WSB Assen

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Kom även ihåg att det körs WSB på Assen idag. Edwards i pole, men Bayliss inte långt bakom. Normalt är Bayliss den starkare föraren på Assen, men jag tror på en dubbelseger för Edwards, med Bayliss på dubbla andraplatser...för att bevaka totalställningen.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Hehe, Edwards vann första heatet, med Bayliss bevakandes sin andraplats...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nästan rätt, Loranga.
Vem kommenterade loppet på Eurosport?

Loranga

Inlägg av Loranga »

Bayliss ville visst inte vara med. Såg inte loppet själv, läste bara att han bröt efter en krasch.
Undrar också vem kommentatorn var.
Någon som såg avslutningen på Supersport? Ruggig krasch! Så nära döden var det längesedan jag såg någon vara i roadracing...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Haga bromsade lite sent och körde in i Bayliss varpå båda åkte av. Det såg dock ut som om båda kom iväg igen, men kort därefter vandrade Bayliss iväg på sidan av banan så jag vet inte riktigt vad som hände honom.

Edwards kastade av sig handskar och t.o.m. stövlar ut till publiken, men Chili som kom tvåa kastade ut skinnställ och allt så att han till slut bara hade kalsonger och en T-shirt kvar - annorlunda klädsel på prisutdelningen... Chili är tydligen en lite lätt temperamentsfull åkare och inte alltid PR-stabens önskeförare.

Lite underlig vändning på säsongen, först vinner Bayliss allt och sedan börjar helt plötsligt Edwards vinna tävling efter tävling. Bayliss har väl 14 vinster men Edwards har vunnit de 7 senaste loppen och leder totalt. Inte bra att slappna av för mycket, eller vad Bayliss nu har gjort.

tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Jo jag såg kraschen i SS600 snacka om nära döden upplevelser!
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Är det inte lite av tradition att Chilli "strippar" och kastar allt till publikum?
Jag kom inte sist!
Loranga

Inlägg av Loranga »

On 2002-09-09 02:00, AndersF1 wrote:

Vem kommenterade loppet på Eurosport?

Hmm...sitter och kollar på inför Bol d'Or nu...och det måste vara bisittaren Björn Inge som var huvudkommentator då...