Ok, någon kanske kan svara på en enkel datanördfråga då?
-
Jag fick en del problem med min dator eftersom jag "råkade" radera någon systemmapp.
Jag har fått ordning på det mesta utom Norton 2002.
Jag började avinstallera (är det vad jänkarna kallar en oxymoron?) Norton, men jag hade glömt att sätta i sladden till min laptop och batteriet tog slut.
Nåväl, i med sladden och börja om.
Men nu säger datorjäveln att jag skall "avsluta den pågående avinstallationen först".
Detta även om jag använder kontrollpanelen (Windows 2000).
Om den pågår så borde man ju kunna hitta den någonstans eller hur?
Idéer någon?
Jag har fått ordning på det mesta utom Norton 2002.
Jag började avinstallera (är det vad jänkarna kallar en oxymoron?) Norton, men jag hade glömt att sätta i sladden till min laptop och batteriet tog slut.
Nåväl, i med sladden och börja om.
Men nu säger datorjäveln att jag skall "avsluta den pågående avinstallationen först".
Detta även om jag använder kontrollpanelen (Windows 2000).
Om den pågår så borde man ju kunna hitta den någonstans eller hur?
Idéer någon?
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
-
Jag kom på en grej när jag skrev förra inlägget.
Jag kollade vart genvägen till avinstallationen ledde, och det var till ett program som hette MSIEXEC.EXE
Jag kollade via task manager, och mycket riktigt, det fanns en pågående process som hette så.
Så jag stängde av den via Task Manager och prövade igen.
Samma resultat
Jag kollade vart genvägen till avinstallationen ledde, och det var till ett program som hette MSIEXEC.EXE
Jag kollade via task manager, och mycket riktigt, det fanns en pågående process som hette så.
Så jag stängde av den via Task Manager och prövade igen.
Samma resultat
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
-
En annan fråga:
Förut så kunde man spara NHRA:s filmklipp till hårddisken, vilket jag inte kan längre. De använder Quick Time insticksspelare eller vad den nu heter.
Här är ett exempel:
http://www.nhra.com/2002/events/race15/ ... ectmov.asp?
Har någon ett tips på hur man kan spara denna typ av filer?
Förklara gärna vad asp. står för.
Förut så kunde man spara NHRA:s filmklipp till hårddisken, vilket jag inte kan längre. De använder Quick Time insticksspelare eller vad den nu heter.
Här är ett exempel:
http://www.nhra.com/2002/events/race15/ ... ectmov.asp?
Har någon ett tips på hur man kan spara denna typ av filer?
Förklara gärna vad asp. står för.
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
-
-
Prova att städa bort mappen som norton ligger i och se om samma fel kvarstår.
Jag hade en hel del krångel med norton på en w2k maskin men jag tog den enkla installeraomhelaskitenvägen istället eftersom det var lite annat som krånglade oxo.
Har du otur så ligger det något skit i registryt och spökar...
/ Tommi
Jag hade en hel del krångel med norton på en w2k maskin men jag tog den enkla installeraomhelaskitenvägen istället eftersom det var lite annat som krånglade oxo.
Har du otur så ligger det något skit i registryt och spökar...
/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
-
-
-
Bra idé för Linux är nämligen så pass krångligt för vanliga döda att du efter ett tag inte kommer kunna använda datorn alls. Vilket naturligtvis har den fördelen att den aldrig mer kommer kracha.On 2002-09-12 12:03, woodi wrote:
> format c:
Installera sedan Linux!
Har du testat att installera Norton igen och sedan avinstallera?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: llowgren den 2002-09-12 15:48 ]</font>
-
Japp, tanken är att du ska kunna installera Norton på nytt efter att ha fått bort den där "låsningen" som ligger och stökar till det för dig.
För så länge norton påstår att en installation/avinstallation pågår så kommer du inte att kunna få in eller ut det ut datorn utan våld aka. rensa katalogen som det ligger i.
Minns inte vad mappen heter nu men jag kan kolla hemma där jag kör med Norton Antivirus 2002.
/ Tommi
För så länge norton påstår att en installation/avinstallation pågår så kommer du inte att kunna få in eller ut det ut datorn utan våld aka. rensa katalogen som det ligger i.
Minns inte vad mappen heter nu men jag kan kolla hemma där jag kör med Norton Antivirus 2002.
/ Tommi
-
-
Då är det så roligt att det ligger något skit i registryt och spökar.
Skaffa någon form av regcleaner aka registrycleaner och sätt den på att döda allt i registryt som har med Norton och Symantec att göra..
Eller så skickar du ett mail till min syrra som jobbar på Symantec och ber om hjälp, iofs är hon inte på supporten längre..
/ Tommi
Skaffa någon form av regcleaner aka registrycleaner och sätt den på att döda allt i registryt som har med Norton och Symantec att göra..
Eller så skickar du ett mail till min syrra som jobbar på Symantec och ber om hjälp, iofs är hon inte på supporten längre..
/ Tommi
-
-