Efter 4 stäckor så ser det bra ut för svenskarna, Daniels Puma har hållit hitils. Det blir tydligen skillnad när engelsmännen skruvat ihop bilen.
1 TIRABASSI /RENUCCI Citroën Saxo
2 BERENGUER /MARES Citroën Saxo +00:04,500
3 CARLSSON /ANDRESSON Ford Puma +00:21,700
4 JEAN-JOSEPH /BOYERE Renault Clio +00:22,800
5 AMOURETTE /MARIE Citroën Saxo +00:36,800
6 DUSSAUCY/BELOT Olivier Peugeot 206 +00:48,700
7 ROBERT /BEDON Peugeot 206 +00:49,300
8 BERNARDI /CAVALIER Ford Puma +00:59,000
9 KRUSE / Davidson Renault Clio +01:11,000
10 BUTOR /TABORSZKI Citroën Saxo +01:20,000
19ème Rallye des Cardabelles Millau-Aveyron
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
" Han säger sig vara ganska nöjd med rallyt hitills trots att bilens inställningar inte är riktigt så bra som han vill. Det var länge sedan som jag var kvar i en internationell tävling efter andra dagen, säger Daniel med viss belåtenhet. Det har även varit svårt att hålla en hög fart och samtidigt följa noterna eftersom det varit så många vägbyten på specialsträckorna, meddelar han.
"Vi försöker jävlar anamma", säger Daniel med en viss frustration över att Puman inte haft fullt så optimal utvecklingspotential, som några av de andra bilarna, den senaste tiden. Farten ut ur dem skarpa kurvorna är för låg, på grund av att däcken slirar för mycket. Vi kommer ändå fortsätta att justera en del på hjulupphängningen inför morgondagens återstående 56 kilometer, berättar Daniel avslutningsvis! "
2 TIRABASSI/RENUCCI Citroën Saxo Super 1:37:14,1
2 BERENGUER/MARES Citroën Saxo Super +00:12,800
3 JEAN-JOSEPH/BOYERE Renault Clio +00:22,300
4 AMOURETTE /MARIE Citroën +01:18,400
5 CARLSSON /ANDRESSON Ford Puma +01:32,300
6 BERNARDI /CAVALIER Ford Puma Super +02:08,500
7 ROBERT/BEDON Peugeot 206 Super +02:37,700
8 BUTOR /TABORSZKI Citroën Saxo Super +03:07,900
9 BIASION/MEFFRE Citroën Saxo Super +03:28,000
10 KRUSE /DAVIDSON Renault Clio Super +03:32,600
"Vi försöker jävlar anamma", säger Daniel med en viss frustration över att Puman inte haft fullt så optimal utvecklingspotential, som några av de andra bilarna, den senaste tiden. Farten ut ur dem skarpa kurvorna är för låg, på grund av att däcken slirar för mycket. Vi kommer ändå fortsätta att justera en del på hjulupphängningen inför morgondagens återstående 56 kilometer, berättar Daniel avslutningsvis! "
2 TIRABASSI/RENUCCI Citroën Saxo Super 1:37:14,1
2 BERENGUER/MARES Citroën Saxo Super +00:12,800
3 JEAN-JOSEPH/BOYERE Renault Clio +00:22,300
4 AMOURETTE /MARIE Citroën +01:18,400
5 CARLSSON /ANDRESSON Ford Puma +01:32,300
6 BERNARDI /CAVALIER Ford Puma Super +02:08,500
7 ROBERT/BEDON Peugeot 206 Super +02:37,700
8 BUTOR /TABORSZKI Citroën Saxo Super +03:07,900
9 BIASION/MEFFRE Citroën Saxo Super +03:28,000
10 KRUSE /DAVIDSON Renault Clio Super +03:32,600