Schumacher klar för Mercedes
-
-
Så du ser inte skillnaden på att vinna och förlora i det läge som var inför Kinas GP 2007?Krassegrand skrev:Man kan vända på allt.Jögga skrev:Hursomhelst var det inte Kimi som vann, det var Hamilton (och Alonso) som förlorade.
Om någon vinner så måste någon annan förlora.
Var det då också FIA som serverade titeln till Hamilton året efter?Jögga skrev:Dessutom fick ju Kimi sin titel serverad på ett silverfat av Hamilton. Eller om det var FIA som krävde att McLaren skulle låta bli att vinna VM efter spionskandalen.
Hamilton behövde ta fyra poäng på två lopp för att säkra VM, han ledde med 17 pinnar och Kimi kunde inte själv köra in poängen. Ändå vann Kimi mystiskt med 1 poäng, och allt Hamilton behövt göra var att ta två sjundeplatser så hade saken varit klar.
Och, nej. Hamilton fick inget serverat på silverfat 2008, den titeln körde han sig till på egen hand.
-
Det enda misstag man som stall gjorde var väl att hålla Hamilton ute alltför länge på ett set alltför slitna däck i Kina, mycket p.g.a. att man la all fokus på att slå Alonso och ignorerade allt annat. Att köra för fort i depåinfarten eller köra av på första varvet får Hamilton ta på sig, kanske även att komma åt system reset-knappen.Jögga skrev:Dom gjorde misstag som nybörjarteam i gokart inte gör, så man funderar ju.Crazy F1 skrev:Visst gjorde Hamilton och Maclaren många misstag på slutet och det var ju det som kostade dem titeln.
-
-
Inte alls, men det var ingen som hade övertag á la Hamilton 2007. Ledningen var aldrig större än sju poäng från Silverstone , då Hamilton tog ledningen. Sedan höll han undan ända till slutet, även om det var glädjescener i Ferrari-depån i några sekunder i Brasilien.Krassegrand skrev:Har Du glömt alla misstag som Massa och Hamilton gjorde 2008?Jögga skrev:Och, nej. Hamilton fick inget serverat på silverfat 2008, den titeln körde han sig till på egen hand.
-
Båda gjorde vad de kunde för att servera den andre titeln!Jögga skrev:Inte alls, men det var ingen som hade övertag á la Hamilton 2007. Ledningen var aldrig större än sju poäng från Silverstone , då Hamilton tog ledningen. Sedan höll han undan ända till slutet, även om det var glädjescener i Ferrari-depån i några sekunder i Brasilien.Krassegrand skrev:Har Du glömt alla misstag som Massa och Hamilton gjorde 2008?Jögga skrev:Och, nej. Hamilton fick inget serverat på silverfat 2008, den titeln körde han sig till på egen hand.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Varnad
Okej, låt mig bara komma ikapp:
Alla gjorde alltså allt för att Kimi skulle vinna, dvs ingen annan ville ha titeln och därför har ingen vunnit?
Eller var det de facto så att Kimi vann för att han var snabbast det året och speciellt när det gällde?
Alla gjorde alltså allt för att Kimi skulle vinna, dvs ingen annan ville ha titeln och därför har ingen vunnit?
Eller var det de facto så att Kimi vann för att han var snabbast det året och speciellt när det gällde?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Jag vet inte om jag inbillar mig men har inte schumi sett bättre ut de senaste loppen och kvalen? Nu har visserligen Rosberg haft problem de gångerna men i mitten av säsongen var det ju tvärtom, schumi fick problem med bil och strategi och rosberg gjorde allting rätt.
I går såg det ju väldigt bra ut på intermediates för MS och detta är samma MS som sa att han hade prolem att förstå sig på regndäcken eftersom de inte fungerade likadant som de gjorde då han körde sist. Kan det vara så att det tagit 16 lopp för honom att börja fatta hur bilen/däcken fungerar? Okej att saker och ting går långsammare när man blir äldre men detta är ju lite väl länge
I går såg det ju väldigt bra ut på intermediates för MS och detta är samma MS som sa att han hade prolem att förstå sig på regndäcken eftersom de inte fungerade likadant som de gjorde då han körde sist. Kan det vara så att det tagit 16 lopp för honom att börja fatta hur bilen/däcken fungerar? Okej att saker och ting går långsammare när man blir äldre men detta är ju lite väl länge
-
http://www.youtube.com/watch?v=KQr0HgZH ... index&hd=1
Tänk att samma Jordan nu är av en annan åsikt fast nu håller han ju på och ändrar sig igen, fast han kanske menade att han skulle gjort comeback med Ferrari.
Tänk att samma Jordan nu är av en annan åsikt fast nu håller han ju på och ändrar sig igen, fast han kanske menade att han skulle gjort comeback med Ferrari.
-
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/33869.html
Även om alla har rätt till sin egna åsikt så känns detta som ord från en bitter man. För även om schumi är lika bra/dålig som han var en gång i tiden så framstår ju fan Herbert som en av de störta sopor som finns eftersom han fick stryk jämnt och ofta även av RB i Stewarttemaet....och eftersom RB är långsammare än vad schumi var då så måste ju JH vara ännu sämre....Sen har han ju rätt i en sak och det är att det är väldigt många duktiga unga förare idag men schumi var ju en duktig ung förare en gång i tiden också.
Även om alla har rätt till sin egna åsikt så känns detta som ord från en bitter man. För även om schumi är lika bra/dålig som han var en gång i tiden så framstår ju fan Herbert som en av de störta sopor som finns eftersom han fick stryk jämnt och ofta även av RB i Stewarttemaet....och eftersom RB är långsammare än vad schumi var då så måste ju JH vara ännu sämre....Sen har han ju rätt i en sak och det är att det är väldigt många duktiga unga förare idag men schumi var ju en duktig ung förare en gång i tiden också.
-
Såja, såja. Herbert hade kunnat bli ett riktigt ess nästan i Senna-klass men efter olyckan var han inte densamme tyvärr.
Sen har ju Johnny-boy kört en del tillsammans med *** så han borde ju veta.
http://www.youtube.com/watch?v=ROJoWOPq9JY
http://www.youtube.com/watch?v=doCKCM0dlVI
Sen har ju Johnny-boy kört en del tillsammans med *** så han borde ju veta.
http://www.youtube.com/watch?v=ROJoWOPq9JY
http://www.youtube.com/watch?v=doCKCM0dlVI
I was misled and that is the way it went
-
Detta resonemang betyder ju då att Rosberg är bättre förare än Schumacher! Schumi har fått stryk hela säsongen av Rosberg!Crazy F1 skrev:eftersom han fick stryk jämnt och ofta även av RB i Stewarttemaet....och eftersom RB är långsammare än vad schumi var då så måste ju JH vara ännu sämre....
Jörgen
-
Hela säsongen? Bortsett från de senaste tre loppen....samt tre(fyra om man räknar monaco) till under säsongen....jag får detta mer till 2/3 av säsongen och inte hela....För övrigt så tycker jag inte mitt resonemang leder till att Rosberg är bättre men jag TYCKER han varit det större delen av säsongen vilket också visat sig i poängen även om han bara ligger en plats före eller två är det kanske nu. Dock så har ju Nico varit stabil och plockat mycket poäng de lopp MS brutit eller av olika anledningar varit utanför poängplats och därav den stora skillnaden.
Däremot så tror jag inte att schumi i början av 2000talet skulle fått stryk av rosberg i majoriteten av loppen så visst sjutton har schumi blivit långsammare dock är det inte säkert att han är så långsam att han inte kan vara med och slåss om titeln då Merceders byggt en bättre bil.
Däremot så tror jag inte att schumi i början av 2000talet skulle fått stryk av rosberg i majoriteten av loppen så visst sjutton har schumi blivit långsammare dock är det inte säkert att han är så långsam att han inte kan vara med och slåss om titeln då Merceders byggt en bättre bil.
-
Nico Rosberg 130
Michael Schumacher 72
Poäng per race:
Nico Rosberg 7,2
Michael Schumacher 4
Kvalstatistik:
Nico Rosberg 15 > Michael Schumacher 3
Antal DNF:
Nico Rosberg 2
Michael Schumacher 1
Antal race på poängplats:
Nico Rosberg 14
Michael Schumacher 12
Genomsnittlig placering i poänggivande race:
Nico Rosberg 5,5
Michael Schumacher 7,1
Genomsnittlig målgångsplacering:
Nico Rosberg 6,6
Michael Schumacher 8,6
Genomsnittlig kvalplacering:
Nico Rosberg 7,3
Michael Schumacher 10,3
Antal pallplatser:
Nico Rosberg 3
Michael Schumacher 0
För övrigt rekommenderar jag att läsa lite om Johnny Herbert, hans olycka i F3000 och hur den påverkar honom än idag ...
Michael Schumacher 72
Poäng per race:
Nico Rosberg 7,2
Michael Schumacher 4
Kvalstatistik:
Nico Rosberg 15 > Michael Schumacher 3
Antal DNF:
Nico Rosberg 2
Michael Schumacher 1
Antal race på poängplats:
Nico Rosberg 14
Michael Schumacher 12
Genomsnittlig placering i poänggivande race:
Nico Rosberg 5,5
Michael Schumacher 7,1
Genomsnittlig målgångsplacering:
Nico Rosberg 6,6
Michael Schumacher 8,6
Genomsnittlig kvalplacering:
Nico Rosberg 7,3
Michael Schumacher 10,3
Antal pallplatser:
Nico Rosberg 3
Michael Schumacher 0
För övrigt rekommenderar jag att läsa lite om Johnny Herbert, hans olycka i F3000 och hur den påverkar honom än idag ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Kollade också lite stat, rosberg har varit före MS 11 gånger och MS först 7 så rosberg ligger fyra plus i den statistiken däremot precis som jag skrev innan så har ju Rosberg många gånger tagit många poäng mer än MS och därför dragit i från i VM och det är ju inget att sticka under stolen med att sett över denna säsongen så är Rosberg bäst dock så är inte hoppet lika stort om man ser till hur många gånger de varit före resp efter varandra. Ser man dock till poängen som faktiskt räknas i VM så är det ju 2.5 vinster som skiljer.
Kvalen är ju inget att snacka om där har Ros varit klart bättre!
De där pallplatserna du nämner är ju det jag menar, Nico har ju de loppen tagit många mer poäng än MS de loppen.
Statistiken visar dock inte de gånger som Merceders/schumi själv fibblat bort schumi med strategi och skumma depåstopp som gjort att han slutat utanför poängplats. Typ som då de valde att ta in honom i depå och så fick hela fältet passera medan han stod stilla....Det har ju varit tre sådana tillfällen minst.
Schumi var ju också med om en rätt hemsk olycka 99 även om det "bara slutade" med två benbrott på höger benet.
Kvalen är ju inget att snacka om där har Ros varit klart bättre!
De där pallplatserna du nämner är ju det jag menar, Nico har ju de loppen tagit många mer poäng än MS de loppen.
Statistiken visar dock inte de gånger som Merceders/schumi själv fibblat bort schumi med strategi och skumma depåstopp som gjort att han slutat utanför poängplats. Typ som då de valde att ta in honom i depå och så fick hela fältet passera medan han stod stilla....Det har ju varit tre sådana tillfällen minst.
Schumi var ju också med om en rätt hemsk olycka 99 även om det "bara slutade" med två benbrott på höger benet.
-
Den var som en tre timmars sommarförkylning i jämförelse med vad Herbert gått igenom och fortfarande går igenom.Crazy F1 skrev: Schumi var ju också med om en rätt hemsk olycka 99 även om det "bara slutade" med två benbrott på höger benet.
Jag håller helt med de som sett och följt Herbert vilken enorm potential och talang den föraren har och hur han hade varit med och skrivit om F1-historien om inte den där hemska olyckan drabbat honom.
Över 20 år sen och än idag plockar han ut gräs, sten, glas, grus och andra saker ur foten ....
-
Där kan jag tyvärr inte uttala mig om för jg har inte följt herbert innan 94 men Frentzen har jag lite koll på och det var ju många som sa att han var en supertalang men han visade sig att "vara en okej förare" men inte mer.
Ja menar bara att även om man är en talang i unga år så e det ingen garanti för att man fortsätter att vara det sen.
Ja menar bara att även om man är en talang i unga år så e det ingen garanti för att man fortsätter att vara det sen.
-
Som sagt - ta dig lite tid och läs på om vad Herbert har gått igenom. Då förstår du att detta inte handlar om en förare som var snabb i juniorklasserna och sen inte var snabb längre utan om något helt annat.Crazy F1 skrev:Där kan jag tyvärr inte uttala mig om för jg har inte följt herbert innan 94 men Frentzen har jag lite koll på och det var ju många som sa att han var en supertalang men han visade sig att "vara en okej förare" men inte mer.
-
Förstår mig inte på er? alltid klaga på allt!
Herbert var en av dom bästa på den tiden, han hade inte kanske den bästa bilen men om... då hade han kunnat levererat.
Herbert var en av dom bästa på den tiden, han hade inte kanske den bästa bilen men om... då hade han kunnat levererat.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
-
Så kan ju visserligen vara fallet men då "nervärderar" han sig ju eller så kan man säga att det är stort att erkänna att det faktiskt finns bättre förare en än själv. Tror ni många förare skulle säga att jag tycker faktiskt att "den den den och den " är bättre än vad jag är?? Tveksamt...det skulle väl vara Vettel då kanske
-
Som sagt - läs på lite om skadan Johnny Herbert har. Då förstår du nog mer hur bra Herbert egentligen är och vad han kämpar emot.Crazy F1 skrev:Så kan ju visserligen vara fallet men då "nervärderar" han sig ju eller så kan man säga att det är stort att erkänna att det faktiskt finns bättre förare en än själv. Tror ni många förare skulle säga att jag tycker faktiskt att "den den den och den " är bättre än vad jag är?? Tveksamt...det skulle väl vara Vettel då kanske
Självklart är Schumacher bättre än Herbert, det vore pinsamt och en stor skandal om han inte hade slagit Herbert när de var teamkamrater med tanke på bland annat men inte bara de fysiska förutsättningarna.
-
Jag har läst nu och förstår att han bröt bägge benen men jag förstår inte vad som var så mycket värre med hans olycka än Oliver Panis, han bröt ju också bägge benen i Canada och kom ju tillbaka.
Jag måste dock ge Herbert cred för att han satte sig i bilen igen 89 fast han knappt kunde gå, det visar ju en jävla vinnarskalle och passion för det han gör.
Jag hittade tyvärr ingen fakta om att han har biverkningar av olyckan ännu, vad är det för något som inte är som det ska?
Jag måste dock ge Herbert cred för att han satte sig i bilen igen 89 fast han knappt kunde gå, det visar ju en jävla vinnarskalle och passion för det han gör.
Jag hittade tyvärr ingen fakta om att han har biverkningar av olyckan ännu, vad är det för något som inte är som det ska?
-
Då har du läst fel. Gör om gör rätt. Det var betydligt mer än två brutna ben och kan inte jämföras med t.ex. Panis olycka i Montreal.Crazy F1 skrev:Jag har läst nu och förstår att han bröt bägge benen men jag förstår inte vad som var så mycket värre med hans olycka än Oliver Panis, han bröt ju också bägge benen i Canada och kom ju tillbaka.
Hans fot hängde i en sena, läkarna var på väg att skära bort den och amputera. Än idag kan han inte stödja sig ordentligt på den foten och har har mycket begränsad rörlighet. Foten gör sig av med gräs, sten och grus som är kvar från olyckan än idag över 20 år senare.
Att han hade en racingkarriär på hög internationell nivå är en stark bedrift. Att han var konkurrenskraftig i F1 och t.o.m. vann race är inte annat än en dunderbragd. Trots detta pressade han Schumacher så hårt i början av säsongen 1995 att Briatore tvingades införa en hel del begränsningar för honom på Schumachers inrådan.
-
-
http://motorsport.com/news/article.asp?ID=395914&FS=F1
Det ligger väl lite sanning i detta men han borde även säga att han tyvärr inte kört tillräckligt bra i alla lopp, det som har varit hans signum, en hög lägsta nivå, har ju inte visat sig i år utan då han kör bra så är han lika snabb eller lite snabbare än rosberg men då han kört illa har han varit långt bakom.
Sedan får man väl så här i efterhand säga att hans(även mina) och Merceders förväntningar om att slåss om titeln förra året var på tok för höga, dock så tror jag MS trodde att de skulle ha en bättre bil än vad de hade.
Det ligger väl lite sanning i detta men han borde även säga att han tyvärr inte kört tillräckligt bra i alla lopp, det som har varit hans signum, en hög lägsta nivå, har ju inte visat sig i år utan då han kör bra så är han lika snabb eller lite snabbare än rosberg men då han kört illa har han varit långt bakom.
Sedan får man väl så här i efterhand säga att hans(även mina) och Merceders förväntningar om att slåss om titeln förra året var på tok för höga, dock så tror jag MS trodde att de skulle ha en bättre bil än vad de hade.
-
-
Strindberg har redan skrivit något liknande...Crazy F1 skrev:http://motorsport.com/news/article.asp?ID=395914&FS=F1
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Lustigt att Schumacher försöker skylla det på att han inte har haft likadan bil som Nico och samtidigt verkar antyda att han inte har en aning om hur man ställer in bilen ... men att det är teamets fel.Crazy F1 skrev:http://motorsport.com/news/article.asp?ID=395914&FS=F1
Trodde Schumacher var en sån där duktig bilbyggareutvecklare? Här verkar han mest framställa sig själv som en vilsen set-up okunnig rookie helt beroende på att allt ska stämma och vara perfekt för att han ska kunna leverera något.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den mån dec 06, 2010 16:01, redigerad totalt 1 gång.
-
LuckyStrike1 skrev:Lustigt att Schumacher försöker skylla det på att han inte har haft likadan bil som Nico och samtidigt verkar antyda att han inte har en aning om hur man ställer inte bilen ... men att det är teamets fel.Crazy F1 skrev:http://motorsport.com/news/article.asp?ID=395914&FS=F1
Trodde Schumacher var en sån där duktig bilbyggareutvecklare? Här verkar han mest framställa sig själv som en vilsen set-up okunnig rookie helt beroende på att allt ska stämma och vara perfekt för att han ska kunna leverera något.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
-
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=12wSs4PE ... edded&hd=1
hahaha jag postade samma sak, så jävla kul. Jag måste säga att schumi gör sig bra på reklamfilm
hahaha jag postade samma sak, så jävla kul. Jag måste säga att schumi gör sig bra på reklamfilm
-
-
Du=Schumi och jag=Häkkinen (dvs. lite snabbare)Crazy F1 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=12wSs4PE ... edded&hd=1
Här tycker jag Schumi gör sig riktigt bra:
http://www.youtube.com/watch?v=tbXchJB6FSI
Keep on Boppin´
-
-
-
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88942
tycker dessa herrar säger rätt vettiga saker. Men Schekter verkar höra lite dåligt .
tycker dessa herrar säger rätt vettiga saker. Men Schekter verkar höra lite dåligt .
-
http://www.youtube.com/watch?v=WuirVZMI ... lated&hd=1
Det är kanske detta han tappat under åren han varit borta.
-
Musiken i slutet får den att verka som en dödsruna!Crazy F1 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=WuirVZMI ... lated&hd=1
-
Nej, jag är inte portad.....änCrazy F1 skrev:Haha jag tänkte faktiskt också på detta Lite mellankoliskt liksom...
undrar var Jögga håller hus förresten, honom har man ju inte sett här på evigheter, nån som har koll för han är väl inte portad?
Intressanta kommentarer från Mercedes från senaste testet i Barcelona i alla fall. Blir intressant att se hur nära dom verkligen är i Melbourne.