Mäckarna sopar banan med konkurrensen...

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Som vanligt kanske i försäsongstester.
Fast förra året var dom väl lite blekare?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2003-01-15 19:57 ]</font>
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Coulthard krossade sitt banrekord med en halvsekund! Fiat får nog se upp! :read:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Men han körde ju 1.15,266 igår?
Det var nytt smaschat rekord, men idag körde han lika fort sånär som på 12 tusendelar.
Ankan

Inlägg av Ankan »

vänta tills Ferrari sätter igång :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Den dan dom vågar testa på samma banor kanske det har betydelse, men kung Schumi har ju så mycket kvar på sin semester och Barrichello har fullt upp med att försöka omvärlden om att också han har chansen att vinna VM så jag är inte orolig. Jag ska nog kunna sova gott i natt också.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det har ju visat sig vara ett mer vinnande koncept än att nöta kilometrar i Barcelona ialla fall.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Misstänker att F2003 kommer att sätta nytt rekord på Fiorano så småningom... :wink:

Vidare är jag övertygad om att Maestro kommer att sopa banan med konkurrensen i det första loppet...

Sov gott medan ni kan!

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nytt rekord på Fiorano och överlägsen Schumi seger i Melbourne?

Japp, det tror jag med. Det tror nog de flesta faktiskt.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ferrari har slagit nytt rekord på Fiorano sedan 1956 varje år men på de senaste 25 åren har de bara tre WDC

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2003-01-16 17:00 ]</font>
Ankan

Inlägg av Ankan »

ja men senaste året har dom lekt i VM Jari.....lr missa du det?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är många som lekt igenom ett vm genom åren...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Lite underligt att Renault och BAR tror att dom kan rå på McLaren denna säsong, medan Michael Schumacher och Ross Brawn säger att McLaren är deras största hot under 2003. Sedan säger Patrick Head att dom kommer bli största hotet mot Ferrari. McLaren själva ligger väldigt lågt och har väl inte sagt ett knyst om någonting förutom att den nya bilen inte kommer att tävla förrän Imolas GP.

McLaren kommer nog att göra en bra säsong. Andra året med Michelin samarbetet, Michelin som nu borde ha lärt sig ett och annat om hur man bygger bra racingdäck. Sedan Mercedes som lagt ner mer krut på att bygga motorer som kan mäta sig med BMW och Ferrari, dom har även värvat Werner Laurentz från BMW som sägs ligga bakom framgångarna med BMW motorerna.

Det börjar kännas väldigt lovande på något sätt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Japp, och de nya regndäcken visade riktigt bra form både på Paul Ricard och Barcelona.
Ankan

Inlägg av Ankan »

o Ferrari sopar banan med Mackarna :smile: efter 13 varv bara :smile: Ser ut som Ferrari har en bra kärrapå g :smile: lr det e iaf vad ja hopas på :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-23 14:51, Ankan wrote:
o Ferrari sopar banan med Mackarna :smile: efter 13 varv bara :smile: Ser ut som Ferrari har en bra kärrapå g :smile: lr det e iaf vad ja hopas på :grin:

Jä--a skummilover, försvinn härifrån. :wink:
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2003-01-23 15:01, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
On 2003-01-23 14:51, Ankan wrote:

Jä--a skummilover, försvinn härifrån. :wink:
Schummi-lover e jag inte, däremot fanatiskt Ferrari fans :grin: Sen vem som vinner skiter ja i. vill ba se min Röda älsklingar vinna :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

zz skiter i om nån vinner eller inte ... han vill bara se ingenjörerna glada :wink:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Helre glada F1ingenjörer än glada standardbildelstillverkare.

Lysande Ankan, LYSANDE. :smile:

I år har jag ingen speciell favorit till segern. Däremot är det första året jag hoppas att det går dåligt för en (egentligen 2) förare. Ju sämre det går för dom desto gladare blir jag. :grin:

Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2003-01-23 18:14, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Helre glada F1ingenjörer än glada standardbildelstillverkare.

Lysande Ankan, LYSANDE. :smile:

I år har jag ingen speciell favorit till segern. Däremot är det första året jag hoppas att det går dåligt för en (egentligen 2) förare. Ju sämre det går för dom desto gladare blir jag. :grin:
o ju ledsnare blir jag :grin:
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Vad fan är Mäckarna?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-23 23:19, Ankan wrote:

o ju ledsnare blir jag :grin: [/quote]

Monkeylover och Midgetlover. :grin:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2003-01-23 23:26, FerrariSchumi wrote:
Vad fan är Mäckarna?
Det kan man ju fråga sig. Jag tror det är nått nytt smeknamn på Minardi.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

On 2003-01-23 18:14, zz wrote:

Däremot är det första året jag hoppas att det går dåligt för en (egentligen 2) förare. Ju sämre det går för dom desto gladare blir jag. :grin:
Det där är ju verkligen bittert! Har det verkligen gått så långt att istället för att heja på en förare så är ditt enda nöje när det går dåligt för de enda två som drar lite nöje till F1 sporten! Dig är det synd om! :shake:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

zz har aldrig gillat F1 egentligen. Det ger honom bara ett sätt att ventilera sin ilska och sitt hat på.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2003-01-23 23:28, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:

Monkeylover och Midgetlover. :grin:
MG Midget är en riktigt fin gammal bil. :up:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Mitt favoritstall och förare (en av dom) har vunnit allt som går att vinna. Nu återstår den andra sidan av myntet och den är minst lika faschinerande. :grin:
FerrariSchumi

Ett av mina nöjen är också att bli glad när det går åt helvete för de jag inte gillar. hihi...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En sport som är känd för att ha "fans" som hatar istället för att älska är ju fotboll .... tydligen har den typen av pöbel spridit sig till F1 de sista åren

FerrariSchumi

Men när dom man älskar bara förlorar så är det enda man kan göra att hata andra, och kasta in mynt på isen.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

On 2003-01-24 00:16, LuckyStrike1 wrote:
.... tydligen har den typen av pöbel spridit sig till F1 de sista åren
Tyvärr är nog det här sant.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Amen to that!
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-24 00:16, LuckyStrike1 wrote:
En sport som är känd för att ha "fans" som hatar istället för att älska är ju fotboll .... tydligen har den typen av pöbel spridit sig till F1 de sista åren
Om du bemödade dig om att se F1 live lite oftare så skulle du upptäcka att publiken tjoar och tjimmar när någon förare misslyckas´också. Kommer ihåg när Häkkinen ledde på Imola (några år sedan) med en evighet och depån visade en skylt med "push" på. Något varv senare körde han in i en liten betongmur med vänster bakdäck och råkade stanna precis framför där jag satt. Då var det inte få F1 åskådare som inte jublade. Det hör liksom till. Att jämställa dom med fotbollshuliganer typ Anfran är att gå för långt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är iofs en himmelsvid skillnad på att tjoa och tjimma och faktiskt hata .... Eftersom jag bara varit på ett F1 lopp live hitills så är givetvis mina erfarenheter begränsade men där såg jag inget hat. Dessutom har jag aldrig sett något läktarvåld eller några hatuttryck under alla dessa år jag sett och följt F1 ... men de sista åren tycker jag att ofoget att många hatar en massa förare och stall istället för att älska sporten och ha sina favoriter. Fotboll lider idag av jätteproblem med fans som inte följer sporten för att stötta och heja fram sina favoriter utan bara hata motståndarna ...

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-24 01:22, LuckyStrike1 wrote:
Det är iofs en himmelsvid skillnad på att tjoa och tjimma och faktiskt hata .... Eftersom jag bara varit på ett F1 lopp live hitills så är givetvis mina erfarenheter begränsade men där såg jag inget hat. Dessutom har jag aldrig sett något läktarvåld eller några hatuttryck under alla dessa år jag sett och följt F1 ... men de sista åren tycker jag att ofoget att många hatar en massa förare och stall istället för att älska sporten och ha sina favoriter. Fotboll lider idag av jätteproblem med fans som inte följer sporten för att stötta och heja fram sina favoriter utan bara hata motståndarna ...

Har du helt missat Frallans "Krönika/ Artikel" Det var en ren och skär kärleksförklaring av en förare. :grin:

Man skall inte kasta sten ........... :grin:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Det är sedan den här tysken började vinna en del VM och de tyska fotbollshuliganerna började intressera sig för F1. Då fick man se en del märkliga saker kring banorna. Huvaligen...
/Jan

Gäst

Inlägg av Gäst »

"Michael Schumacher är i grund och botten en hänsynslös skitstövel som gör allt i sin makt för att nå framgångar på banan. Detta är onekligen en av hans starkaste och viktigaste egenskaper som idrottsman."

"Problemet för Schumachers del är att han skäms över att vara ett svin. Därför har han satt i system att utnyttja de direktsända presskonferenserna för att med lögner och tomma löften förbättra sitt anseende bland TV-publiken och sina fans."

Frallan måste älska F1 och han hatar absolut inte Schumacher. Det är i alla fall vad jag tror, sen får ni andra tro vad ni vill. :grin:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Som den sanne F1-älskare Frallan är så ser han naturligtvis det som sin plikt att redogöra för objektiva sanningar. Sådana sanningar som kan tyckas passera obemärkt för rusiga Ferrarifans. Men sanning ändock.
Vänligen
/Jan
Gäst

Inlägg av Gäst »

Av någon anledning så ser jag dig som varken trovärdig eller kompetent att göra den bedömmningen. Ni sitter i samma redaktion och det vore passande om du inte röjde din partiskhet, taktlöshet och talanglöshet på detta sätt.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Äsch, smickrare där .... :wink:
/Jan
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2003-01-24 01:58, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Av någon anledning så ser jag dig som varken trovärdig eller kompetent att göra den bedömmningen. Ni sitter i samma redaktion och det vore passande om du inte röjde din partiskhet, taktlöshet och talanglöshet på detta sätt.
Det vore även passande om en viss pajas kunde tolerera andras åsikter utan att måsta förolämpa dem, men det är väl svårt att lära gamla hundar sitta, eller nåt ö.h.t...

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-24 08:23, AndersF1 wrote:
Det vore även passande om en viss pajas kunde tolerera andras åsikter utan att måsta förolämpa dem, men det är väl svårt att lära gamla hundar sitta, eller nåt ö.h.t...

[/quote]

Håller helt med dig AndersF1. Förklaringen i detta fall är att "Pajasen" inte är sådär hemskt gammal, endast är 24-25 år och med dubiösa politiska åsikter och ett allmänt hat för det stolta germanska folket. Hans förolämpningar som jag citterade ovan är som du själv ser ohyggligt grova. Vad ännu värre är att den förolämpade personen inte ges tilfälle till genmäle. Ett inte så ovanligt fenomen har jag lärt mig.Dessutom är han påhejad av en person som inte verkar ha så mycket koll på vad termen "objektiv sanning" betyder. Förklaringen ligger i att han/hon är en samhällsvetare fostrad i den hermauneutiska traditionen som försöker kvantifiera termer som "vacker, bra, dålig och skitstövel".

Dom har också rätt och leva.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vodafone den 2003-01-24 09:31 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2003-01-24 01:58, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Jaha ... där var vi tillbaka i de gamla vanliga fotspåren om förolämpningar ... det tog bara några dagar tydligen

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2003-01-24 01:42, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
"Michael Schumacher är i grund och botten en hänsynslös skitstövel som gör allt i sin makt för att nå framgångar på banan. Detta är onekligen en av hans starkaste och viktigaste egenskaper som idrottsman."

"Problemet för Schumachers del är att han skäms över att vara ett svin. Därför har han satt i system att utnyttja de direktsända presskonferenserna för att med lögner och tomma löften förbättra sitt anseende bland TV-publiken och sina fans."

Frallan måste älska F1 och han hatar absolut inte Schumacher. Det är i alla fall vad jag tror, sen får ni andra tro vad ni vill. :grin:
Det där är inget hat ... det är ju bara en beskrivning. En av Schumachers viktigaste egenskaper ÄR att han är en skitstövel ... det är vad som har gjort honom så framgångsrik i F1. Och som sagt, hans problem är att han skäms för det ... därav kliver han ibland i klavertrampet som på A1 när han ljög om stallorderna, inte vågade stå för handlingen på pallen o.s.v ...

Skillnaden är att du tittar inte på F1 för att du älskar sporten och stöttar dina favoriter, du tittar på F1 för att du vill hata vissa förare. Du tittar för att du vill se misslyckande, de flesta andra tittar för att de älskar sporten och vill se sina egna favoriter lyckas. Det är ialla fall intrycket man får av att läsa din inlägg här.

Som tur är vet jag ju att det är en attityd du håller just här på forumet. Här är ju det viktigaste för dig att alltid i alla situationer säga emot, vara extrem och provocera fram "debatter" ...

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2003-01-24 09:30, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Vad ännu värre är att den förolämpade personen inte ges tilfälle till genmäle.
Då är det ju bra att de förare som förolämpas med nedsättande tillmälen som "dvärgen" och "apan" alltid har givits chans till genmäle innan den person som skriver sånt rapar ur sig det på ett offentligt forum... :roll:

Gäst

Inlägg av Gäst »

LS1, är inte du i luften i en bullrig Hercules???

Apa och dvärg är även de deskriptiva termer. Liksom skitstövel så är de avsedda att framställa personen i mindre smickrande termer. Frallan framförde även sin "kärlek" för MS i din TV soffa i samband med USA´s GP 2002. Det var vackra ord som inte lämnade något övrigt att önska. Jag tror att MS skulle ha blivit förälskad i Frallan om han hört vad Frallan sa om honom. Sann och skär kärlek.

AndersF1, det står MS, JV och JPM fritt att läsa vad som skrivs om dom på Forza. Alla har inte det privilegiet.

Fascinerande att samtliga 3 som tar Fralbert i försvar är redaktionsmedlemmar. Kårandan verkar stark. Kan det vara ett tecken på att man känner sig hotad?

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2003-01-24 10:04, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Fascinerande att samtliga 3 som tar Fralbert i försvar är redaktionsmedlemmar. Kårandan verkar stark. Kan det vara ett tecken på att man känner sig hotad?
Nej, men det kan vara ett tecken på att jag är förbannat less på att du inte kan hålla dig till motargument utan bara för att din antagonist argument inte passar dig och du inte kan uppbåda egna så måste du genast börja förolämpa den andra personen. Alla gillar inte att bli förolämpade, speciellt inte av sådana som de inte känner. Diskutera motorsport med argument istället, oavsett hur dum de är.

Om du nu vill förolämpa nån, så stäm möte med honom och säg vad du tycker öga mot öga, istället för att gömma dig bakom en skärm eller telefon. Men ryggraden är kanske för klen för det?

För övrigt har jag inte diskuterat AnFrans krönika ö.h.t., varken försvarat eller fördömt. Den får naturligtvis var och en ha en egen uppfattning om och jag utnyttjar min fulla rätt att inte ha någon.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2003-01-24 10:16 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

[quote]On 2003-01-24 10:16, AndersF1 wrote:
Alla gillar inte att bli förolämpade, speciellt inte av sådana som de inte känner.

Om du nu vill förolämpa nån, så stäm möte med honom och säg vad du tycker öga mot öga, istället för att gömma dig bakom en skärm eller telefon. Men ryggraden är kanske för klen för det?

Här är vi fullständigt överens.

Känner inte att JAG gömmer mig direkt!

Ryggraden är både stark och rak.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2003-01-24 09:48, AndersF1 wrote:
On 2003-01-24 09:30, <!-- BBcode auto-mailto start -->Vodafone<!-- BBCode auto-mailto end --> wrote:
Vad ännu värre är att den förolämpade personen inte ges tilfälle till genmäle.
Då är det ju bra att de förare som förolämpas med nedsättande tillmälen som "dvärgen" och "apan" alltid har givits chans till genmäle innan den person som skriver sånt rapar ur sig det på ett offentligt forum... :roll:
En fråga bara:

Fick den hänsynslöse skitstöveln tillfälle att försvara sig innan nämnda krönika publicerades.

Jag håller med Pain in the... att ni faktiskt är något enögda ibland... och att taket för redaktionsmedlammarna helt uppenbart ligger högre än för "vanliga" forumdebattörer...

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2003-01-26 16:32, EnzoF1 wrote:
att ni faktiskt är något enögda ibland
/E
Enzo, enögda ser, om än inte stereoskopiskt. Att vara blind är något helt annat.