EA game som hänger sig ...

Här diskuteras spel som bland annat anknyter till motorsport.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vad är det som gör att EA spelen helt plötsligt får för sig att hänga sig...???

NHL2002 har efter flera månaders utmärkt spelande fått för sig att mitt i en match bara stänga av sig och vips kasta ut en tillbaka till Windows .... varför då?

Fick tag på ett gratisex av EA Porsche 2000 (skoj litet spel att döda några minuter med) och det får också för sig att hänga sig med mitt under spelande vid i princip samma sekvenser. Varför det? Varför ska det vara så mycket strul med spel till PC för? Här sitter man med ett W98 och bra grafikkort och tror i sin enfald att det ska funka :mad:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

DirectX 8.1 har du förmodar jag installerat.

Senaste patchen från tillverkaren av spelet oxå....

Testa annars att byta drivisar till grafikkortet. :smile:
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Kära LS1,
Det är sommar och varmt, och då borde Du själv kunna förstå att sitta inne och spela spel inte är att föredra. Att dessutom spela ett ishockeyspel mitt i dena tropiska hetta är ju ännu ett bevis på att Du är käpprätt ute och cyklar.

Ge Dig nu ut i solen till en stillsam uteservering och njut av några kalla öl i stället!

Om spelet mot förmodan inte skulle fungera en regning dag eller senare i höst så har Du helt enkelt gjort fel! Gör om, gör rätt! :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-06-07 10:55, MGRacing wrote:
DirectX 8.1 har du förmodar jag installerat.
Svaret är jakande :smile:
Senaste patchen från tillverkaren av spelet oxå....
Njaaaa näää samma patch som följer med spelet original... samma patch som har funkat fint så här långt....
Testa annars att byta drivisar till grafikkortet. :smile:
Varför ska jag behöva göra det? Det har funkat med samma drivrutiner till grafikkortet tidigare utan några som helst problem ....

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Zeke

Inlägg av Zeke »

Svåra frågor du har.

Om spelet har fungerat felfritt för att sedan börja krångla så skulle jag gissa på att du har installerat något annat som har skrivit över / förändrat filer som spelet använder sig utav. Jag hade provat att avinstallera NHL2002 för att sedan installera det igen.

Om du har fullt på hårddisken så kan det också skapa ”lustiga” problem ibland.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hmm tack får pröva det. Kan vara ett annat EA NFS spel som jag installerade och sen hänge sig på samma ställe inne i spelet som har ställt till det....

Får bara försöka förstå vilka filer det är som ens sparade spel ligger i så inte hela säsongen är förstörd bara ...

pUs

Inlägg av pUs »

Lucky; Kör WinXP istället, det är klart mindre hängningsbenäget.. några andra tips kommer jag nog inte på.