Boende runt A1-Ring ?

Här kan man få information eller planera gemensamma motorsportresor.
PJ

Inlägg av PJ »

Någon som har någon erfarenhet av de Guesthouse som finns angivna i listan på A1-Ring's sida ? : http://www.a1ring.at/html_en/vi_u_privat.html

Andra förslag helst i Spielberg området, dvs. så nära banan som möjligt mottages tacksamt.

Mvh. Patric
Marzocchi

Inlägg av Marzocchi »

Jag skulle i alla fall inte vilja bo hos familjen Fleischhacker. Fleischhacker lär betyda Kötthackaren... Huuu
PJ

Inlägg av PJ »

Nej bevare mig väl :crazy:. Inte hos Hilter heller :grin:. Kan ju få en att assosiera med en namnlik person. Men seriöst, någon måste ju ha bott i området om man läser tidigare inlägg med anknytning till F1 på A1-Ring. Eller ?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Vi bodde hos nån familjen Haas när vi var där. De är ju inte med på listan. Och jag har inga kontaktuppgifter. Nån annan som var med kanske minns?
Gäst

Inlägg av Gäst »

En bekant till mig har bokat rum där för årets begivenhet på A1. Han är lite känslig för folk med dåligt omdömme gällande F1 och kan bli våldsam om han ser Canadensiska eller Colombianska flaggor. Jag föreslår att ni bränner dom om ni har sådana.

Fick lite info av honom som ni kanske kan använda.

Pension Pilgramshof
Familie Haas
A-9360 Friesach
Pichling 41
Tel/Fax +43 42 68 22 35
e-post: haas-pilgramhof@aon.at
Internet: urlaubambauernhof.com/pilgramhof.htm

Som sagt, om ni stöter på honom där så göm allt som inte har den rätta röda färgen, annars finns risken att han färgar det rött med ert egna blod. :wink:

Hjärtligt välkommna till A1, möjligheternas bana. :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vodafone den 2003-01-22 09:03 ]</font>
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En f.d. vän av det omognare slaget körde för fort och åkte dit när jag sist bodde hos Frau Haas, så jag har lite traumatiska minnen därifrån, efter att ha tvingats umgås med brottslingen. Annars var det klart trevligt där. Ganska nära Italien så ett tips är att åka dit och bunkra upp med några hundra flaskor vin. Åk inte hem via Danmark bara, för då kan det bli dyrt med för mycket vin.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2003-01-22 11:43 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-22 11:42, AndersF1 wrote:
efter att ha tvingats umgås med brottslingen.

ett tips är att åka dit och bunkra upp med några hundra flaskor vin.

Det låter som om du var i gott sällskap. Brottsrubriceringen vid kontroll hade för din del varit "Grov varusmuggling", "förväntad langning till minderåriga", "grov vårdslöshet i trafik på grund av överlastad bil" och ett halvdussin brott till. Den där före detta vännen hade åtminståne courage nog att erkänna och ta sitt straff.
PJ

Inlägg av PJ »

Ok. Det där låter ju bra. Vad är det för typ av inkvartering samt vad betalade du AndersF1?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag tror Herr Pain har bättre pejl på hur mycket det kostade, men jag tror det var kring 200:-/pers och natt, inkl. frukost. Det var en mindre anläggning av typen pensionat, men med egen fin bar. Kanske cirkus tio dubbelrum totalt, kommer inte riktigt ihåg? Väldigt fint och fräscht. Det finns några foton därifrån någonstans, men den topicen finns i det gamla forumet som inte är kvar längre. Någon som vet adressen till korten?
Gäst

Inlägg av Gäst »

PJ, det kostade ca 180/Sek/natt/person i dubbelrum. I år tar dom 20 Euro. Rent och fräscht. Ca 30 min till banan (om man kör lagligt fort) Det ingår frukost i det priset. På intet sätt någon lyx men helt OK. De har som min före detta vän sa en bar. Priserna där är för svenska förhållanden ytterst anständiga

Du hittar lite bilder därifrån här.

http://zzracing.dyn.ee/

Här har du självaste fru Haas http://zzracing.dyn.ee/bilder/viewimage ... /zz120.jpg

Bild på lössen som var där.

http://zzracing.dyn.ee/bilder/viewimage ... /zz093.jpg

och
http://zzracing.dyn.ee/bilder/viewimage ... /zz072.jpg

En lokal förmåga som blev bjuden på en drink av var och en av oss. :smile:

http://zzracing.dyn.ee/bilder/viewimage ... /zz069.jpg

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

On 2003-01-22 08:52, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
En bekant till mig har bokat rum där för årets begivenhet på A1. Han är lite känslig för folk med dåligt omdömme gällande F1 och kan bli våldsam om han ser Canadensiska eller Colombianska flaggor. Jag föreslår att ni bränner dom om ni har sådana.

Fick lite info av honom som ni kanske kan använda.

Pension Pilgramshof
Familie Haas
A-9360 Friesach
Pichling 41
Tel/Fax +43 42 68 22 35
e-post: haas-pilgramhof@aon.at
Internet: urlaubambauernhof.com/pilgramhof.htm

Som sagt, om ni stöter på honom där så göm allt som inte har den rätta röda färgen, annars finns risken att han färgar det rött med ert egna blod. :wink:

Hjärtligt välkommna till A1, möjligheternas bana. :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> den 2003-01-22 09:03 ]</font>
Är man medräknad i de bekantas skara ?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Du måste känna zz väl ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
desricz

Inlägg av desricz »

[quote]On 2003-01-22 17:14, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Bild på lössen som var där.

http://zzracing.dyn.ee/bilder/viewimage ... TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Vilka är lössen på bilden?
PJ

Inlägg av PJ »

Jag får tacka så mycket för informationen. Det såg riktigt intressant ut ivf. Vågar man sig på att kontakta dem på engelska :quest:Annars får man väl passa det vidare till någon i min bekantskapskrets som behärskar tyskan bättre än mig. Hoppas att din vän inte ser allt för "rött" om vi skulle damma in där med blå/vit samt svart/silver mundering:D
Än en gång TACK !
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lössen på bilden är Nisse, Frallan, Woodstock och Lotus 78. (Samt Peter den store)

Nisse, vill du verkligen till A1, möjligheternas bana? :grin:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det låter som om du höll på KIMI? Det är legitimt och helt OK. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det där med "Blå/Vitt" låter oroväckande. Bara det är rätt bil i dom "blå/vita" färgerna så skall det inte vara någon fara. :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

PJ, när jag och mina gäster kommer dit så utgår jag från att det är lugnt och städat där. Jag behöver min skönhetssömn för attt orka med att vara otrevlig och spydig hela dagen. Inget spring i korridoren, alkoholfritt i baren osv.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

On 2003-01-22 22:47, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Lössen på bilden är Nisse, Frallan, Woodstock och Lotus 78. (Samt Peter den store)

Nisse, vill du verkligen till A1, möjligheternas bana? :grin:
Statestiken talar för att jag skall se F1 tävlingarna tillsammans med ZZ. :smile:
Gäst

Inlägg av Gäst »

zz? Den galningen!

Trodde du ville åka med mig? :grin:

Du är medräknad och vi är nu 5 st.

(jag, Todt, Brawn, Montezemolo och du) :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vodafone den 2003-01-23 18:10 ]</font>
PJ

Inlägg av PJ »

Ja, då var det bokat och klart hos Fam. Haas.
Vodafone : Du skall inte vara så spydig där nere. Tänk på att det är sista loppet på A1 och de flesta har sorg :cry:.
Vi kanske ses i vimlet.

Ett stort tack till de som hjälpte mig !
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är lika älskvärt spydig överallt. :smile:

Trist att man tar bort A1. Det går att göra omkörningar på start och målrakan, vilket MS visat 2 ggr. Jag har också sorg, så jag håller mig troligtvis ganska lugn och lider, jag med.
PJ

Inlägg av PJ »

Åter hemma efter ett besök hos Fam. Haas samt norra Italien. Tack för tipset! Mina två ungar ville inte lämna stället. De riktigt njöt av att få vara på landet ett tag medan pappa roade sig med annat 5-mil. därifrån :crazy: