SAAB vs Volvo

All racing med "standardbilar".
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

Vilket svenskt team skulle klara av att bygga två bilar från scratch?
Och för "bara" 10 miljoner?
En seriös satsning på STCC har ju kostat ca 30 miljoner per år de sista åren.
Det lär ju inte bli billigare bara för att de lägger om reglerna.

Inte i det långa loppet i alla fall.

Är det förresten ETCC reglementet som gäller nästa år?
Life is a Drag,
Get a Grip!
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Mycket rykten är i gång nu och man skall kanske ta dessa uppgifter med en nypa salt.
Men visst är något på gång från Trollhättan, hörde själv att det kommer två eller ev. fyra SAAB bilar till nästa år och två av bilarna skulle drivas av ett team som finns med under STCC helgerna men som inte deltar i STCC i år. De andra två bilarna skulle skötas av ett team som idag kör i en annan serie som inte är representerad under STCC helgerna. Här är det fritt för er att spekulera så kan jag svara om det är rätt eller fel :razz:
Detta skulle då vara ett sätt för SAAB att känna sig för utan att gå in som biltillverkare, men fortsättning följer.

Reglerna för STCC inför nästa år är vad jag vet inte hundra spikade men det kommer att vara ETCC reglementet som kommer att gälla men man öppnar även upp för lite mer privatbygge som skall fylla ut startfälten, men som sagt helt klart är det inte än.

Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

10 miljoner låter väldigt väldigt lite för en satsning. Men nog behövs det fler märken, just nu ser det mest ut att bli en Volvo cup. Vad är skillnaden mellan ETCC reglementet och BTCC reglementet?

Jag tror att STCC måste köra med ett reglemente som redan finns för att lyckas. Det måste finnas begagnade bilar för stall att köra och vara konkurrenskraftiga med för det finns knappast pengar i svensk racing för att bygga upp en serie med nybyggda bilar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

On 2002-08-26 10:20, LuckyStrike1 wrote:
Jag tror att STCC måste köra med ett reglemente som redan finns för att lyckas. Det måste finnas begagnade bilar för stall att köra och vara konkurrenskraftiga med för det finns knappast pengar i svensk racing för att bygga upp en serie med nybyggda bilar.
Man kommer att köra efter ETCC reglementet men eftersom det råder stor brist på bilar så öppnar man upp även för lite mer privatbyggda bilar för att fylla ut startfälten.
Men det blir ETCC regler men problemet är ju att ingen vet hur dessa ser ut om några veckor och än mindre till nästa säsong, nu skall man tydligen ändra vikterna igen men som sagt det kan ändra sig igen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Är månne Podium ett av de aktuella stallen?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Var kanske ingen bra ide att lova att säga om det var rätt eller fel :wave:
Jag tar tillbaka det men fortsätt gärna att gissa :razz: