Skummis "årliga" misstag?
-
Jag vill minnas att [Schumacher] för något år sedan på en presskonferens (efter han gjort ett misstag i loppet) sa nå't i stil med "I usually make one mistake per year, let's hope this was the one". Nå'n mer som kommer ihåg detta och kan precisera lite?
Jag tar upp detta med tanke på att han gjorde minst tre grova misstag denna helg - två missade kvalvarv igår och att han körde över "vita linjen" idag.
/Mike
PS: För övrigt tror jag inte att MS eller Ferrari vinner VM nästa år.
Jag tar upp detta med tanke på att han gjorde minst tre grova misstag denna helg - två missade kvalvarv igår och att han körde över "vita linjen" idag.
/Mike
PS: För övrigt tror jag inte att MS eller Ferrari vinner VM nästa år.
-
Missade kvalvarv är väl ändå inte så grovt? Det sker ju ständigt att förare gör misstag på kvalet då de ligger precis på gränsen för sin egen och bilens förmåga.
Att korsa den vita linjen kunde förstås blivit ödesdigert i en mer pressad situation, om det t.ex. varit sista loppet för säsongen och en eventuell VM-titel hängt på det. Men som situationen var nu är det väl inte heller så mycket att hänga upp sig på.
Schumi har i så fall gjort fler liknande misstag i år, som t.ex. snurrningen på Nürburgring.
Att korsa den vita linjen kunde förstås blivit ödesdigert i en mer pressad situation, om det t.ex. varit sista loppet för säsongen och en eventuell VM-titel hängt på det. Men som situationen var nu är det väl inte heller så mycket att hänga upp sig på.
Schumi har i så fall gjort fler liknande misstag i år, som t.ex. snurrningen på Nürburgring.
-
-
-
-
-
Nja, Adelaide-94, Jerez-97 och Suzuka -98 kan väl klart tolkas som stressrelaterade "misstag", så han verkar inte helt stabil i riktigt stressade situationer, men det är klart det här var ju inte pressande i samma grad.On 2002-07-22 05:11, Jari wrote:
Att korsa linjen var ett klart stressymptom och såna har vi inte sett från Schumi vad jag vet förr.
Han är världsmästare, men för sista gången.
-
Det håller jag inte med om. Åtta segrar av elva möjliga tyder väl på att MS är säkerheten själv. Jag tycker han kör tryggare och stabilare än någonsin tidigare i sin karriär. Möjligen ger han inte längre det där allra sista på kvalen, väl medveten om att Ferrarin är så bra i race setup att han klarar sig utan pole.On 2002-07-22 10:37, MikeSolo wrote:
Japp, samma tanke har slagit mig - detta var sista gången MS blev världsmästare. Misstagen har ökat under detta år, och jag tror att annat än racing börjar bli viktigare för honom.
-
-
Jag tror att schumi menade ett misstag per år när han bryter loppet pga det...
Misstag i kval tror jag inte han räknar med för där kör ju förarna på chans/gränsen hela tiden och där gör ju nästan alla förare misstag nån gång, vissa förare mer än andra
Jag tror nog att schumi fortfarnade vill ha pole, men jag tycker inte att det är samma schumi som vi såg 98, 99, 00, jag menar inte att han är sämre, men han gör inte de där fantomgrjerna som han gjorde då, kan ju ioch för sig bero på att bilen är så Jävla bra att han inte behöver det.
I år har ju också Ferrarin visat sig betydligt bättre i racen än i kvalen och det lär ju vara en faktor som påverkat, precis som turen....det har ju varit väääääldigt tight i många kval, men montoya har dragit det längsta strået.
Misstag i kval tror jag inte han räknar med för där kör ju förarna på chans/gränsen hela tiden och där gör ju nästan alla förare misstag nån gång, vissa förare mer än andra
Jag tror nog att schumi fortfarnade vill ha pole, men jag tycker inte att det är samma schumi som vi såg 98, 99, 00, jag menar inte att han är sämre, men han gör inte de där fantomgrjerna som han gjorde då, kan ju ioch för sig bero på att bilen är så Jävla bra att han inte behöver det.
I år har ju också Ferrarin visat sig betydligt bättre i racen än i kvalen och det lär ju vara en faktor som påverkat, precis som turen....det har ju varit väääääldigt tight i många kval, men montoya har dragit det längsta strået.
-
-
Det är klart att Schumacher gärna vill ha pole, men av det jag har kunnat se i år så optimerar Ferrari bilen för loppet i första hand. Med tanke på att Williams av någon outgrundlig anledning verkar göra precis tvärtom, satsa allt på att ta pole position för att sedan falla genom fältet under tävlingen, så är det inte längre så himla viktigt om Schumacher står på pole eller ej.On 2002-07-22 15:05, AndersF1 wrote:
Hmm, så du menar att Schumi inte längre vill stå i pole utan föredrar att stå tvåa så att han kan riskera att åka av när han skall om Montoya, som han har uppenbara problem med trots snabbare race-bil?
-
- Utvisad
Jari, vad du propagerar för är alltså att Kimi skulle ha fått sin första seger uppkörd! Precis som Mika fick sin! Tycker du verkligen inte att Kimi ska kämpa sig till sin första seger ärligt???On 2002-07-22 15:22, Jari wrote:
Denna gång stod ingenting på spel, snarare hade det kunnat vara positivt att flytta kröningen till Hockenheim av flera skäl. Sponsorer, hemmaplan och så vidare.
/E
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-07-22 17:46 ]</font>
Jo och jag anser nog att han kämpar ganska bra också.
Det är gott gry i grabben inte tu tal om annat, som af Petersen skulle ha sagt.
Hans tid kommer om han forsätter att utvecklas i samma takt och han visar tecken redan på att han har fötter att fylla Mikas skor med. Bara han inte får växtvärk i dom eller hypas sönder som Montoya.
Det är gott gry i grabben inte tu tal om annat, som af Petersen skulle ha sagt.
Hans tid kommer om han forsätter att utvecklas i samma takt och han visar tecken redan på att han har fötter att fylla Mikas skor med. Bara han inte får växtvärk i dom eller hypas sönder som Montoya.
-
- Utvisad