Regeln om obligatoriska depåstopp kvar

The American zone...
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Som ni säkert sett så väljer Champ Car att behålla regeln med obligatoriska depåstopp. Otroligt att de kan behålla denna "stôllregel". Så med tanke på det kanske det är bra att Kenny gått till IndyCar. Han hade ju inget flyt precis med den regeln förra säsongen.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Fy fan :tong: Då blir det inte många omkörningar den här säsongen heller :saw:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Det där är ju frågan om beslutet är bra eller dåligt. Jag tror inte de vågar helt enkelt. Jag skulle gissa att den är kvar till 2005. Om regeln tas bort eller ändras så kan CART-ledningen kritiseras för att de inte är tillräckligt konsekventa och hattifnattar med regelverket. Jag vet inte, det är svårt och veta om beslutet är bra eller inte. Själv gillar jag den inte. Men det är mycket som jag inte gillar för den delen :smile:
/Jan
desricz

Inlägg av desricz »

Jag tror inte det har någonting med "inte vågar" att göra. Snarare tror man kanske att utan anti-spinn och med de nya motorerna så kommer det bli lättare att köra om igen och inget brukar ju vara hugget i sten när det gäller CART och regler.

Så blir det följa Bruno, eller någon annan i de 3-4 första loppen så skulle jag inte bli förvånad om man modifierade den regeln något.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Usch den där depåregeln tycker jag är hemskt dum och fånig, som bara förstör racingen. Med den regeln kan man lika gärna ta bort depåstopp överhuvudtaget, för med endast ngt enstaka undantag går ALLA in i depå samtidigt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hela CART består av hattifnattar.
Lita på mig, detta är ett expertutlåtande.