Jari yrar...

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

"Toyota kommer att gå betydligt sämre nästa år tack vare besluten ifrån Japan. (Halva kärnteamet kommer att gå)."

Halva kärnteamet, är det Mika Salo som avses? :grin:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Men nu var det iallafall klart att det var en krönika och Jaris egna åsikter... :wink:

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

När Jari har skrivit någonting så råder det inget tvivel om att det är hans egna åsikter.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Ur Jari Raljerar...: "Ta bort radioapparaterna om det inte går annars eller låt alla diskussioner vara öppna eller spelas in."

Det här är ju en bra idé, all information mellan teamet och bilen ska vara offentlig. Vet inte hur mycket det gör för teamorder, kan ju säga till Barri att släppa allt rött han ser bakom sig redan innan han startar, men det vore ju kul ändå.

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-10-05 15:25, Lemon wrote:
"Toyota kommer att gå betydligt sämre nästa år tack vare besluten ifrån Japan. (Halva kärnteamet kommer att gå)."

Halva kärnteamet, är det Mika Salo som avses? :grin:
Nej, möjligen får även Ove gå, liksom Agne Pasquali ur stalledningen och Ingejörschefen David Loic. På hans plats verkar numera Dieter Gass. Bland annat...
I stället kommer da Matta. :wc:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Da Matta :wc: Jag hade personligen behållit Salo om jag vore stallchef för Toyota. Förstår inte heller beslutet att ersätta Salo med nån från sunkrejsligan.

Att Påven går (är det verkligen klart?) är väl inte så oväntat. Han har ju själv sagt att han kommer pensionera sig snart.

Min invändning gällde ditt påstående om att Toyota kommer vara sämre nästa år. Tycker inte dom varit speciellt bra i år. I vissa lopp har dom ju knappt varit bättre än Minardi. Jag tror Toyota kommer bli bättre nästa säsong. Med deras enorma resurser vore någonting annat ett stort fiasko.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inte utan kontinuitet. De jag talar om var kärntruppen både under teståret och under innevarande säsong. Utan kontinuitet måste man börja om från början. Det är inget tvivel om att dom har resurserna och jag har stort förtroende för Olivier Panis, men det räcker inte. Ove, Loic och Pasquali kan inte ersättas av nybörjare utan att det syns. De dyker först och kommer kanske igen. Men det är bara kanske. För att lyckas måste man veta vad man gör och jag är inte säker på att dom gör det just nu. Det var meningen att Ove skulle vara kvar tills man verkligen fick resultaten, men det verkar som om han går innan.
(Nej, det är inte bekräftat än)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag vill gratulera Jari till den utmärkta Mika Häkkinen interjuven. Slår det mesta :eek: Utan att överdriva kan man säga att Jari fick mer ut av Mika än motorsportjournalisterna har fått på FIAs presskonferenser under tio års tid.
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Om journalisterna bara bemödat sig att lära sig världsspråket finska så hade de oxo fått veta ett och annat...

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är det jag sagt, finska är ren och skär allmänbildning.