Som den dataamatör jag är, köper jag glad i hågen en ny fin hårddisk eftersom det har blivit fullt i min befintliga.
Problem ett det finns stift på baksidan. Jag tror att den skall sitta som slav om jag gör det enkelt för mig. Men skall den sitta på 16 HEADS, 15 HEADS, AUTO SPIN DISABLE eller 32GB CLIP.
Problem två skall den sitta först eller sist eller spelar det ingen roll när det gäller bandkabeln.
Skall den inte bara dyka upp när jag andvänder utforskaren om det är riktigt. Eller måste jag köra lägg till maskinvara eller något annat trams.
Hårddisken är en IBM Deskstar Model IC35L040AVVN07-0 40GB
Datorn en gammal Pentium II 450 med Windows 98 som nuvarande OS och gamla hårddisken en 12 GB
Hårddiskproblem
-
-
Din befintliga disk måste förstochfrämst vara byglad till master, på vissa nyare diskar så kan man skita idet men kolla iaf.
Din nya disk ska byglas som slave, man brukar inte behöva röra någon annan bygel än master/slave bygeln.
Sedan ska du in i setupen, brukar vara ett tryck på DEL under startupen för att identifiera din nya disk om inte maskineriet står på autodetect då förståss.
Sedan ska disken dyka upp i ditt operativsystem så att du kan formattera den.
/ Tommi
Din nya disk ska byglas som slave, man brukar inte behöva röra någon annan bygel än master/slave bygeln.
Sedan ska du in i setupen, brukar vara ett tryck på DEL under startupen för att identifiera din nya disk om inte maskineriet står på autodetect då förståss.
Sedan ska disken dyka upp i ditt operativsystem så att du kan formattera den.
/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
-
-
Om du kikar på IBMs websida för teknisk support så borde du kunna hitta en del info. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/ ... gxpjum.htm
-
-