CART v IRL

The American zone...
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Nån som såg intervjun med Bräck på SVT-Sporten igår?
Vet inte, men nog tyckte jag att man kunde "läsa mellan raderna" att det blir IRL som tar över formelbilsklass nr 1 därborta nästa år. Att Ganassi bestämt sig för IRL kunde man också ana, även om det inte fanns nåt "officiellt" besked.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Bräck kanske kan tänkas köra för Fernandez nästa år. De är ju polare sedan gammalt och Nakano försvinner till IRL. Ett annat alternativ vore ju Rahal. Jag är säker på att Rahal önskar att de hade haft Bräck kvar.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rahal har ju två förare som plockar poäng och inte kör andra av banan till skillnad från Bräck :grin:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Rahal är fjärran från den form de hade då Bräck var med. Deras bästa år någonsin och det var fan i mig inte Papis förtjänst.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Att Ganassi tvekar om att lämna CART, vad kan det bero på? Kan det vara så att Kenny Bräck har ett fler års kontrakt som säger att han ska köra i CART? I så fall vore det ju en förklaring till 2 + 1 lösningen, alltså 2 bilar i IRL och så Bräck i CART.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Bräck har (enligt DN, tror jag) bara 1-årskontrakt med Ganassi.
desricz

Inlägg av desricz »

Tror snarare att om det är så att Ganassi tvekar kan det bero på Target som enligt rykten är vill stanna i CART.
Walle30

Inlägg av Walle30 »

September 5 - Reports have been flying that Target Chip Ganassi Racing will be withdrawing from CART at the end of the 2002 season and be defecting to the IRL with Toyota, the team's current engine manufacturer. The team is denying that this decision has been officially made, however they aren't ruling it out as a very likely possibility. Ganassi currently fields one IRL car, in addition to his CART and NASCAR operations. No drivers have been named, although Scott Dixon is a strong possibility, considering his outstanding performance and the fact that his current contract with Ganassi is paid by Toyota. Kenny Brack has been released from his contract, and is now a free agent.

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Ange källan!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag har hittat nyheten på en mindre CART-sajt: http://members.tripod.com/cart_rock//main.html .

Eftersom den är från den 5 september och inga nyheter därefter tycks ha bekräftat den vet jag inte hur mycket vikt man ska lägga vid den. Det är ju inget nytt egentligen, annat än att Kenny skulle vara befriad från sitt kontrakt - men vi visste ju redan att han inte låg så bra till hos Chip.

Tärnström

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2002-09-10 17:33 ]</font>
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

NASCAR-snubben som kommenterade CART-sammandraget på Eurosport i söndags verkar ju inte ha full koll direkt (han brukar vara ganska bra annars). Ganassi´s övergång till IRL var ju i stort sett klar enligt honom, likaså da Mattas övergång till F1 och Toyota. :crazy:
Keep on Boppin´
Loranga

Inlägg av Loranga »

Är det Ted Westerfors du pratar om?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kommenterar Ted Westerfors mc-racing också?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

On 2002-09-11 11:44, AndersF1 wrote:
Kommenterar Ted Westerfors mc-racing också?
Det har jag aldrig hört, men jag tror det var han som kommenterade CART-sammandraget.
Keep on Boppin´