Regeln om obligatoriska depåstopp kvar
-
-
-
Det där är ju frågan om beslutet är bra eller dåligt. Jag tror inte de vågar helt enkelt. Jag skulle gissa att den är kvar till 2005. Om regeln tas bort eller ändras så kan CART-ledningen kritiseras för att de inte är tillräckligt konsekventa och hattifnattar med regelverket. Jag vet inte, det är svårt och veta om beslutet är bra eller inte. Själv gillar jag den inte. Men det är mycket som jag inte gillar för den delen
/Jan
/Jan
-
Jag tror inte det har någonting med "inte vågar" att göra. Snarare tror man kanske att utan anti-spinn och med de nya motorerna så kommer det bli lättare att köra om igen och inget brukar ju vara hugget i sten när det gäller CART och regler.
Så blir det följa Bruno, eller någon annan i de 3-4 första loppen så skulle jag inte bli förvånad om man modifierade den regeln något.
Så blir det följa Bruno, eller någon annan i de 3-4 första loppen så skulle jag inte bli förvånad om man modifierade den regeln något.
-
Usch den där depåregeln tycker jag är hemskt dum och fånig, som bara förstör racingen. Med den regeln kan man lika gärna ta bort depåstopp överhuvudtaget, för med endast ngt enstaka undantag går ALLA in i depå samtidigt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish