Max Mosley har föreslagit att antalet motorer skall begränsas till 1 per helg och om man måste använda fler får man starta sist på gridden. Anledningen till detta är att man vill spara pengar.
Vad tror ni om det, kommer det att bli billigare och jämna ut fältet?
Vissa har påstått att det kommer att bli ännu dyrare, eftersom det är väldigt dyrt att utveckla en motor som skall hålla ännu längre. Mer testtid, simuleringar, etc.. De billigaste köpmotorerna brukar ju inte alltid vara de pålitligaste. Dessutom är det ju så att stallen gör av med alla pengar de kan få tag på, så det kommer nog inte att bli ett dugg billigare. Frågan är väl om det istället blir jämnare och man får mindre för mer pengar, så att säga? Men det tror jag inte heller, då det mycket väl kan bli större skillnad när de billigare motorerna måste ha större marginaler. Det skall väl vara om nåt stall skiter i bestämmelserna och kör med flera motorer som vanligt då, eftersom de ändå brukar starta sist.
En annan sak är att det kan bli väldigt tråkiga träningar på fredag och lördag morgon, när alla konserverar motorer. Men det är klart, nån gång kan man kanske få se Schumi och de andra starta längst bak och därmed en massa omkörningar, men det är inte säkert att det blir så ofta.
Motorbegränsning
-
- Inlägg: 51
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Till
hur mycket motorer använder småstallen idag, finns det några uppgifter om det? kvalen borde ju hur som helst bli jämnare då man inte kan använda kvalmotorer. träningarna lär som sagt bli tråkigare, nej det är nog itne rätt väg. något borde dock göras åt kostnadsökningen men så länge folk är beredda att betala är det nog svårt att göra något
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tis feb 12, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 51
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Till