Jag kan inte hjälpa det...

The American zone...
nicolas

Inlägg av nicolas »

...men jpm har gjort den bästa säsongen någonsin för en förare i en amerikansk formelbilsklass-iaf för män med härkomst utanför gringo-land.

JPM har skrivit in sig i amerikansk racing historia med indy segern-den första segern för en rookie på 36 år!

Han kunde lägga ner karriären nu och ändå anses som en stor förare, f-1 seger, cart seger, f 3000 seger och indy segern.

Jag kan mest om jpm av oss alla så är det nån som ska få äran för hans triumfer här så är det jag!

Enough said already!

Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
Hannu

Inlägg av Hannu »

Du menar män från Colombia då alltså.

Håller faktiskt med dig där :grin:

Men annars är det inte mycket att hänga i granen va..??
Har ju mest varit i vägen i F1 tycker jag, men det är klart även dålig reklam är ju ändå reklam :grin:

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Montoya är helt klart en superstar som kommer ta över tronen i F1. Schumachers tid är påväg att ta slut :grin:

Hoppas dock att Kimi är en förare som kan ta upp kampen med JPM i framtiden. :smile:
PS

Inlägg av PS »

On 2002-02-08 20:17, Ozikahn wrote:
Hoppas dock att Kimi är en förare som kan ta upp kampen med JPM i framtiden. :smile:
Japp. Hoppas det blir lite fajter mellan honom och JPM, nu när de har ganska likvärdiga bilar och nästan lika mycket F1-erfarenhet. Jag tror nog att Kimi kan överraska ganska rejält i år.
Hannu

Inlägg av Hannu »

Ja McLaren tog ju inte Kimi för ingenting.

Såg en intervju på TV8 idag med Ron Dennis som fick frågan om just varför de valde Kimi.

Ron sa att de noga gått igenom förarna de ville ha i teamet när Mika slängde in handuken. DC var ju given men så fanns Kimi där som hade imponerat på många. Han kom till F1 från ingenstans och med den inlärningskurvan han hade så fanns där igentligen ingen annan som passade bättre. Enligt Ron så blir inte Kimi sämre och håller han samma nivå som förra året så vinner han tävlingar redan i år.

De pratade också om Mika's comeback nästa år och hur de skulle göra om Mika vill köra igen. Ron gav inget direkt svar på det men att han trodde att Mika skulle komma tillbaks för han är en racerförare och kommer inte att kunna hålla sig borta från motorsporten. Men om han kör för McLaren?? det visste han inte..

Ron sa också om 2002 att Ferrari kommer att vara teamet att slå och om däcken sa han att de visst hade stor betydelse i F1.
Annars hade man inte lagt så mycket pengar på utveckling och liknande om det inte hade det.