Albers signs for Minardi!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

we hear from Germany that his fellow Dutchman Christjian Albers visited Stuttgart earlier this week to tell Mercedes-Benz racing chief Norbert Haug that he will not be racing for the company in the German Touring Car Championship next year - because he has landed a drive in F1 with Minardi. It is anticipated that the news will be announced some time this week and Albers will make his first appearance as an official Minardi driver at the forthcoming demonstration of F1 in China, which is scheduled to take place on December 15.

Är han något att ha?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jo för fan, han har impat i dom lägre serierna.

Undrar vem det är som sponsrar?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Låter som ett holländskt rykte det där. Jag fick den i lådan, men ville avvakta inna jag säger något.
(Eller om det var gårdagens glögg som hade stått för länge och blivit skämd, vilket skulle kunna förklara mitt tillstånd idag.)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Eftersom Minardi skrivit nedanstående så tycker jag man kan läsa en hel del mellan raderna... Tror att båda förarna kan bli klara den 15 december.

THUNDER IN CHINA RESCHEDULED FOR DECEMBER 15

LEDBURY, ENGLAND, December 7, 2002

The Minardi F1x2 team announced today that the historic Thunder in China event, sponsored by BSA International, will now take place at Beijing’s Goldenport Motor Park on Sunday, December 15, one week later than planned, as a result of logistics issues. The event will be preceded by a press conference at the new facility, on Thursday, December 12.

The team also confirmed that its Malaysian star, Alex Yoong, and Dutchman, Christijan Albers, both of whom who have participated in previous Minardi F1x2 events, will handle the driving duties at Thunder in China. It is particularly fitting that Yoong is involved in this ground-breaking event, as he is of Chinese descent and has a number of relatives who live in China.

“Thunder in China is both a very important, and a very special event for all of us at KL Minardi,” says Team Principal, Paul Stoddart, “as it will mark the first time a Formula One car has been fired up in mainland China and driven on a Chinese race circuit. It’s certain that the sight and sound of a pair of two-seater Formula One cars in action will make a lasting impression on the fans present at the Goldenport Circuit, as well as on the consciousness of all those watching the live television coverage of the event.

“Just as we have done in Malaysia while cultivating commercial partnerships that are of mutual benefit to the team and to the companies concerned, we are going to assist China and the Chinese people to fire up their interest in Formula One.

“We would particularly like to thank Dato’ Dr Cam Soh, the Executive Chairman of BSA. His company is a valued commercial partner of Minardi and he is one of the main instigators and backers of Thunder in China. It is also highly significant that BSA is now moving aggressively into the dynamic Chinese market, a strategy that will allow BSA not only to increase worldwide market share for its high-quality products, but also to increase the foreign exchange and export earnings of this highly successful Malaysian company.

“Thanks are also due to the staff at the Goldenport Circuit and the Federation of Automobile Sport of China. Without their invaluable support, Thunder in China would not have been possible,” concludes Stoddart. “Everyone at Minardi is very proud to be involved in this important event.”
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Inte särskilt uttömande om Albers så det kan ju tolkas som att han är klar, kommer att bekräftas och Minardi vill hålla lite på konfekten.

Kul val i så fall, istället för den vanliga pay-drivern man knappt hört talas om och som inte imponerat tidigare som Minardi normalt kör med. Om man nu bara kan få se Justin Wilson i den andra Minardibilen så vore det en höjdare :up:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tyckte det lät mer som Alex Yoong var klar :up:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag menar det måste ju vara en riktig höjdare med en kille som pyntar tiotals miljoner dollar och bara vill köra några enstaka på fredagen och lördagen. (Eftersom han inte kvalar in)

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-12-09 14:17 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Klart Albers kvalar in. Det är ingen Yoong vi pratar om, den här killen kan ju trots allt köra racerbil.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skulle vara kul att se hur dom står sig under det där X2-loppet
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tror inte det säger så mkt ... chassin är ju gamla och jag tvivlar på att någon av dem kommer att köra, eller för den delen tillåtas att köra, ens i närheten av full satsning.

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-12-09 14:18, LuckyStrike1 wrote:
Klart Albers kvalar in.
Trodde att 107% togs bort?? Är jag felunderrättad??
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Du har som vanligt liten koll på fakta :wink:

107% regeln gäller i allra högsta grad fortfarande. Kraschar en förare i sitt enda kvalförsök kommer han tillåtas starta längst bak om han satt konkurrenskraftiga tider tidigare under helgen.

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-12-09 14:50, LuckyStrike1 wrote:
Du har som vanligt liten koll på fakta :wink:

107% regeln gäller i allra högsta grad fortfarande. Kraschar en förare i sitt enda kvalförsök kommer han tillåtas starta längst bak om han satt konkurrenskraftiga tider tidigare under helgen.
Om han inte kraschar, utan bara visar sig vara 7% långsammare än snabbaste kvaltid, får han då starta?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nix ... då gäller samma regel som alltid. Ingen start såvida stallet inte kan visa att särskilda omständigheter låg bakom den långsamma stallen och att han tidigare under helgen varit tillräckligt snabb.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok jag förstår (tror jag).

Lite gummi har man allt lyckats baka in i den §.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

107% regeln har alltid varit lite gummiartad och den har inte förändrats till nästa år.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Och så tog dom Verstappen i stället :???:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Mmmmm, trist som fan!
Har aldrig gillat Verstappen!