Regn.

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

När var det ett riktigt regnrace senast? Jag med mitt dåliga minne kommer inte ihåg det. Har Michelin ens varit med om ett riktigt regnrace?

Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Ursus

Inlägg av Ursus »

Ända sen i Brasilien förra året. Det måste nästan vara nåt slags rekord i race utan regn.
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Ja, det känns nästan så. Det var länge sedan det var ett helt race i regn från början till slut. Var det det i Brasilien förra året? Har för mig det bara regnade lite granna.

// Hood.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tokblött från start till mål har det nog inte varit sedan... Spa -98?
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Det finns alltså egentligen inget bra belägg för att Bridgestone skulle ha bättre regndäck än Michelin, då dom inte kört mot varandra i riktigt regn?
Intermediate har man väl tampats mot varandra med (vid ett fåtal ggr?) men inte "riktiga" regndäck?

// Hood.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det behöver väl inte tokregna från start till mål för att man skall kunna se skillnad på däckens regnprestanda, det räcker ju med några varv för att se det. Det har t.ex. regnat både i samband med kval och träningar de senaste säsongerna, så nog tycker jag att man kan har kunnat se att Michelin varit sämre, men framförallt intermediate-däcken verkar klart sämre än Bridgestones.

Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Så kan det vara. Men ännu har man inte mötts i race med annat än intermediate, vad jag kan förstå. Kan man hoppas på en överraskning från Michelin i händelse av ett regnrace ?

// Hood.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Den stora skillnaden var väl att med Bridgestone gick det att åka på intermediate. Men med Michelin var det regndäck som gällde. Första racet förra året åkte ju Ferrari gänget åttor runt hela gänget och påstod att det berodde på att de körde intermediate men resten hade regndäck. I brasseland körde [Coulthard] på likadanna däck som schummi och då var det omvända förhållande som gällde. [mjölktillverkare av honkön]förnedrade [Schumacher] å det grövsta. :grin:

Så när det senaste regnracet gick åkte väl alla på samma fabrikat.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-06-19 20:34 ]</font>