut för en motorsportvännerna år 2003. Iaf vi lyckliga som investerat i ett digitalt Europa-parabolpaket... :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: superfan den 2003-02-04 16:32 ]</font>
Användarens profilbild
Firestoned

Inlägg av Firestoned »

Jag tackar Gud för 4tv+ sändningarna! F1-kval är det bäst man kan se på TV!! vann 10000 "1000x10 på Montoya på Monaco förra året! EXTAS! F1 kval är bra motorsort!!!