Varning utfärdad

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Äntligen börjar media ta det gamla ordet "varna" i bruk igen. Nu är det Robbie Williams som VARNAR Schumacher om att hans polare Jenson Button kommer att spöa skiten ur msätaren nästa säsong. Härligt! Vem minns inte alla de gånger Coulthard har VARNAT Schumacher om än det ena, än det andra. I min hjärna började förare VARNA varandra i mitten av 90-talet. Det kom med Hill och Schumacher om jag inte minns fel.

Nån mer än jag som tycker att det låter skitnödigt? Som om Schumacher plötsligt skulle tappa aptiten och sluta äta på grund av att han är varnad.

När ordet "varna" börjar ta upp för stor andel av nyhetsrapporteringen då är det inte mycket som händer.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu varnar jag dig.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Robbie Williams? Wow.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Villeneuve säger att Mcrae skulle passa i F1 och Ralf Schumacher har blivit av med körkortet för tredje gången efter att åkt dit utanför Kitzbuhl.

Ja, nyheterna är lite annorlunda nu.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

McRae i F1? Finns det inte tillräckligt med kraschkungar i F1 redan?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ja, det hade blivit för dyrt för Jaguar. Villeneuve kanske bara var ironisk?
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Paasonen kanske senaste från det finska träningslägret verka som de vilja tysta ner vi starta nytt topic....
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det vore något det, men jag tror dessvärre att Villenuve skulle stå sig slätt mot Schumacher. Inte för att han har mindre talang men hans attityd gentemot sporten känns en aning förlegad. Dessutom har ju Schumacher en helt annan kännedom om alla mekanismer, på det sociala såväl som det tekniska, som ligger bakom framgångarna hos Ferrari. Att Villenueve skulle kunna ta ikapp det försprånget är osannolikt. Mer sannolikt är väl i så fall att Villeneuve får köra mot Barrichello. Den kampen tror ajg dock att Villenuve vinner - med hästlängder.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag tror också Schumi skulle vinna klart mot Ville om de båda satt i en Ferrari, allt annat vore konstigt. Även om de rent körmässigt kanske varit lika någon gång, vilket är svårt att avgöra, så har Ville knappast utvecklats särskilt mycket i BAR, samt mindre proffsig inställning och framförallt mycket sämre kännedom/stöd ifrån stallet. Men visst skulle det vara mycket roligare än med meningslöse Rubens i stallet, för rent mentalt är de nog båda ungefär lika hårda och kan säkert göra sitt bästa utan att störas så mycket av den andre.

Nu skulle ju Schumi aldrig tillåta Ville som andreförare så det kommer tyvärr aldrig att inträffa. För Schumi skulle ju ha allt att förlora på ett sådant byta av andrechaffis. Han skulle få en klart mindre trevlig stämning i stallet med en andreförare som går sin egen väg och kanske t.o.m. en mindre stark ställning, då Ville är lite mer av "hjältechaffis" vilket är poppis bland många fans, plus viss risk att få stryk. Skulle han däremot vara klart snabbare skulle alla skylla på hans bättre förutsättningar med ett stall som är byggt kring honom, etc.. Dessutom skulle säkert inte bilen utvecklas bättre heller. Nä, jag har ytterst svårt att se att Schumi skulle tillåta nåt sånt.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Villeneuve har satt Schumacher på plats förut och kan göra det igen :saucy:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tror inte Schumi är kvar så länge tyvärr. Han sitter just nu i en loose/loose situation. Oavsett om han vinner eller inte så tappar han och sporten anhängare. Det räcker med att han gör/säger en sak fel så kommer alla som har något emot honom att hoppa på honom, för så fungerar pöbeln.
Det tycker jag är synd för jag hade gärna sett honom förlora mot Kimi "på lika villkor". (Det betyder jämnbördig bil)
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Det vore ju kul att se Schummi mot någon som är mer jämbördig/har mindre respect. Skulle kanske kunna vara Villeneuve. Men nu är det ju så att om han vinner så kommer alla att klaga på att Villeneuve samma material osv och förlorar han så... förlorar han.

Enda chansen för Schummi är väl att byta till ett nytt stall och ta upp det till oövervinnlighet. Fast han är väl för gammal för det.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Schumi har aldrig kunnat ta ett stall till oövervinnerlighet, vart fick du det ifrån?
Han kan förvisso köra, men det är herrarna Byrne, Brown, Todt och en hel eskader av ingenjörer som bygger bilen. Detta bevisas av att om Schumi inte vunnit med den så gjorde Barrichello det. Och hade han inte kört den hade min mormor vunnit med den.