A1 2002
-
Vi (några på DF1) har långt framskridna planer på att åka ner till A1.
Bussresa från Åland, genom Sverige. Båtresa över till Tyskland, ner till A1. Super Gold 2 (onumrerat) eller Super Gold 3(numrerat) som sittplats.
Avresa torsdag (Kristi himmelfärdsdag) tidig morgon, hemkomst sen måndag kväll.
Ungefärligt pris: mellan 5000 och 6000kr (inte riktigt klart med hotell och så). Det bussförslaget som vi är mest sugna på landar på 63000 (40 pers). Biljett dryga 3000-lappen. Hotell och hytt på båten (ca 300) tillkommer..
Mer info, kolla DF1-topicen http://www.dailyf1.com/forum/viewtopic. ... &start=400
Vid anmälningsintresse, maila Lasse: the.hellstones@alcom.aland.fi
Bussresa från Åland, genom Sverige. Båtresa över till Tyskland, ner till A1. Super Gold 2 (onumrerat) eller Super Gold 3(numrerat) som sittplats.
Avresa torsdag (Kristi himmelfärdsdag) tidig morgon, hemkomst sen måndag kväll.
Ungefärligt pris: mellan 5000 och 6000kr (inte riktigt klart med hotell och så). Det bussförslaget som vi är mest sugna på landar på 63000 (40 pers). Biljett dryga 3000-lappen. Hotell och hytt på båten (ca 300) tillkommer..
Mer info, kolla DF1-topicen http://www.dailyf1.com/forum/viewtopic. ... &start=400
Vid anmälningsintresse, maila Lasse: the.hellstones@alcom.aland.fi
-
-
-
-
-
-
- Utvisad
Jag håller med Marz... det existerar naturligtvis ingen stridsyxa, men man kan ju bli sårad/irriterad ändå, eller hur?
Allt jag önskar är att alla ska bli respekterade oavsett vilka åsikter de framlägger. Om man inte vill lyssna på tjafs så är det ju bara att låta bli eller hur? Hur intressant tror du jag tycker det är att läsa vad olika forummedlemmar ätit till frukost eller vilken tid de gått och lagt sig? Jag låter helt enkelt bli såna topics. Jag tycker att CART etc är dödstråkigt och bara tjafsigt, men inte stör jag mig på det, jag låter bara bli att läsa om det utan att raljera om huruvida det är tjafsigt eller inte.
Nåväl, du förstår nog min ståndpunkt och jag kanske mycket väl åker med på resan... vi får väl se... om inte annat kanske man behöver någon slagpåse i det osannolika fall Maestro inte vinner... och då ligger nog vissa sämre till än andra...
/E
Allt jag önskar är att alla ska bli respekterade oavsett vilka åsikter de framlägger. Om man inte vill lyssna på tjafs så är det ju bara att låta bli eller hur? Hur intressant tror du jag tycker det är att läsa vad olika forummedlemmar ätit till frukost eller vilken tid de gått och lagt sig? Jag låter helt enkelt bli såna topics. Jag tycker att CART etc är dödstråkigt och bara tjafsigt, men inte stör jag mig på det, jag låter bara bli att läsa om det utan att raljera om huruvida det är tjafsigt eller inte.
Nåväl, du förstår nog min ståndpunkt och jag kanske mycket väl åker med på resan... vi får väl se... om inte annat kanske man behöver någon slagpåse i det osannolika fall Maestro inte vinner... och då ligger nog vissa sämre till än andra...
/E
-
-
Hellstonee/Lasse:
Nu skall jag inte åka till A1 i år, men om jag skulle åka skulle jag nog föredra bil. Helst kanske stor bil, typ Voyager, men buss blir för mycket viljor. Med bil kan man stanna och käka när man vill, man kan åka till något trevligt ställe på kvällen, etc.. Åka till Italien och handla vin. Nackdelen med buss är att det är svårt att enas om bra nivå på restaurang och liknande. Med bil behöver man inte enas. Däremot är det kanske inte så roligt att köra, om man nu tycker sånt är jobbigt. Sen det här med att gå omkring i bussen och prata med folk gör man inte ändå, för det är så trångt och bökigt så efter ett tag tenderar man bara att sitta på sin plats och prata med de som sitter allra närmast, om ens det.
Eftersom ni ändå inte verkar bli så många så dra ihop lite bilar, köp biljetter och åk så istället. Samma pris blir det säkert också, då det är svårt att få buss t.o.r. för mindre är en dryg tusing. Om man är 4 i bilen så får man ganska mycket soppa och väg/bro-avgifter för 5000:-.
Nu skall jag inte åka till A1 i år, men om jag skulle åka skulle jag nog föredra bil. Helst kanske stor bil, typ Voyager, men buss blir för mycket viljor. Med bil kan man stanna och käka när man vill, man kan åka till något trevligt ställe på kvällen, etc.. Åka till Italien och handla vin. Nackdelen med buss är att det är svårt att enas om bra nivå på restaurang och liknande. Med bil behöver man inte enas. Däremot är det kanske inte så roligt att köra, om man nu tycker sånt är jobbigt. Sen det här med att gå omkring i bussen och prata med folk gör man inte ändå, för det är så trångt och bökigt så efter ett tag tenderar man bara att sitta på sin plats och prata med de som sitter allra närmast, om ens det.
Eftersom ni ändå inte verkar bli så många så dra ihop lite bilar, köp biljetter och åk så istället. Samma pris blir det säkert också, då det är svårt att få buss t.o.r. för mindre är en dryg tusing. Om man är 4 i bilen så får man ganska mycket soppa och väg/bro-avgifter för 5000:-.
-
Då har du nog hittat till Salongen, det är inte samma sak som DF1´s svenska forum, där vi pratar F1.On 2002-02-07 07:44, EnzoF1 wrote:
Hur intressant tror du jag tycker det är att läsa vad olika forummedlemmar ätit till frukost eller vilken tid de gått och lagt sig?
/E
Precis som ert klotterplank här på Forza
-
Jag tror fortfarande att vi kan dra ihop en hel del folk. Det kanske inte bara blir forum gäng, men genuint F1-intresserade personer blir det iallafall. Det är ändå väldigt synd att det inte blir bättre uppslutning bland forum deltagarna. Det skulle vara otroligt roligt att få debattera IRL (som btw är en hel del annorlunda än att vara gömd bakom en skärm) med personer man träffar här på forumena Jag tycker ändå det finns stora fördelar med buss alternativet.On 2002-02-10 02:30, AndersF1 wrote:
Hellstonee/Lasse:
Eftersom gänget kommer att ha det stora gemensamma intresset kommer nog gäng att röra på sig i bussen. Jag har åkt på flera resor där man haft gemensamma intressen och det har varit rotation, inte är det så trångt. Dessutom kommer inte hela bussen att vara fylld.
Mängder av F1 spel kommer att kunna spelas (man hinner med många deltävlingar). Man roterar med vilka som är med och på det sättet lär man känna varann. Dessutom tippar jag det blir en hel del prestige i spelandet.
Videon kan rulla F1 filmer från nutid och dåtid.
Alla som vill kan läska sig med sina favoritdrycker (vilket är svårt om man ska köra) kan göra det.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hellstone den 2002-02-10 22:45 ]</font>
-
--------------------------------------------------------------------------------
Ok, nu är bostadsfrågan löst.
"Hej!
Ett napp har jag fått! "Vandrarhemmen" är fullbelagda så här långt.
Ett hotell har jag fått tag i via en centralbokning.
Det ligger i Voitsberg, Steirmark (43 km från Zeltweg) och har ***.
Restaurang med traditionella rätter, alla rum har WC/dusch och TV på rummen.
Pris: 38,50 EUR/pers/NATT i dubbelrum
Tillägg för enkelrum är 5,50/natt."
Det här ligger en liten bit nordväst om Graz.
Då skulle upplägget prismässigt se ut så här (jag använder 9,20 kurs, den rör ju sig lite):
hotell 77,- Euro = 708,- sek
F1-biljetter 340,- euro = 3128,- sek
båt 320,- sek
detta totalt:4156,- sek
bussresa med 40 pers 1575,- sek
bussresa med 35 pers 1800,- sek
dvs grandtotal:
40 pers = 5731,- sek
35 pers = 5956,- sek
Vi har då till i morgon på oss att bestämma om vi vill ha hotellet. Jag sa åt henne att boka det om jag inte hör av mej.
Om vi nu sätter en vecka till betänketid (för dom som ännu inte anmält sig) och beställer därefter F1-biljetterna
puh
Ok, nu är bostadsfrågan löst.
"Hej!
Ett napp har jag fått! "Vandrarhemmen" är fullbelagda så här långt.
Ett hotell har jag fått tag i via en centralbokning.
Det ligger i Voitsberg, Steirmark (43 km från Zeltweg) och har ***.
Restaurang med traditionella rätter, alla rum har WC/dusch och TV på rummen.
Pris: 38,50 EUR/pers/NATT i dubbelrum
Tillägg för enkelrum är 5,50/natt."
Det här ligger en liten bit nordväst om Graz.
Då skulle upplägget prismässigt se ut så här (jag använder 9,20 kurs, den rör ju sig lite):
hotell 77,- Euro = 708,- sek
F1-biljetter 340,- euro = 3128,- sek
båt 320,- sek
detta totalt:4156,- sek
bussresa med 40 pers 1575,- sek
bussresa med 35 pers 1800,- sek
dvs grandtotal:
40 pers = 5731,- sek
35 pers = 5956,- sek
Vi har då till i morgon på oss att bestämma om vi vill ha hotellet. Jag sa åt henne att boka det om jag inte hör av mej.
Om vi nu sätter en vecka till betänketid (för dom som ännu inte anmält sig) och beställer därefter F1-biljetterna
puh
-
-
-
-
-
-
-
Om ni vågar, så kan ni gå in här och kolla på lite bilder. Det kommer in mer bilder ikväll i samma topic
http://www.dailyf1.com/forum/viewtopic. ... =4&start=0
http://www.dailyf1.com/forum/viewtopic. ... =4&start=0
-
Tack AndersF1, jo nog var det en hel del jobb. Javisst är det tur med dessa tokiga ålänningarOn 2002-05-07 13:26, AndersF1 wrote:
Jag är imponerad Lasse, men det blev väl lite slit antar jag. Sedan är det väl tur att det finns F1-intresserade Ålänningar...
Ha det så kul!
Jag är glad att resa blev så lyckad. En stor del i det hela är ju förstås det fantasktiska gäng som var med, kanon vädret och dom schyssta chaffisarna.