Crivillé slutar!?

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Enligt MCN så skall Alex Criville hålla en presskonferens i morgon om att han skall sluta...låter märkligt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men visst har han alltid varit en evig tvåa efter Doohan och andra mer namnkunniga förare?
blackbull

Inlägg av blackbull »

Hej alla jag tycker att det är synd att Alex Criville ska sluta.''Han var en bra och rolig förare att se på.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Håller med dig Jari. Även om han var en bra förare under 1999, så skall man komma ihåg att han har haft enormt stor nytta utav att ha varit Doohans teamkompis och alltid suttit på bästa hojen. Dessutom har han haft en rejäl penningpåse med sig till de team han har kört för. Det tog honom fem säsonger (1992-1996) att bli en toppförare. Hur många andra förare får FEM säsonger på sig att försöka?...

Men vi får väl se. Det är ju bara en "time-out", han skall inte sluta. Och skulle han lyckas bli en bra förare på ett annat märke än Honda (i detta fall Yamaha), skulle hans anseende hos mig öka rejält. Jag säger lycka till, Alex.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag håller helt med dig. Jag är lite bekymrad för hans svimningsfall. Jag har i släkten en person som lidit av såna och det visade sig vara blodkärl i hjärnan som poppade. Hälsna i första hand, anser jag.
DrT

Inlägg av DrT »

Tycker nog allt lite synd om Alex......men har en känsla av att vi nog inte får se så mkt mer av honom på banan igen.

Kan det kanske vara det här det har viskats om för Stiggy ? - någon påstod ju att han varit i Spanien och förhandlad " med en spanjor" om styrning i GP1 !?!
Käns kanske inte så troligt men å andra sidan - hur många ( bättre ) förare är fria att ta en styrning vid den här tiden på året ?
Mattias

Inlägg av Mattias »

Alla trodde förmodligen att Criville skulle sluta efter 2001 års säsong, som för honom var rätt kass. Men inte, då. Där dyker han upp hos D´Antin med en stor påse Repsolpengar i näven. Man undrar ju vad som kommer att hända nu? Drar sig Repsol ur D´Antins Yamahasatsning och går tillbaka till HRC, där de i alla fall har en garanterad racevinnare i Valentino Rossi?
Loranga

Inlägg av Loranga »

Förhoppningsvis är kontrakt skrivna, så pengarna blir kvar hos d'Antin Yamaha. Dessutom vill ju Crivillé försöka komma tillbaka till den senare delen av säsongen, så jag hoppas pengarna blir kvar.

Förutom detta har det ryktats om att Mild Seven blir Hondas huvudsponsor...